Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 290 gelekt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 290 gelekt

    De nieuwe entry-level van Sony: de A290

    14mp CCD (van de A350 en A380 waarschijnlijk = kost effectief)
    2,5fps
    2,7inch scherm
    Tot iso 3200
    MS pro duo en SD(HC)


    En nog eentje: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=35316546


    Hopelijk is deze niet te hoog geprijsd om mee te starten, dan hebben we eigenlijk een "waardige" opvolger voor A200 (en de niet zo geslaagde A230 door zijn niet erg gesmaakte en vooral vrouwen-georienteerde grip...). Een toestel zonder veel toeters of bellen, simpel en niet intimiderend in gebruik...als deze zoals de A200 en A230 voor 300-350 euro verkocht wordt (welke dankzij hun prijs toch vaak in de top 10 meest verkochte camera's staat), hebben we een mooie betaalbare DSLR
    Last edited by Portmixus; 14 mei 2010, 12:03.

  • #2
    Re: Sony alpha 290 gelekt

    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Een toestel zonder veel toeters of bellen, simpel en niet intimiderend in gebruik...als deze zoals de A200 en A230 voor 300-350 euro verkocht wordt (welke dankzij hun prijs toch vaak in de top 10 meest verkochte camera's staat), hebben we een mooie betaalbare DSLR
    Vrij optimistisch ... Ik dacht dat de prijssetting van de a200 initieel rond de 600 euro was; toen ik de mijne een klein jaartje geleden kocht, was de 400 euro die ik betaalde in vergelijking met vele andere plaatsen een koopje - hier en daar ligt hij trouwens nog te koop voor prijzen boven de 400 euro; de a230 is iets goedkoper gelanceerd en is sinds de lancering ontzettend in prijs gezakt (m.i. ook terecht)
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 290 gelekt

      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
      Vrij optimistisch ... Ik dacht dat de prijssetting van de a200 initieel rond de 600 euro was; toen ik de mijne een klein jaartje geleden kocht, was de 400 euro die ik betaalde in vergelijking met vele andere plaatsen een koopje - hier en daar ligt hij trouwens nog te koop voor prijzen boven de 400 euro; de a230 is iets goedkoper gelanceerd en is sinds de lancering ontzettend in prijs gezakt (m.i. ook terecht)
      Mja 300-350 bedoelde ik eerder als streefwaarde Niet initiële winkelprijs
      Zoals de A200 (kan je nog steeds nieuw kopen voor 300euro) en A230 op het einde van hun cyclus 275-325 euro kost(t)en! Als ze nu de nieuwe A290 op 400 kunnen laten beginnen en dan zakken dan...

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 290 gelekt

        Vind het wel een slechte evolutie dat er bijna geen knoppen meer zijn. Nu, er is tenminste terug een deftige handgreep...dat is ook al iets waard.

        Grappig dat zoiets weer gelekt wordt, terwijl de A7XX al getoond is op PMA en er nog steeds niet is. En wedden dat deze voor de A7XX op de markt zal zijn (toegegeven, zal minder R&D nodig aan zijn, denk ik) ?
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 290 gelekt

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Vind het wel een slechte evolutie dat er bijna geen knoppen meer zijn. Nu, er is tenminste terug een deftige handgreep...dat is ook al iets waard.

          Grappig dat zoiets weer gelekt wordt, terwijl de A7XX al getoond is op PMA en er nog steeds niet is. En wedden dat deze voor de A7XX op de markt zal zijn (toegegeven, zal minder R&D nodig aan zijn, denk ik) ?
          Minder knoppen = goedkoper om te maken, minder onderdelen die kunnen falen, minder complex (software regelt de dubbele functies van de knoppen),..., en niet te vergeten: het is vooral simpel in gebruik.

          Op zich is dit niet slecht ('t is dan ook een entry level) tenzij je als foto-fanaat een goedkope backup body wilt

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha 290 gelekt

            Officieel: http://www.dpreview.com/news/1006/10...nya390a290.asp

            Comment


            • #7
              Re: Sony alpha 290 gelekt

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              ...En wedden dat deze voor de A7XX op de markt zal zijn... ?
              en gelijk heb je gekregen
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Sony alpha 290 gelekt

                Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                en gelijk heb je gekregen
                Allez, ik heb dan toch nog eens gelijk, helaas . Had liever ongelijk gekregen in dit geval ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony alpha 290 gelekt

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Allez, ik heb dan toch nog eens gelijk, helaas . Had liever ongelijk gekregen in dit geval ...
                  Hehe Maar niet wanhopen, de A7xx komt er wel aan dit jaar, september ligt ook min of meer vast, dus deze kleintjes konden maar beter vroeg dan laat komen é

                  Het is zoals je zelf aangaf, R&D voor deze modellen is bijna niets; beetje grip veranderen, sensor verplaatsen van de A350/A380 naar deze modellen en eigenlijk moesten deze de camera's worden wat de A230 en co hadden moeten zijn

                  Ben vooral benieuwd of ze iets aan hun processing hebben gedaan voor deze sensor...ergens heb zoiets van "'t is dezelfde sensor als de A350/A380" dus "don't bother", maar als je ziet hoe goed sony is beginnen worden vanaf de A550 en de Nex met hun aanpak van oa hun ruis...from zero to hero dan kan ik mij niet voorstellen dat ze het gelaten hebben zoals het was...ben benieuwd!

                  Make.it.cheap

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony alpha 290 gelekt

                    Heb dit even gepikt van het Dpreview forum gisterenavond...

                    De D300S is wel een fantastische camera en de A700 (en dus ook D300S en D300) z'n sensor blijft een hele goede, maar als je ziet wat voor vooruitgang Sony heeft geboekt...outch!

                    Veel meer detail, precies. Alleszins toch een stuk beter...

                    Edit: zet afbeelding even op een andere host...rottig traag internet (al van gisteren zo...)!

                    Bon, ik ben er hier mee:

                    Last edited by JorisVdB; 10 juni 2010, 08:42.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment

                    Working...
                    X