Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D gekocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 550D gekocht

Na enkele maandjes zoeken op BD en andere sites, heb ik vandaag me eindelijk een canon eos 550d (met de 18-135 kit) in huis gehaald, aangekocht bij Studio 73 te geel, met een heel vriendelijke en uitgebreide service erbovenop

Bedankt BD voor de vele reacties op mijn draadje dat ik gestart had, en voor de handige zoek-functie!

En nu leren maar

Gr,

Yannick

Re: 550D gekocht

Eerste testfoto's online op flickr, voor de geïnteresseerden...
    En breek ze liefst niet meteen af, het zijn gewoon testfoto's en ik ben pas nieuw in het fotografie wereldje
    (start in september met avondschool)

Comment

Ziet er een goede test uit
      Zit zelf te twijfelen tussen een 550D en een 7D... keuzes, keuzes...
      Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon Speedlite 580EX II

Comment

haha bekend probleem het maken van deze keuze. Zelf heb ik gekozen voor de 550D. Had ik weer een groter budget over voor de objectieven. Had een drie tal leuke objectieven op het ook uit de L serie. En tot op heden geen minut spijt van.

@yakke ziet er nog niet zo slecht uit hoor

Comment

Dat is dus exact waar ik over twijfel hé!
          En de beeldkwaliteit is bij beide toestellen uitstekend, dus... toch maar een leuke lens erbij... wie weet?
          Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon Speedlite 580EX II

Comment

Bedankt alvast voor de positieve reacties
            en zoals Superdaantje al zegt, da 550D is zeer goed, en je spaart inderdaad heel wat uit voor lenzen...

Comment

Als beginnende hobby-ist heb ik mij pas de EOS 550D met de 18-55 lens aangeschaft en ben er heel tevreden over!
              Echt een aanrader om ermee te starten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vampire Bekijk bericht
                Dat is dus exact waar ik over twijfel hé!
                En de beeldkwaliteit is bij beide toestellen uitstekend, dus... toch maar een leuke lens erbij... wie weet?
                lenzen zijn belangrijker dan je body

liever uitstekend glas op een instapbody dan slecht glas op een topbody (om het effe heel cru te stellen he )
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

liever uitstekend glas op een instapbody dan slecht glas op een topbody (om het effe heel cru te stellen he )
                  't is idd cru (of kort door de bocht) maar 't is wel zo.
                  nikon stuff

Comment

Dat is idd zo!
                    Met die kitlens (17-55) op mijn 1000D destijds kon je geen al te deftige foto's maken, maar dat veranderde toen ik een 24-105 L-lens had bijgekocht. Het verschil was dag en nacht

Comment

Succes met je nieuwe aanwinst

(strak kledingkastje heb je daar trouwens)

Comment

Nope daar is zeker niet cru of kort door de bocht. Helaas denken vele dat de body bepalend is en zijn ze alleen aan kijken naar de specs van de camera. Bij mij was het een 5D (nieuw) met 1 objectief of een 550D met drie L objectieven. Ik ben voor de laatste gegaan. (had ook me 1000D kunnen houden)

Comment

Wel, dat dacht ik tot voor kort ook, tot ik dit tegen kwam...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Succes met je nieuwe aanwinst

(strak kledingkastje heb je daar trouwens)
                            Bedankt
                            Is trouwens de dressing van mijn ouders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Wel, dat dacht ik tot voor kort ook, tot ik dit tegen kwam...
                              ermh... sinds wanneer worden er JPGs out of the camera gebruikt om bodies te testen? je hebt uiteraard binnen de bodies ook verschillen maar of je nu een full-frame of een APS-C of een APS-H gebruikt, de lenzen blijven belangrijker...

[update]
                              Bovendien hebben ze die JPGs van de A700 geresampled van 12mp naar 24mp... Maakt in mijn ogen de test nog ongeloofwaardiger...
                              Last edited by Hans Swolfs; 10 juni 2010, 08:13. Reden: update ivm link
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X