Re: Waarom nog een Digitale reflexcamera?
Nee toch niet...
Een SLR heeft nog veel te grote voordelen:
Systeemcamera's - toch zeker deze veredelde compactcamera's - gaan dit nooit overnemen. Dat is 10-15jaar terug in ergonomie en gebruiksgemak.
Dat er ooit een schitterend EVF wordt uitgevonden/geïmplenteerd zal worden, dat is een andere zaak. Maar dan wel nog steeds in een grotere body dan een NEX5. Gelukkig maar.
Nee, ik ga akkoord met mijn voorganger, het gaat een klein segment blijven. Technische kenmerken gaan misschien uitgewisseld worden tussen beide type camera's (sensors, etc...) dat wel.
De feiten blijven: een kleinere camera, mét de beeldkwaliteit van een gemiddelde dslr, maar duurder, met een bediening als een compact, beperkter in gebruik en overschatte draagbaarheid wegens quasi evengrote lenzen als DSLR.
Nog altijd geen grote onderscheiding in mijn ogen en volgens mijn vereisten.
Oorspronkelijk geplaatst door bert boute
Bekijk bericht
Een SLR heeft nog veel te grote voordelen:
- klare, realistische zoeker
- betere en zichzelf bewezen ergonomie, een evolutie sinds de 1970s
- grotere en krachtigere batterij
- sterke, nauwkeurige bliksemsnelle AF
- mogelijkheid tot grote lenzen en zéér grote lenzen, op een "systeemcamera" ziet dit er belachelijk uit en is onhandelbaar.
- plaats voor grote, fullframe sensor
- meer knoppen, blindelings instellingen wijzigen
- stevige, waterdichte body
- lensvatting compatibel met aanbod van 40jaar lenzen (toch bij Nikon)
- hele boel accessoires
- etc....
Systeemcamera's - toch zeker deze veredelde compactcamera's - gaan dit nooit overnemen. Dat is 10-15jaar terug in ergonomie en gebruiksgemak.
Dat er ooit een schitterend EVF wordt uitgevonden/geïmplenteerd zal worden, dat is een andere zaak. Maar dan wel nog steeds in een grotere body dan een NEX5. Gelukkig maar.
Nee, ik ga akkoord met mijn voorganger, het gaat een klein segment blijven. Technische kenmerken gaan misschien uitgewisseld worden tussen beide type camera's (sensors, etc...) dat wel.
De feiten blijven: een kleinere camera, mét de beeldkwaliteit van een gemiddelde dslr, maar duurder, met een bediening als een compact, beperkter in gebruik en overschatte draagbaarheid wegens quasi evengrote lenzen als DSLR.
Nog altijd geen grote onderscheiding in mijn ogen en volgens mijn vereisten.
Comment