Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte 20D open krijgen..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Defecte 20D open krijgen..

Lijkt me eerder een probleem in één of ander electrisch circuit te zijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat lijkt me idd ook dan, maar probeer dat maar eens op te sporen, zeker als je geen schema's hebt van hoe het moet zijn..
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ja dan vijs ik hem maar weer in elkaar.

Het was een leuk '1dagprojectje' voor tussen het studeren, en het had fijn geweest mocht hij terug gewerkt hebben maar ja.

Allen bedankt.

Grtz
        ::: Flickr :::

Comment

Oei, bij Canon zullen ze wel weten welk printplaatje kapot is.
          Misschien hen eens die vraag stellen, als ze je niet direct naar een handelaar zullen verwijzen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voelt de sluiterknop nog normaal aan?
            http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Oei, bij Canon zullen ze wel weten welk printplaatje kapot is.
              Misschien hen eens die vraag stellen, als ze je niet direct naar een handelaar zullen verwijzen.

Grtz, RF
              Hen gewoon is mailen en het verhaal doen bedoel je?

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
              Voelt de sluiterknop nog normaal aan?
              Ja, voelt zelf beter aan als de ontspanknop van mijn 5d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                Hen gewoon is mailen en het verhaal doen bedoel je?

Ja, voelt zelf beter aan als de ontspanknop van mijn 5d.
                Als je zover geraakt bent, hoop ik toch wel dat je de simpele kontrole met en multimeter uitgevoerd hebt om te weten of het knopje nu echt stuk is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Als je zover geraakt bent, hoop ik toch wel dat je de simpele kontrole met en multimeter uitgevoerd hebt om te weten of het knopje nu echt stuk is?
                  Wel daar zie ik dus totaal geen logica in...

Bij het meten heb ik dus 4,4 volt op de ontspanner. Wanneer je de ontspanner indrukt is er nul volt.

Ten eerste, het lijkt mij logischer (ben geen techneut) dat er spanning is wanneer hij ingedrukt w en er geen spanning is als hij niet ingedrukt is.

Ten tweede, wanneer ik de batterij er in steek klapt hij dus open en toe. (Gezien het voltage bij niet indrukken is dit dus logisch..) MAAR wanneer je de ontspanner dan induwt, en er dus geen stroom meer is volgens de meting, blijft hij wel klappen dus blijkbaar is er wel stroom...

Indien er volgens de meting dus nul stroom is bij indrukken van de ontspanner zou hij bij indrukken toch moeten stoppen met klappen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                    Wel daar zie ik dus totaal geen logica in...

Bij het meten heb ik dus 4,4 volt op de ontspanner. Wanneer je de ontspanner indrukt is er nul volt.

Ten eerste, het lijkt mij logischer (ben geen techneut) dat er spanning is wanneer hij ingedrukt w en er geen spanning is als hij niet ingedrukt is.
                    Nee hoor, lijkt me toch normaal. Over een 'open' schakelaar staat spanning en er loopt geen stroom. Als de schakelaar gesloten is, staat er geen spanning over en vloeit er stroom door.

Ten tweede, wanneer ik de batterij er in steek klapt hij dus open en toe. (Gezien het voltage bij niet indrukken is dit dus logisch..) MAAR wanneer je de ontspanner dan induwt, en er dus geen stroom meer is volgens de meting, blijft hij wel klappen dus blijkbaar is er wel stroom...

Indien er volgens de meting dus nul stroom is bij indrukken van de ontspanner zou hij bij indrukken toch moeten stoppen met klappen?
                    Je hebt spanning gemeten over de schakelaar en niet de stroom die erdoor gaat (om die te meten zou je het circuit moeten onderbreken en je meter in het circuit plaatsen.

Comment

Working...
                    X