Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik ga seffens een nieuwe 500D body kopen...

Als ik een 5D MII zou kopen ... ik heb hem pas nodig tijdens het 'concertseizoen' in t najaar. In Den Haag kost een 5 D Mark II 1750 euro. Ik kan gratis met de trein reizen, dus ... De man van Konijnenberg zei dat in het nederlandse filiaal aangekochte apparaten ook in Turnhout binnengeleverd kunnen worden om te herstellen.

@ Jeroen : ik heb op 10 maand 5000 euro aan mijn nieuwe hobby uitgegeven (straks 5600...).

Mijn nieuwe auto zal wel de nieuwe Punto van 9000 euro worden of een tweedehands.

Nu ik als onderstationschef werk, verdien ik wel wat meer als vroeger, maar toch...

Als ik mijn 5D mark II en een supertele heb, heb ik niks meer nodig van materiaal.

Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen hoor....al koop je heel konijn leeg
    Je hebt ondertussen een aardig arsenaal aan lenzen opgebouwd Ik ben jaloers
    Maar zonder gekheid en volledig offtopic (sorry)
    Ik heb niet zoveel lenzen en schiet eigenlijk alles met de 70-200L 2.8 en nu en dan ook met de Sigma 15-30. Portretten, natuur-dier-evenement en macro(poging tot) fotografie. Ik heb nu niet het idee dat ik heel veel lenzen mis (behalve de 400mm)
    Ik durf zelfs te wedden dat je alleen met de 70-200L 2.8 eigenlijk alles kunt fotograferen. (ik word nu vast afgeschoten)

Comment

Ik heb gisteren mijn Canon 500 D kapot gekregen, en dat valt buiten garantie (kras op sensor gemaakt bij t zelf reinigen).
      Als het enkel een kras is op de lowpass filter, kan die vervangen worden, bij lifepixel.com. Maar de prijs daarvan is wel vrij hoog (450$), toch zeker tov de aanschafprijs van een 500D.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Die nieuwe auto zal nog wel even mogen wachten.
        Je rijdt toch gratis met de trein

Sorry voor de afwijking, maar een dergelijke redenering kan ik verstaan van iemand die levensnoodzakelijk dingen koopt, zoals bv een woning, of die op één of andere manier tegenslag heeft.
        Wat als je auto morgen kapot is ?

Voor een fototoestel je laatste geld opdoen

Stom van je 500D, maar gedane zaken nemen geen keer.

Overschakelen naar FF gaat heel je lenzenset "verplaatsen" zodat je hier zeker ook weer extra kosten zal hebben (zoals langere teles).

Kan je voorlopig niet met een tweedehands crop voort (40D, 45D enz) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Als het enkel een kras is op de lowpass filter, kan die vervangen worden, bij lifepixel.com. Maar de prijs daarvan is wel vrij hoog (450$), toch zeker tov de aanschafprijs van een 500D.
          Ik heb een nieuwe 500D body gekocht voor 599 euro. Nu heb ik dus 3 batterijen en 2 laders .

Dan geef ik liever 150 euro meer uit dan maanden (?) zonder toestel te zitten.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen hoor....al koop je heel konijn leeg
            Je hebt ondertussen een aardig arsenaal aan lenzen opgebouwd Ik ben jaloers
            Maar zonder gekheid en volledig offtopic (sorry)
            Ik heb niet zoveel lenzen en schiet eigenlijk alles met de 70-200L 2.8 en nu en dan ook met de Sigma 15-30. Portretten, natuur-dier-evenement en macro(poging tot) fotografie. Ik heb nu niet het idee dat ik heel veel lenzen mis (behalve de 400mm)
            Ik durf zelfs te wedden dat je alleen met de 70-200L 2.8 eigenlijk alles kunt fotograferen. (ik word nu vast afgeschoten)
            Ik vind de 70-200 mm f 2.8 ook geweldig, maar dat is mijn 'paradepaardje', die neem ik niet mee naar buiten (bv foto's van insecten, bloemen of galloways) om ze niet te beschadigen of vuil te maken. Enkel voor concerten of indoortoestanden (hondenshow in een expohal).

