Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop reflexcamera

Hallo,

Na eindelijk een geschikt forum te vinden,ga ik mijn vraag hier eens stellen.
    Ik ben dus een beginneling in fotografie en zou dus mijn eerste spiegelreflexcamera willen kopen.
    Heb op verschillende site's al talloze modellen gezien,alsook prijzen van laag naar hoog.
    Zelf heb ik 2 modellen gevonden die ik volgens mijn budget/verwachtingen nodig heb( denk ik)

- Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS
    - Nikon D5000 + 18-105mm VR

Moesten er nog andere voorstellen zijn,laat maar komen. Alsook enkele winkels waar deze te koop zijn eventueel,liefst regio brugge,gent

Mvg
    Jeroen
    Nikon D90 + 18-105mm VR

Re: Aankoop reflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroendd Bekijk bericht
    Hallo,

Na eindelijk een geschikt forum te vinden,ga ik mijn vraag hier eens stellen.
    Ik ben dus een beginneling in fotografie en zou dus mijn eerste spiegelreflexcamera willen kopen.
    Heb op verschillende site's al talloze modellen gezien,alsook prijzen van laag naar hoog.
    Zelf heb ik 2 modellen gevonden die ik volgens mijn budget/verwachtingen nodig heb( denk ik)

- Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS
    - Nikon D5000 + 18-105mm VR

Moesten er nog andere voorstellen zijn,laat maar komen. Alsook enkele winkels waar deze te koop zijn eventueel,liefst regio brugge,gent

Mvg
    Jeroen
    Wat is je budget?
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik ben zelf tevreden van de D5000, maar hou er rekening mee dat je steeds lenzen moet kopen met scherpstelmotor ingebouwd. Deze zijn dus vaak ietsje duurder. Soms is dan van de eerste keer wat bijleggen naar een D90 beter dan achteraf spijt hebben. Voor de rest verschilt een D5000 niet enorm van een D90. De 18-105mm is een goede tamelijk snelle en vrij stille lens. ideaal om te beginnen. De 18-55mm is wat krap qua bereik denk ik persoonlijk.
      Hou ook rekening met prijs van extra's zoals een goede geheugenkaart en mag zeker niet ontbreken, een goede tas om alles weg te bergen.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

In Gent heb je Focilux, Art&Craft en in beperkte mate ook Fnac.
        Bij de gekende electrozaken bv. Mediamarkt, Vanden Borre, ... kun je ook terecht.

Maar online zal het over het algemeen goedkoper zijn.....
        (konijnenberg.be; cameranu.nl; digicamshop.be,...)

Comment

kamera-express.nl zijn zowat de goedkoopste online. wel nog geen revaringen mee, maar je zal wel genoeg reviews vinden online

Comment

Art&Craft is je winkel (en deze hebben trouwens Focilux te Gent overgenomen na hun recente faillisement).
            Toffe gasten, goede service en goede prijzen.Wat zou men meer moeten verlangen van een winkel .

Comment

Wat zou je willen fotograferen ?

Een Eos500D is een goed startersmodel en niet meer zo duur.

Bij concerten (hoge Iso) komt hij wel wat te kort, maar voor de meeste toepassingen is hij wel dik in orde.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Bedankt al voor de reacties

Ik denk dat ik eerst een beetje een allround fotografer zal zijn,omwille van dat ik nog geen ervaring heb en ook omdat ik de mogelijkheden nog niet ken van het toestel dat ik zou willen kopen. Mijn budget ligt tussen de 600 a 700€

Nu heb ik hier op het forum contact met mary die zijn 500D wegdoet
                De set bevat de body (aangekocht febr. 2010)
                lens canon 18-55
                lens tamron 55-200
                METZ mecablitz 36 af-4 Flitser
                4gb geheugenkaart
                Tas voor de body + rugzak

Hiervoor zou hij graag een 750€ hebben. Is dit een mooi starterspakket of niet

Mvg
                Jeroen
                Nikon D90 + 18-105mm VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroendd Bekijk bericht
                  De set bevat de body (aangekocht febr. 2010)
                  lens canon 18-55
                  lens tamron 55-200
                  METZ mecablitz 36 af-4 Flitser
                  4gb geheugenkaart
                  Tas voor de body + rugzak

Hiervoor zou hij graag een 750€ hebben. Is dit een mooi starterspakket of niet
                  ik zou het niet doen...
                  voor 650 heb je een nieuwe 500D met twee jaar garantie met kitlens
                  en die tamron kost nieuw ca. 100€ maar is een echte low-budget lens... en heeft geen vibratie reductie vermoed ik... dat zou ik op een 200mm lens toch wel graag hebben...
                  De metz flash heeft ook een waarde van ca. 100€, en is eveneens een budget flash, wat krachtiger als een ingebouwde flas, maar kan flash kop niet horinzontaal roteren, is wel nuttig bij bouncen...

ik denk dat de extra's hier niet hoog genoeg zijn, om dit bedrag te rechtvaardigen, ik zou er maar 650 voor geven...

doch, je kan beter eerst eens een winkel binnenstappen en de beide toestellen vergelijken... welk toestel ligt je het best (canon, nikon)...

en daarna gaan zoeken naar de beste prijs voor je keuze... niet andersom...
                  De nikon heeft trouwens een kwalitatief betere lens dan de canon, canon kitlenzen belanden over't algemeen in de kast...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zou voor de Nikon D5000 + 18-105mm VR gaan. De D5000 heeft dezelfde sensor als de D90 en de 18-105VR is een ideale lens.

Comment

Vandaag eens naar de lokale vandeborre gereden en beide toestellen eens vastgenomen.
                      Persoonlijk vond ik de nikon iets beter in mijn hand liggen dus denk dat het deze zal worden. Maar ben nog altijd in twijfel infeite
                      Ook nog es online zitten kijken voor een rugtas en die van lowerpro zien er heel goed uit qua indeling. Is de kwaliteit ook goed daarvan?

En met een SD kaart van 8gb hoeveel foto's kun je dan nemen ongeveer?

Mvg
                      Jeroen
                      Nikon D90 + 18-105mm VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                        In Gent heb je Focilux, Art&Craft en in beperkte mate ook Fnac.
                        Bij de gekende electrozaken bv. Mediamarkt, Vanden Borre, ... kun je ook terecht.

Maar online zal het over het algemeen goedkoper zijn.....
                        (konijnenberg.be; cameranu.nl; digicamshop.be,...)
                        Ik heb vandaag mijn eerste DSLR ontvangen (zien handtekening), aangekocht via cameranu.nl... ben zeer tevreden over de correct en zeer snelle afhandeling van mijn bestelling... en de prijs is ook top he
                        Waarom nog naar (meestal) duurdere winkels van bij ons gaan

Luxom
                        Mijn website: http://www.ronnypetitjean.be
                        Nikon D90 | Nikkor AF-S VR 18-105mm f/3.5-5.6G ED | Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED | Sigma 180 mm F/3.5 EX DG Macro Nikon-D AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luxom Bekijk bericht
                          Waarom nog naar (meestal) duurdere winkels van bij ons gaan
                          misschien omdat je dan onmiddellijk support hebt?

ik heb zo m'n D700 driemaal na elkaar moeten binnen brengen... 'k zou dat niet graag via de post doen!
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

8GB = ongeveer 1200 foto in beste kwaliteit JPEG, toch op mn D5000 (en die heeft dezelfde sensor als D90)

Comment

Als je in RAW fotografeert, zijn dat er maar 400...
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                              X