Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

    Wie van jullie is bereid om enkele onbewerkte foto's (liefst in RAW) ergens op een server te zetten en me dan vervolgens de link ernaar door te sturen(hiermee of hiermee bijvoorbeeld, en er zijn nog tal van andere aanbieders (tik maar eens in "email large files"))
    Ik zou namelijk heel graag eens vergelijken met de foto's die ik maak.
    Het gaat me vooral om de "ruis".
    Ik heb enkele weken geleden ook al eens die vraag gesteld, en ik kreeg daar toen niks reactie op...
    Dit doet me vermoeden dat er nogal wat nabewerking schuilgaat achter de vele foto's die hier dagelijks de revue passeren.
    Ik weet dat nabewerken sowieso nodig is, maar ik zou toch graag eens weten hoeveel er nodig is
    Last edited by dréten; 8 juni 2010, 14:29.

  • #2
    Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

    Linkje

    Onderaan die pagina kan je een aantal RAW-files downloaden.
    http://www.flickr.com/jonasla

    Comment


    • #3
      Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
      Linkje

      Onderaan die pagina kan je een aantal RAW-files downloaden.
      Heel lief van je, Jonas123, maar dergelijke links heb ik ook al allemaal afgeschuimd hoor voor ik hier de vraag stelde.
      Ik ben op zoek naar alledaagse foto's van forumleden, zodat ik eventueel feedback kan vragen mocht dat nodig zijn.
      Ik wil een écht objectief idee

      Comment


      • #4
        Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

        Ja en daar is 1 RAW bij van ISO 3200 en zelfs geen donkere partijen in, waar je de ruis het best kan bekijken....

        dus geen referentie lijkt me..
        Canon 5D2 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

          Ik heb geen 7D anders mocht je van mij bestanden hebben, maar als het om te oordelen is over de ruis, moet je het oordeel baseren op afdrukken van minimaal A3+ en dan de afdrukken gaan vergelijken. Een oordeel vellen op je monitor, zonder afdruk is geen referentie. Zo wordt ook van de 5D M II beweert dat die meer ruist dan zijn voorganger, uiteraard, hij heeft ook meer detail, maar maak een afdruk van het ruisende bestand en de ruis is weg. Als je wenst kan ik je wel raws bezorgen van de 5D MII op 1600 iso.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

            Jeff, je uitleg gaat op als je twee verschillende toestellen wilt vergelijken, maar naar ik begrijp wilt Dré de foto's van zijn 7D met die van een andere 7D vergelijken. Mijns inziens zijn afdrukken dan nogal zinloos
            http://www.flickr.com/jonasla

            Comment


            • #7
              Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

              Ik heb op onze server 2 fotokes gezet




              Fotoke van een collega op iso1000, en fotoke van onze hond op iso400

              Hopelijk heb je hier wat aan
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

              Comment


              • #8
                Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
                Jeff, je uitleg gaat op als je twee verschillende toestellen wilt vergelijken, maar naar ik begrijp wilt Dré de foto's van zijn 7D met die van een andere 7D vergelijken. Mijns inziens zijn afdrukken dan nogal zinloos
                Het zou me verbazen als er tussen twee 7 D toestellen een merkbaar verschil is, maar dan moet je wel met dezelfde optiek werken en in dezelfde omstandigheden hé.
                Misschien zijn afdrukken toch niet zo zinloos hoor, heden ten dage wordt er teveel op de monitor een oordeel gemaakt.

                MVg, jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                  Kijk even op EOSdigitaal.nl daar is recentelijk een topic hierover geweest, waarin TS uiteindelijk een nieuwe body heeft ontvangen vanwege de ruis.

                  in het bewuste topic staan foto's genomen met de oude body en de vervanger er van. Gelijk goed voorbeeld materiaal lijkt me

                  Edit:
                  Hier de link
                  Last edited by Superdaantje; 8 juni 2010, 16:05. Reden: linkje toegevoegd

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                    Voila, we zijn goed op weg voor een objectieve discussie.
                    Ik heb enkele weken geleden een fotoreportage gemaakt van ons petekind.
                    De papa en de mama hebben een deel van die foto's laten afdrukken bij kruidvat (nu niet bepaald dé norm op afdrukgebied, maar kom)
                    Die foto's zijn meestal goed scherp en heel "ruisarm" (ze hebben natuurlijd de "beste" laten afdrukken).

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Voila, we zijn goed op weg voor een objectieve discussie.
                      Ik heb enkele weken geleden een fotoreportage gemaakt van ons petekind.
                      De papa en de mama hebben een deel van die foto's laten afdrukken bij kruidvat (nu niet bepaald dé norm op afdrukgebied, maar kom)
                      Die foto's zijn meestal goed scherp en heel "ruisarm" (ze hebben natuurlijd de "beste" laten afdrukken).

                      Hmm als ik goed begrijp was je tevreden van de afdrukken van het kruidvat, dan is er toch ni veel mis, want beter doen dan het kruidvat is niet echt moeilijk he.
                      MVG, Jeff c.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                        Dat is het hem juist:
                        Op mijn scherm vind ik de ruis vervelend, omdat ik door te "ontruisen" soms details kwijtspeel. Op papier daarentegen blijken de foto's goed te zijn.
                        Echter, heden ten dage moet een foto op je scherm er ook goed uitzien, toch, want zoals we vroeger de diaprojector en het "parelscherm" bovenhaalden, zo verbinden we vandaag onze laptop met ons HDTV om foto's te kijken.
                        Hoeveel procent van al ons aller foto's komen ooit op papier terecht?

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Dat is het hem juist:
                          Op mijn scherm vind ik de ruis vervelend, omdat ik door te "ontruisen" soms details kwijtspeel. Op papier daarentegen blijken de foto's goed te zijn.
                          Echter, heden ten dage moet een foto op je scherm er ook goed uitzien, toch, want zoals we vroeger de diaprojector en het "parelscherm" bovenhaalden, zo verbinden we vandaag onze laptop met ons HDTV om foto's te kijken.
                          Hoeveel procent van al ons aller foto's komen ooit op papier terecht?
                          de 7D heeft imo wel last van ruis hoor. Ik vind dat hij op iso 100 veel ruis geeft (voor op iso 100 te zitten!) zelfs zonder op te lichten in bewerkingsprogramma's
                          op hogere iso's daarentegen vind ik hem het niet slecht doen. Tot iso 3200 blijf ik de foto's perfect bruikbaar vinden

                          heb je nu nog RAWs nodig? ik heb er tonnen staan dus roep maar als je er nog wat wilt
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            heb je nu nog RAWs nodig? ik heb er tonnen staan dus roep maar als je er nog wat wilt
                            Ja hoor, laat er maar een stuk of wat komen
                            En...niet selecteren in goede of slechte zin hé

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie bezorgt mij eens onbewerkte foto's met de 7D

                              Op welke grootte zijn de afdrukken bij het kruidvat gemaakt? Ik kan me wel voorstellen dat bij niet al te grote afdrukken de ruis wel meevalt.
                              Het lijkt mij toch niet normaal dat je op een HD-TV (zelfs als is dat een hele grote) echt merkbaar ruis ziet bij normale ISO-waarden (laat ons zeggen tot 400).

                              Misschien kan je zelf ook eens een raw-bestand uploaden?
                              http://www.flickr.com/jonasla

                              Comment

                              Working...
                              X