Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

1. Licht: da's een factor die zeer variabel is
    2. Johan de Man: check
    3. Lens => lichtsterk degelijk glas: check
    4. Body => ISO monster bij voorkeur: vandaar deze topic zeker
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

ik had er bijna eentje te pakken aan 1850 euro plus 24-70lens erbij.. iemand die dit *prulletje* als kado had gekregen maar liever iets had dat in de handtas paste. Maar ik denk niet dat de deal doorgaat aangezien verkoper niet meer terugmailt. Ach ja, het had gekund

Ik wou geen II.. maar als je in de kerk met je 70-200 f2.8 op ISO 1600 à 3200 zit en je sluitertijd begint te dalen naar 1/60.. en Ik heb geen zin om telkens onder in RAW elke foto te moeten "redden" van de donkerheid, bah.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        [5/ upgraden als je merkt dat je toestel een limiterende factor wordt (en als je het budget hebt) ]
        Ik vind mijn 500d een geweldig toestel, maar bij donkere concerten komt hij wel te kort, dat zal je wel weten...

De afweging is natuurlijk of een hobby dat wel waard is om een 5D MII te kopen. Ik ben geen professionele concertfotograaf en bv in de AB (waar ik t meeste kom) mag ik al niet fotograferen. Om 5 x per jaar betere foto's te willen nemen dan met de 500 D is dat wel een dure grap.

Een 5 D Mark II kostte even 1850 euro , maar dat is zonder batterijlader (?), rugzak, lenzen, geheugenkaartjes.... Uiteindelijk komt het nu dan wel op 2500 of meer euro wat wel wat veel is.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

@ Monica : op t werk ben ik ook een allrounder, iemand die vanalles wel een beetje kent, maar niet 1 ding in detail.

Ik moet 5 werkposten (stations) kennen. Andere collega's moeten maar 1 station kennen en kennen dat dan ook 'van buiten'.

Iemand die al 20 jaar 1 station doet, kent dat natuurlijk door en door. Als hij echter iemand van een ander station moet vervangen, die ziek is, is het grote paniek.

Ik ken echter alle stations, sommige wat beter dan andere.

t Zelfde met fotografie : ik probeer alles zo'n beetje, zonder mij in 1 discipline grondig te verdiepen (voorlopig ?).

Er zitten hier geweldige concertfotografen, maar als sommigen van hen een macrofoto of een foto van een landschap posten, vind ik het maar droevig.

En idem omgekeerd.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Eigenlijk moet ge geen boeken lezen, dat is goed wanneer ge al weet hoe en wat.

3 basisdingen:
            - sluitertijd
            - diafragma
            - iso

Die 3 leren door u camera TE GEBRUIKEN, niet lezen maar DOEN. Ga foto's maken, prul met u instellingen, zet u neer in de zetel en scroll door de menu's en instellingen van u camera. Zo leert ge het. Niet door te lezen. Wenst ge nog te leren, is er het internet...

(dit is trouwens een erg leuk forum ook om te lezen, wel vol met amerikanen wat de sfeer een beetje verpest, http://photography-on-the.net/forum/ )

Ik haat echt amerikanen

Comment

Ik heb een 10deetje gekocht vorig jaar, kwam per ongeluk hier terecht toen ik opzoek was naar info en ben hier mijn foto's in de beginnershoek gaan posten.
              Met de duidelijke tips en info die ik hier mee kreeg probeerde ik steeds weer een foto beter te krijgen.
              Ik had laatst een mede BD-er op visite en die verklaarde me half voor gek...ik heb namelijk vanaf het begin af aan via de M-mode gefotografeerd. Nooit A of S....altijd M. (Volledig manueel) Hij vertelde me dat het niet gangbaar was en dat het te lastig is, omdat je geen correctie voor je lichtmeting hebt. Maar dat doe ik zelf...via mijn A en S bij te stellen (eventueel ISO). Die wieltjes kan ik blindelings vinden terwijl ik door de zoeker kijk en zo bepaal ik zelf de hoeveelheid licht die op mijn sensor terecht komt...tis een automatisme geworden. Ik ben eigenlijk benieuwd of jullie dat ook zo doen!
              Anyways....ik heb pas de 5DmkII en een mooie L lens sinds een paar maanden....maar mijn foto's met de 10D en een 50MM 1.8 voor 99 euro werkte ook goed hoor. (budget 200 euro) Ik heb er zelfs 3 HOF fotootjes mee geschoten. Natuurlijk werkt het veel prettiger...goed spul. Maar het hebben van een 500D is geen excuus voor onscherpe foto's. Mijn vriendinnetje met een 1000D maakt prachtige foto's. Dat excuus zie ik in jouw topics overal voorbij komen. Ik vraag me af of je dan wel begrijpt wat je aan het doen bent. Gewoon veel hetzelfde fotograferen, feedback vragen en opnieuw doen. Tot in den treure tot je denkt...hebbes
              Van alles wat maar half doen, daar schiet je volgens mij niet veel mee op.

