Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5000 vs D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D5000 vs D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
    Als je naar dergelijke uitvergrotingen wilt gaan zal je op termijn een FF moeten overwegen of zelfs de overstap naar middenformaat, maar dat is heel andere koek.

    Als je een betaalbare upgrade wil voor de D50 zou ik in eerste instantie naar de D90 gaan.

    Heeft oa zelfde sensor als D300 en nog steeds een groene stand
    Inderdaad, dat is heel andere koek en momenteel iets te duur gegrepen voor mij.
    De groene stand gebruik niet meer hoor
    Uiteindelijk lijkt me de D90 een mooie middenweg.
    http://siegerjoostens.daportfolio.com/

    Comment


    • #17
      Re: D5000 vs D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Als je naar dergelijke uitvergrotingen wilt gaan zal je op termijn een FF moeten overwegen of zelfs de overstap naar middenformaat, maar dat is heel andere koek.

      Als je een betaalbare upgrade wil voor de D50 zou ik in eerste instantie naar de D90 gaan.

      Heeft oa zelfde sensor als D300 en nog steeds een groene stand
      Klopt

      De camera die het meeste qua bediening aanleunt bij je D50, is de D90 wel.
      Qua instellingen/knoppen/etc... en ook groote van de body is de D90 de beste upgrade voor u.
      Enkel indien je veel sportopnames maakt (snelheid/focus), is de D300 te overwegen.


      Succes met je keuze
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #18
        Re: D5000 vs D300s

        in jouw geval zou ik ook voor de D90 gaan, vooral als je al Nikkor lenzen hebt. waarschijnlijk zijn er AF-D lenzen bij en dan heb je geen autofocus op de D5000.
        qua sensor zijn ze dezelfde, dus die ruis zou ook gelijk moeten blijven.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #19
          Re: D5000 vs D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Een D5000 met een D300 vergelijken, hmmm, zijn wel twee totaal verschillende klasse's

          D5000 = instapmodel
          D300 = semi-pro

          Btw; geen auto-stand op de D300

          Of je de meerprijs waard vind ? Vind je het prijsverschil tss een VW golf en een Audi A6 waard ?
          Neen , maar tussen een Golf en Bmw 5 wel

          Ontopic: Als je je afvraagt of de D300s de meerprijs waard is, koop je beter de D5000 en investeer je de rest in lenzen. Geld genoeg? Koop de D300...
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: D5000 vs D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Klopt

            De camera die het meeste qua bediening aanleunt bij je D50, is de D90 wel.
            Qua instellingen/knoppen/etc... en ook groote van de body is de D90 de beste upgrade voor u.
            Enkel indien je veel sportopnames maakt (snelheid/focus), is de D300 te overwegen.


            Succes met je keuze
            ik sta op het put een D90 aan te schaffen,
            maar één van de dingen die ik wil fotograferen is bvb wielrennen.
            Is deze daar dan te traag voor?
            Nikon D90 + AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

            Comment


            • #21
              Re: D5000 vs D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door jones87 Bekijk bericht
              ik sta op het put een D90 aan te schaffen,
              maar één van de dingen die ik wil fotograferen is bvb wielrennen.
              Is deze daar dan te traag voor?
              nope, zelf al een paar keer gedaan. gaat perfect!
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: D5000 vs D300s

                Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                de D90 gaan.

                Heeft oa zelfde sensor als D300
                D300 Resolution 12 Mpix (4352 x 2868)
                D90 Resolution 12 Mpix (4310 x 2868)
                Misschien gelijksoortig en dezelfde eigenschappen, maar niet dezelfde.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: D5000 vs D300s

                  Nee inderdaad die van D90 is beter

                  Comment


                  • #24
                    Re: D5000 vs D300s

                    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Nee inderdaad die van D90 is beter
                    @ Aradilon: Ok weer wat bijgeleerd. Kan je evt. wat uitwijden over het "beter" ?
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: D5000 vs D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                      @ Aradilon: Ok weer wat bijgeleerd. Kan je evt. wat uitwijden over het "beter" ?
                      Qua kwaliteit dat de sensor levert zou ik je doorverwijzen naar deze website, vergelijk met een 6400 ISO foto de D90 met de D300s. Ook in reviews heb ik al dergelijke resultaten gezien. Dan geef ik Aradilon helemaal gelijk!
                      http://siegerjoostens.daportfolio.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: D5000 vs D300s

                        vergelijk met een 6400 ISO foto de D90 met de D300s
                        Jow ! 6400 ISO, het hoogste dat ik al gebruikt heb is 3200 op de D300.

