Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe microfoon voor 5d mark II/7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: externe microfoon voor 5d mark II/7d

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
    Ik heb het gezien en geloof me vrij alles is daar opgenomen met ofwel een tripod, een jib of een een steadycam. (ik heb er trouwens behind the scenes van gezien en een podcast van de makers ervan ook beluisterd en echt niks is daar zomaar uit te hand gemaakt hoor).
    Ewel en ik geloof er ni veel van, dat er niks uit de hand gemaakt is. Je ziet het gewoon aan de beelden, en da kan je ni faken vanop een statief.
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ewel en ik geloof er ni veel van, dat er niks uit de hand gemaakt is. Je ziet het gewoon aan de beelden, en da kan je ni faken vanop een statief.
      Tuurlijk wel, kan je heel makkelijk faken, ik heb die beelden gezien dat ze zogezegd uit de hand hebben genomen, was gewoon een steadycam.

Comment

Voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit, daar niet van, maar ik heb een D3s in bestelling, en de filmfunctie zou naar mijn gedacht een welkome optie kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik de ambitie heb om ooit prof. te gaan filmen met dat ding, als het er dan toch opzit zou ik het af en toe wel eens willen gebruiken, en valt het mee, koop ik dan mischien wel zo een filmkopje om op mijn carbonstatief te zetten, maar zoals gezegd eerst eens zien wat het resultaat wordt, een betere micro zal alvast de eerste stap zijn, en dan maar eens zien of zo een filmpje monteren te doen is, ik wil daar dan toch ook geen dagen zitten foefelen om een filmpje samen te boksen, maar ik zou niet durven zeggen dat het geen volgende uitdaging zal zijn om eens wat moois samen te stellen, het spreekt mij wel aan om af en toe eens wat moois samen te stellen dat ik kan laten draaien op onze plasma, met een filmpje van onze kleinzoon zal ik oma wel eens kunnen bekoren , maar ik zie het niet als een prioriteit tegenover fotograferen, dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit, daar niet van, maar ik heb een D3s in bestelling, en de filmfunctie zou naar mijn gedacht een welkome optie kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik de ambitie heb om ooit prof. te gaan filmen met dat ding, als het er dan toch opzit zou ik het af en toe wel eens willen gebruiken, en valt het mee, koop ik dan mischien wel zo een filmkopje om op mijn carbonstatief te zetten, maar zoals gezegd eerst eens zien wat het resultaat wordt, een betere micro zal alvast de eerste stap zijn, en dan maar eens zien of zo een filmpje monteren te doen is, ik wil daar dan toch ook geen dagen zitten foefelen om een filmpje samen te boksen, maar ik zou niet durven zeggen dat het geen volgende uitdaging zal zijn om eens wat moois samen te stellen, het spreekt mij wel aan om af en toe eens wat moois samen te stellen dat ik kan laten draaien op onze plasma, met een filmpje van onze kleinzoon zal ik oma wel eens kunnen bekoren , maar ik zie het niet als een prioriteit tegenover fotograferen, dat niet.
          Monteren is heel doenbaar als je een goed programma hebt (ik gebruik premiere pro cs4).

Comment

Microfoon : the sequel

Ik heb via ebay de Pro DV Stereo Microphone voor ongeveer 40 euro inclusief verzending gekocht om geluidsniveau op te krikken tov ingebouwde mic voor occasionele video + geluid.

Ik hou jullie op de hoogte wat betreft resultaten.
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik ken hem niet maar is sowieso beter dan de built-in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Sorry voor mijn onwetendheid, maar avi. en Mpeg4 is dat geen beelcompressie, is je geluid dan niet een appart spoor, of is dat een gezamelijke combinatie ? indien je een apparte geluidsopname maakt, wat is dan het beste, MP3 met een snelle bitrate of wav ?
                Mpeg4 is eigenlijk de codec die gebruikt wordt door satellietzenders, hoge compressie maar relatief kleine file. De compressie is wel van uitstekende kwaliteit omdat ze af en toe een vol beeld gebruiken en de daartussenliggende beelden enkel de verschillen encoderen. Toch is dat allemaal zeer complex omdat mpeg4 blijkbaar een soort container is van gelijkaardige codecs...
                Mpeg4 is moeilijk te monteren (dat is tijdelijk natuurlijk): op mijn Intel 930 Core duo met 6 gig ram en hardware ondersteuning van HD Storm plus niet te monteren (tenzij zeer moeizaam) . Maar niet getreurd ik pak de mpeg4 uit en zet die om in hoogwaardige avi (ook eigenlijk een compressie) en dat monteert prima.
                Gelijkaardig is mp3: redelijke compressie. Wav is veel minder gecompresseerd en dus beter. Al moet ik zeggen dat mijn gehoor niet goed genoeg is om bij geluid veel verschillen waar te nemen.
                http://www.stich.be

Comment

MPEG4 is de verzameling van een aantal standaarden, waartoe de belangrijkste het MPEG4 bestandsformaat, dat gebaseerd is op QuickTime. Maar zo'n MPEG4 bestand kan vanalles bevatten. De bedoeling van zo'n bestandsformaat is de verschillende gegevensstromen (audio, video, data) te multiplexen, m.a.w. te mixen, zodat zo'n bestand van voor naar achter kan worden gelezen en de verschillende componenten gesynchroniseerd eruit kunnen komen.

Als videostroom wordt in zo'n MPEG4 bestand tegenwoordig meestal H.264 gebruikt als "codec", maar dat is zeker niet het enige formaat. Binnen de MPEG4 standaard wordt die codec "MPEG4 AVC" genoemd.

Als audiostroom kan er vanalles gebruikt worden. Omdat MPEG4 ook gebruikt kan worden als gegevensdrager voor thuisontvangst via satteliet, kabel, of antenne, wordt daar veel AC3 gebruikt, ook wel bekend als Dolby Digital.

Als zo'n bestand van een camera komt, is dat gewoon ongecomprimeerde data, net zoals in een WAV bestand (dat op zich ook maar een container is), namelijk Linear PCM, ofte alle 2x16-bit sampletjes simpelweg achtereen gezet.

Dus het geluid wordt niet gecomprimeerd. De video wel. Die H.264 is eigenlijk bedoeld als afspeelformaat, en gebruikt inter-frame encoding, wat erop neerkomt dat er frames tussenzitten die data uit eerdere frames gebruikt voor de beeldvorming. 't Is daar waar een "normale" NLE (non-linear editor, ofwel "videobewerkingssoftware") wat moeite mee heeft. Niet alleen bij thuisgebruikers hoor, ook in de professionele wereld.

Daarover kan ik nog verder doorgaan, maar hier is het belangrijkste te onthouden dat het geluid NIET gecomprimeerd wordt.
                  pixelpusher

Comment

Working...
                  X