Comment

Dat forum wat ik vernoem zal dé plaats zijn voor Johan dan, die Amerikanen steken ook alle fouten op hun materiaal. Elke dag 15 nieuwe topics over een lens die niet scherp is, een camera die niet goed functioneerd. En maar alles terugsturen en steeds meer en meer verwachten. En liefst betalen ze NIHIL. Moeilijke markt die Amerikanen.

Zat eentje tussen, die een 450D kocht, eerste dslr met kitlens. Na 1 week kocht die een 7D, vond die niet goed genoeg, bracht die die terug naar de winkel, om in te ruilen voor een 5D mk2. Zonder lens, want daar had die geen geld meer voor. Na een tijd kocht die zich dan de canon 50mm 1,8. Wat bleek, niet tevreden over de 5D mk2. Laat die dat machien nog een keer vallen, wat doet die, terugbrengen naar de winkel. Om WEER in te ruilen voor een 7D. Ra ra ra 2 weken later terug naar de winkel om in te ruilen voor een 450D. Geen schaamte kent die.

Nu zit em daar met zijn 450D en kitlens. Met nihil kennis van fotografie. 2 keer raden waarom die nooit tevreden was, het zal allesinds niet aan de camera liggen.

Comment

Beetje kort door de bocht hoor....een paar van mijn favoriete fotografen zijn Amerikanen....zoals Sandy Puc...zucht, zwijmel. Er zullen ook NL-ers en Belgen zat zijn die denken dat alleen de duurste apparatuur goede foto's maakt.

Comment

Ja, dat is nu als voorbeeld een amerikaan he

Maarja, tegenwoordig doen ze meer slecht dan goed die patriots

Comment

Probleem opgelost.
                      Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor de 5D Mark II ..
                      Al was het een hele zoektoch en bergen-verzetterij om er één in handen te krijgen..

Maar het is me gelukt ...

Een pracht toestel , waar de toekomst zal wel meer uitwijzen ..

thnks voor alle reacties

Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Hoi Peter, en waar heb je de 5D Mark II kunnen vinden? Momenteel is hij immers op de meeste plaatsen niet beschikbaar.
                        Alvast bedankt.
                        Philippe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhvB Bekijk bericht
                          Hoi Peter, en waar heb je de 5D Mark II kunnen vinden? Momenteel is hij immers op de meeste plaatsen niet beschikbaar.
                          Alvast bedankt.
                          Philippe
                          hoi Philippe,

Ik heb eentje kunnen vinden ( door 's morgens te surfen op 't net ) en direct gebeld om te reserveren en opzij te leggen. (prijs net geen 1850 euro body only)
                          Ik ben dan samen met mijn vriendin naar de winkel in NL gereden en hebben er verder een uitstap van gemaakt zodat we toch niet speciaal voor de 5D Mk II alleen gereden zijn .

ach ja, de winkel...

camera.nl (website ook camera.nl)
                          Oosteinde 1
                          2991 LG Barendrecht
                          tel. 0180-642834
                          Maandag t/m vrijdag
                          9.00 uur - 17.30 uur
                          Zaterdag
                          9.00 uur – 17.30 uur
                          Zondag
                          Gesloten
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel De 5DmkII is een feest om mee te werken
                            Laat snel maar wat moois zien!

Comment

Bij bestownstore.com 900euro voor canon 5d mark II

Akkoord 't is een firma uit China maar ze aanvaarden Paypall en als je iets online koopt en betaalt via Paypall is de bestelling bij hun verzekert.

Ik begrijp hier niets van.

Senn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                                Ik begrijp hier niets van.
                                Wist je dat Sinterklaas echt bestaat ?

Comment

Working...
                                X