Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede body voor o.a. trouwreportage - upgrade bridge Pana FZ50 naar D700?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tweede body voor o.a. trouwreportage - upgrade bridge Pana FZ50 naar D700?

Dus als ik het goed begrijp ga je van een bridge camera rechtstreeks naar een top of the line D700 overgaan, die je dus nu nog moet kopen ... en binnen drie maanden ga je een huwelijk afwerken ... met een camera die je pas hebt ? Ik hoop voor je kennissen dat je een serieuze technische en fotografische baggage hebt en met je bridge op manueel gewerkt hebt, want een huwelijk doe je niet effe op de auto stand

Als lens zeker een 24-70 2.8 nemen, dat heb je gewoon nodig en de beste externe flitser die je kan betalen (SB-900 voor Nikon denk ik ?) ... met die combo zal je al een stuk komen, maar je mist serieus bereik om die ongedwongen shots te maken die je met een 70-200 VR neemt ... en waar de echte huwelijks fotografen dus net die tweede body voor gebruiken

Het aantal shots dat je met een UWA kan nemen tijdens een huwelijksreportage is beperkt, dus die zou ik echt niet kopen op dit moment, eerst de rest van je kit bijeen sparen : D700, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VR, SB-900, degelijke tas, genoeg batterijen voor de flits (ik heb zelfs enkele CP-E4 battery packs voor mijn EX580 II flitsers, kan ik heel de dag mee doorwerken) zorg voor voldoende geheugenkaarten ... je kan op zo'n dag niet effe gaan overzetten ... kaartje NOOIT wissen voordat je een dubbele backup van de foto's hebt

Eerlijk gezegd zou ik niet met een bridge of compact durven opdagen om een huwelijk te fotograferen, dat kan je gewoon niet maken uit respect voor het koppel, probeer dus ergens een tweede dslr te lenen of te huren ... kan je gelijk ook de 70-200 huren als je die nog niet kan kopen.

Verder zou ik je aanraden om zo snel mogelijk de camera en lens te kopen en te beginnen oefenen ... binnen, buiten, in de zon, met bewolking, lichte kledij, donkere kledij, gemengd (bruid is meestal in het wit, bruidegom in het zwart, lekker contrast in volle zon dus ) ... alles uitproberen ... nu kan je dit nog, in september op het huwelijk niet meer, dan moet je alles perfect kennen ... en kunnen.

Veel succes !

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik bezit al 4 jaar een Panasonic FZ50 (35mm-420mm, f2.8) voor wat kindersnapshots, events en andere.
      Ook heb ik sinds een maand een Canon SX200 Powershot (28mm-336mm, f3.4-5.3)gekregen voor mijn verjaardag.
      Sinds vorig jaar meer intensief bezig met fotografie en nu budget voor een Full Frame bij mekaar gespaard.
      Ik wil graag gaan voor een D700, maar ben er nog niet uit welke lens ik hier eerst bij wil kopen (toch zo'n duur spul).

Mag ik vragen vanwaar ineens het idee om naar een FF body te gaan ? Of heb je al eerdere ervaringen met dit type camera ?
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

+1 voor de 24-70mm

+1 voor het NIET mixen van D700 met bridge... via compact of bridge zal je vermoedelijk heel veel DOF hebben en dat wil je absoluut niet op een huwelijk, naast de foto's van een D700...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

@Lambocars en Tootsie:

Dankjewel voor je reactie.
          Ik ben idd. al een tijdje op manueel bezig, veel geoefend (ook-vrijblijvende- huwelijksfoto's - zoals het huwelijk in september eigenlijk ook is, dus ideale springplank, vind ik zelf) en ook best al wat les gevolgd.
          Ik vind het best een goeie tip om geen foto's van verschillende camera of merken te mixen - had ik niet direct aan gedacht maar eigenlijk toch wel evident.
          Verder, wat betreft mijn ongebruikelijke overstap van bridge naar FF: zoals ik al eerder schreef gaat mijn hart uit naar groothoek, en in beperktere mate naar mooie BOKEH.
          Verder heb ik gemerkt dat ik toch ook wel vaak in donkere situaties foto's wil nemen, zonder direct een flits erop los te laten. En als laatste: geen zin om DX en FX-objectieven te mengen (ooit).
          Al die zaken plus het feit dat ik nu toch een dik anderhalf jaar de tanden op mekaar heb gehouden ivm budget, maken dat ik overtuigd voor een FF kies (ik zal dus ook geen discussie over vergelijkingen opstarten )
          Qua beslissing over die lenzen ben ik er nu toch wel uit en een tweede body zal ik dan huren voor in september.
          Ondertussen idd. veel oefenen op de scenario's die je hier noemt - idd. ook een goeie tip, maar stond al op de planning.
          Bedankt hoor!

Comment

Ga gerust voor de D700 + Nikon 24-70 + SB900. Prima combinatie.
            Leen/huur de 70-200 of de iets oudere 80-200 die voor trouwreportages ook prima is.
            Zoals reeds geschreven: goede batterijen voor je flits, reservebatterijen voor je toestel, veel Gb aan kaartjes. Een backupsysteemke of laptop.....

Veel geluk.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
            X