                        Op m'n D200 kom ik liefst niet boven de 800, die gebruik ik dan ook enkel nog voor buiten. (En is gekend als ruisbak, vandaar aankoop grote broer )

                        Begrijp dat je mss die "hoge" iso nodig heb voor bv concerten in donkere zalen maar persoonlijk nog niet nodig gehad.

                        Probeer sowieso altijd op een zo laag mogelijke iso te werken en wat meer sluitertijd en diafragma te spelen.

                        Swat, dit is dan weer een ander topic

                        In ieder geval blijf ik erbij en raad ik TS de D90 aan ipv D5000
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                        BD1614BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: D5000 vs D300s

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                          Jow ! 6400 ISO, het hoogste dat ik al gebruikt heb is 3200 op de D300.

                          Op m'n D200 kom ik liefst niet boven de 800, die gebruik ik dan ook enkel nog voor buiten. (En is gekend als ruisbak, vandaar aankoop grote broer )

                          Begrijp dat je mss die "hoge" iso nodig heb voor bv concerten in donkere zalen maar persoonlijk nog niet nodig gehad.

                          Probeer sowieso altijd op een zo laag mogelijke iso te werken en wat meer sluitertijd en diafragma te spelen.

                          Swat, dit is dan weer een ander topic

                          In ieder geval blijf ik erbij en raad ik TS de D90 aan ipv D5000
                          Dat hangt natuurlijk af wat voor fotograaf je bent. Natuurlijk hou ik 'm liever zo laag mogelijk. Dat heb ik geleerd met mijn D50... ISO 800= enorme ruis.

                          Ik heb ook gehoord van de nikon cashback die op dit moment loopt, interessant. Maar is dit wel het moment om een nieuwe body te kopen? Zouden de prijzen tegen eind dit jaar niet dalen?
                          http://siegerjoostens.daportfolio.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: D5000 vs D300s

                            En als de prijzen niet dalen?
                            Of wacht, als er volgend jaar misschien een nieuw toestel op de markt komt?
                            Of als ....

                            Comment


                            • #29
                              Re: D5000 vs D300s

                              Oorspronkelijk geplaatst door jones87 Bekijk bericht
                              ik sta op het put een D90 aan te schaffen,
                              maar één van de dingen die ik wil fotograferen is bvb wielrennen.
                              Is deze daar dan te traag voor?

                              zelfs met de D5000 is dit geen probleem, maar idd, de D90 is beter door de interne scherpstelmotor (niet dat deze altijd sneller is dan AF-S lenzen)
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment


                              • #30
                                Re: D5000 vs D300s

                                Misschien is het interessant om eens niet te kijken naar minimale verschillen tussen de toestel op extreem hoge ISO waarden. Neem gewoon eens de D5000, D90 en D300s vast in de winkel en je zal direct zien waar het verschil zit. De D300s kan trouwens ook nog ingesteld worden zodat hij minder ruisreductie toepast en scherpere foto's geeft op hogere ISO waardes. Het is een toestel die je toelaat om alles naar eigen wens in te stellen en om snel instellingen te veranderen tijdens het nemen van foto's. Daarom is het dan ook een semi-pro toestel en niet omdat de beeldkwaliteit beter is dan van de goedkopere toestellen. Vergeet ook de magnesium body met afdichtingen tegen vocht en stof niet. Maar zoals gezegd, neem ze alle drie eens vast in de winkel. Koop degene die voor jou persoonlijk het beste in je hand ligt

                                Comment

                                Working...
                                X