Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies Nikon

    Beste forumleden,

    ik ben aan het twijfelen tussen een d3s en een d700. Ik heb al veel opzoekingen gedaan en vergeleken. Beiden zouden uiteraard goede camera's moeten zijn. Maar ik zou de camera vooral gebruiken voor modelfotografie in combinatie met een 85mm en een 70-200 f2.8
    Ik lees dat de d3s eigenlijk meer geschikt is voor sport. Kan ik dan beter de d700 nemen? Het is toch degelijk een prijsverschil, en als ik de "echte" functies van de d3s niet ga gebruiken, misschien het prijsverschil niet waard.

    Mensen met ervaringen of die me de knoop helpen doorhakken?

    Alvast bedankt.
    Greetz, Evolutionneke

  • #2
    Re: Advies Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door evolutionneke Bekijk bericht
    Beste forumleden,

    ik ben aan het twijfelen tussen een d3s en een d700. Ik heb al veel opzoekingen gedaan en vergeleken. Beiden zouden uiteraard goede camera's moeten zijn. Maar ik zou de camera vooral gebruiken voor modelfotografie in combinatie met een 85mm en een 70-200 f2.8
    Ik lees dat de d3s eigenlijk meer geschikt is voor sport. Kan ik dan beter de d700 nemen? Het is toch degelijk een prijsverschil, en als ik de "echte" functies van de d3s niet ga gebruiken, misschien het prijsverschil niet waard.

    Mensen met ervaringen of die me de knoop helpen doorhakken?

    Alvast bedankt.
    Een D700 zal voor modelfotografie ruim aan je eisen kunnen voldoen, D3s is inderdaad méér een sportcamera, sneller maar ook nog iets beter in de hoge iso (maar voor modelfatografie heb je die hoge iso niet echt nodig) en een wat betere zoeker, of dat het prijsverschil waard is voor jou eisen betwijfel ik, de prijs is ruim het dubbele.

    Ik heb een D3s in bestelling, meer voor sport en ook vanwege de snellere AF en nog beter in de hoge iso.
    Last edited by Guest42; 9 juni 2010, 12:45.

    Comment


    • #3
      Re: Advies Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door evolutionneke Bekijk bericht
      ik zou de camera vooral gebruiken voor modelfotografie in combinatie met een 85mm en een 70-200 f2.8
      dit is een super combinatie... gebruik ze zelf ook700 + 85m 1.4 en 70-200 2.8

      voor portret en modellenwerk komen er voor mij geen andere lenzen op het toestel.

      voordeel van de D3s is de ingebouwde greep, wat voor portretfotografie toch handig is.
      De nog betere ISO is niet nodig...

      Maar... de D700 kan je zo gaan halen en op de D3s moet je vermoedelijk maanden wachten...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Advies Nikon

        Idd als het vooral op modellenwerk gaat; D700 = 85mm 1.4 of 1.8 + 70-200 mm 2.8 of 70-300 VR = wat minder lichtsterk doch supersnel, en voor modelfotografie werk je meestal toch met externe flitsers enz...
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment

        Working...
        X