Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte 20D open krijgen..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Defecte 20D open krijgen..

Jo

Ik zit al een dik jaar met een defecte 20d. Hij blijft foto's nemen zelf als staat hij aan. Je kan niets in het menu doen en dergerlijke. Enkel zonder stroom trekt hij geen foto's. Nu gezien de reparatie kosten vrij hoog waren in verhouding tot de nieuw waarde heb ik een 50d gekocht en later nog een 5d.

Nu wil ik dat toestel al lang is openen om is te kijken naar die ontspanknop. Is hij nadien nog steeds stuk.. ja dat is ie nu ook.

Echter krijg ik dat ding dus niet open! Al met een schroendraaier geprobeerd en met een mechanise schroevendraaier maar die vijsjes bewegen totaal niet.

Hoe krijgen jullie nu zo'n body open?

Grtz
    ::: Flickr :::

Re: Defecte 20D open krijgen..

Dan moet gebeuren met speciale schroevendraaiers, die extra klein zijn.
    Zo'n set kost 5 euro ofzo in de gamma.

Normale schroevendraaiers draaien de kop helemaal kapot, opletten dus!

Comment

Jup zo een set ligt hier naast mij maar ik draai eerder mijn vingers kapot..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Dan moet gebeuren met speciale schroevendraaiers, die extra klein zijn.
        Zo'n set kost 5 euro ofzo in de gamma.

Normale schroevendraaiers draaien de kop helemaal kapot, opletten dus!
        Correct, je hebt degelijk materiaal nodig.
        Incorrect, een set van 5€ is geen degelijk materiaal.

Ik kan er van meespreken, zonder degelijk materiaal krijg je problemen. Mijn tip:

ga op zoek naar Facom (sorry voor de skuikreclame) schroevendraaiers. Je kan die per stuk
        kopen, dus een set is niet nodig. Koop dan gewoon de maat die je nodig hebt (AEP 000x35?).
        Kostprijs voor één schroevendraaiertje: 20-25€ of zoiets. Niet goedkoop, maar wel degelijk.

Dan nog even: als je foto's blijft nemen hangt je ontspanknop waarschijnlijk vast. Het kan wel even
        duren vooraleer je je camera zodanig uit elkaar hebt dat je tot daar raakt.
        De schroefjes zitten immers (toch bij mijn 50D) aan de onderkant.
        Have fun!
        EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Het is geen set van 5euro en ik ben er in geslaagd al 4vijsjes los te krijgen. Ik ben eerst met een keukenmesje rond de vijsjes gegaan alvorens de schroevendraaier te gebruiken.

En zo lukt het. Nu nog is bekijken hoe ik tot aan de ontspanknop geraak.

Bedankt

Comment

Hoe je tot daar geraakt wordt hier uitgelegd (al gaat het nogal snel)
            Disassembly and repair of the shutter button problem that plagues many Canon cameras from the 10D, 20D, 30D, 40D and 50D family.This repair usually costs $30...

Succes ermee en zie dat ge niet geëlektrocuteerd geraakt (zelfs zonder batterij erin)!

Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Hij ligt helemaal uit elkaar. Heb er wat aan zitten prutsen zoals men doet op youtube filmpjes maar hij blijft klappen zonder op de toets te duwen.

Koen, waarom kan je nog geelectrocuteerd raken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                Correct, je hebt degelijk materiaal nodig.
                Incorrect, een set van 5€ is geen degelijk materiaal.

Ik kan er van meespreken, zonder degelijk materiaal krijg je problemen. Mijn tip:

ga op zoek naar Facom (sorry voor de skuikreclame) schroevendraaiers. Je kan die per stuk
                kopen, dus een set is niet nodig. Koop dan gewoon de maat die je nodig hebt (AEP 000x35?).
                Kostprijs voor één schroevendraaiertje: 20-25€ of zoiets. Niet goedkoop, maar wel degelijk.

Dan nog even: als je foto's blijft nemen hangt je ontspanknop waarschijnlijk vast. Het kan wel even
                duren vooraleer je je camera zodanig uit elkaar hebt dat je tot daar raakt.
                De schroefjes zitten immers (toch bij mijn 50D) aan de onderkant.
                Die schroevendraaierkes van 5 euro voldoen echt wel hiervoor. Ik heb ze ook en gebruik ze voor alles. Voor andere klusjes bezit ik genoeg facom.

Comment

Jammer dat het voorlopig niet lukt.
                  Bij de flits zitten condensators denk ik die opgeladen zouden kunnen blijven en een zeer hoog voltage hebben.
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

In een van de filmpjes zei men iets van het gevaar van de flits dus je hebt waarschijnlijk gelijk.

Zo'n body zit wel leuk in elkaar vind ik. En handig hoe je die draadjes kan los en vast maken met zo'n 'knijp' systeem.

Ik ga hem effe zo laten liggen, mocht er iemand zin hebben om er eens aan te komen prutsen moet je het maar laten weten.

Comment

komkom, gewoon zelf nog eens proberen, in de comments op't filmpje spreekt iemand van 1h bezig geweest te zijn met het knopje te reinigen.

just try it again

Comment

Voor de derde keer het filmpje is overlopen.. Nu op 2m16 ongeveer doet die kerel dus dat klepje eraf en haalt dan die 'veertjes' eruit. Wanneer ik die veren er uithaal en nadien mijn batterij in de body steek begint de spiegel weer foto's te nemen.

Ligt het dus niet aan iets anders? Want er is nog steeds niet veranderd na het terug plaatsten van de veertjes en het klepje.

Grtz

Comment

En wat doet hij als je die veertjes en het klepje niet terug plaatst?

Comment

Ah, kijk eens of er geen pinnetje verbogen is waar je de draad-afstandsbediening normaal aansluit dan! Dat zou wel makkelijker te verhelpen zijn dan door heel de body open te gooien, maar voorlopig zal hij dan in ieder geval wel geen err 99 meer geven
                            Wel leuk om eens te horen dat dat redelijk makkelijk is met die kabeltjes, voelen die dan niet aan alsof ze elk moment kunnen breken? Ik heb eens een kapotte EF lens uit elkaar gehaald voor onderdelen en toen braken die kabeltjes bijna vanzelf af, maar ik was natuurlijk ook niet héél voorzichtig omdat ik enkel de mount nodig had en de rest gewoon eens wou bekijken.

Comment

Als ik de veertjes en het klepje niet terug plaats en de batterij erin steek = neemt foto's
                              Plaats ik het veertje en klepje terug en steek ik de batterij erin = neemt foto's

Verder krijg ik momenteel niets van error's. En de reserve batterij is er uit. Dus in principe is zijn geheugen gewist.

Het is dus echt basic dit:

Body zonder batterij = doet niets

Body met batterij = spiegel klapt open en toe / geen scherm dat werkt bovenaan of achteraan, je ziet dus niet eens of er een ERR verschijnt/ flits kan je niet open klappen/ je geraakt niet in het menu / .. en of hij nu aan of uit staat, als er een batterij inzit, neemt ie foto's.

Dit dus: http://www.youtube.com/watch?v=vbeKe...eature=related maar zonder ERR.

En er een grip aanhangen wijzigt niets

@ Koen, ik vind dat het er vrij stevig uit ziet en ook voelt. Het is echt 'klik' kabeltje los en 'klik' kabeltje vast. Het is wel wat prutsen om hem weer in elkaar te steken denk ik.
                              Last edited by AndriesDeLeener; 17 juni 2010, 17:58. Reden: link

Comment

Working...
                              X