Hallo,
Ik zit met de vraag of het de moeite waard is om over te stappen naar een DSLR.
Nu bezit ik een Sony HX1.
Mijn vader zou hem eventueel overnemen, en hierbij zie ik een mogelijkheid om een nieuwe camera aan te schaffen.
Alleen weet ik niet echt of het zijn voordeel heeft...
Ik trek graag portretfotos, dierenfotos, panorama en allerhande.
Als ik zo kijk op internet , kan ik voor een goede 450 euro een Sony Alpha 230 / 330 kopen met bijhorende lenzen. Sites zoals pixmania enzo.
Enige dat mij eventueel zou storen, is het verwisselgedoe met de lenzen.
Waar ik uiteraard graag van gebruik maak, is de zoomfunctie van m'n HX1.
20x is echt wel handig! Eigenlijk had ik de HX1 in augustus vorig jaar gekocht, met dat het toen eigenlijk een van de betere bridges was.
Maar soms vraag ik me af of ik wat snelheid mis. Misschien is dat een inbeelding?
Nu stel ik mij de vraag of ik er profijt uit zou halen om zo'n DSLR in huis te halen.
Want sowiso zal ik voor die prijs, nooit zo'n grote zoom verkrijgen?
Het is wel een feit dat ik graag nog mooiere fotos zou willen kunnen trekken.
Maar zelf over instellingen van m'n HX1 ben ik er zelf nog niet compleet aan uit.
(Sluitersnelheid, ISO, diafragma enz.) Na de examens zou ik dit eens goed willen doornemen ( http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ )
Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Jean
Mss enkele voorbeeldfotos
Ik zit met de vraag of het de moeite waard is om over te stappen naar een DSLR.
Nu bezit ik een Sony HX1.
Mijn vader zou hem eventueel overnemen, en hierbij zie ik een mogelijkheid om een nieuwe camera aan te schaffen.
Alleen weet ik niet echt of het zijn voordeel heeft...
Ik trek graag portretfotos, dierenfotos, panorama en allerhande.
Als ik zo kijk op internet , kan ik voor een goede 450 euro een Sony Alpha 230 / 330 kopen met bijhorende lenzen. Sites zoals pixmania enzo.
Enige dat mij eventueel zou storen, is het verwisselgedoe met de lenzen.
Waar ik uiteraard graag van gebruik maak, is de zoomfunctie van m'n HX1.
20x is echt wel handig! Eigenlijk had ik de HX1 in augustus vorig jaar gekocht, met dat het toen eigenlijk een van de betere bridges was.
Maar soms vraag ik me af of ik wat snelheid mis. Misschien is dat een inbeelding?
Nu stel ik mij de vraag of ik er profijt uit zou halen om zo'n DSLR in huis te halen.
Want sowiso zal ik voor die prijs, nooit zo'n grote zoom verkrijgen?
Het is wel een feit dat ik graag nog mooiere fotos zou willen kunnen trekken.
Maar zelf over instellingen van m'n HX1 ben ik er zelf nog niet compleet aan uit.
(Sluitersnelheid, ISO, diafragma enz.) Na de examens zou ik dit eens goed willen doornemen ( http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ )
Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Jean
Mss enkele voorbeeldfotos
Comment