Bovendien vind ik de 70-200 heel zwaar, het is niet tof om die langer dan 2 uur te dragen. Als ik langere tijd buiten ben, gebruik ik liever de vederlichte 55-250 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Je rijdt toch gratis met de trein

Sorry voor de afwijking, maar een dergelijke redenering kan ik verstaan van iemand die levensnoodzakelijk dingen koopt, zoals bv een woning, of die op één of andere manier tegenslag heeft.
              Wat als je auto morgen kapot is ?

Voor een fototoestel je laatste geld opdoen

Stom van je 500D, maar gedane zaken nemen geen keer.

Overschakelen naar FF gaat heel je lenzenset "verplaatsen" zodat je hier zeker ook weer extra kosten zal hebben (zoals langere teles).

Kan je voorlopig niet met een tweedehands crop voort (40D, 45D enz) ?
              Met de bus en trein ben ik 2 uur onderweg naar t werk, met de auto 25 minuten (als t geen file is). Dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb wat gespaard voor een nieuwe auto, maar aan dat geld ga ik niet zitten voor een hobby.

Anderzijds wil ik niet veel geld aan een wagen geven.

En ik vind het idioot om een nieuwe wagen te kopen als mijn huidige nog rijdt, al is het maar voor 2 maand of 1 jaar. Dat weet je nooit.

Als mijn bakske de geest geeft of te hoge kosten krijgt, doe ik hem weg en ga ik desnoods 14 dagen met de bus werken. Bij Cardoen hebben ze altijd wel goeie auto's.

Dit terzijde.

Als ik een 5D M II heb, valt de cropfaktor 1.6 natuurlijk weg, maar ik zou die vooral of alleen voor concerten gebruiken. Mijn Eos 500 D is dan nog altijd geschikt voor het vuilere werk.

Ik ga niet met een 5D M II in de mest liggen om Galloways of insecten te fotograferen.

Comment

Ik vind de 70-200 mm f 2.8 ook geweldig, maar dat is mijn 'paradepaardje', die neem ik niet mee naar buiten (bv foto's van insecten, bloemen of galloways) om ze niet te beschadigen of vuil te maken. Enkel voor concerten of indoortoestanden (hondenshow in een expohal).

Bovendien vind ik de 70-200 heel zwaar, het is niet tof om die langer dan 2 uur te dragen. Als ik langere tijd buiten ben, gebruik ik liever de vederlichte 55-250 mm.
                De 70-200 is juist een hele stevige lens, die wel tegen wat spatwater of stof kan.

Canon 70-200L 2.8 USM
                L-serie: topkwaliteit
                In het objectief treft u Canons hoogste standaard aan wat betreft de L-serie optica. De constructie is van topkwaliteit, de lens is betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken. U kunt in de gehele opname en overal in het zoombereik rekenen op heldere beeldkwaliteit met een groot contrast. Het objectief is een betrouwbare partner in moeilijke omstandigheden en de constructie van metaal en kunststof bevat speciale afdichtingen die het objectief beschermen tegen stof en vocht.
                Daarnaast kun je hem prima verzekeren...ik heb mijn spullen (5DmkII en lenzen) verzekerd voor 100 Euro per jaar. Tegen oa diefstal en bechadiging. Dan kun je de lenzen gewoon gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Zo zonde om zo'n prachtige allround lens alleen voor indoorevenementen te gebruiken en een vermogen aan allerlei "vervangende" lenzen uit te geven. Maar ja...dat is slechts mijn mening.

Comment

Dan geef ik liever 150 euro meer uit dan maanden (?) zonder toestel te zitten.
                  3 weken, heen en terug USA, inbegrepen een weekje tegengehouden door de douane bij terugkomst.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    De 70-200 is juist een hele stevige lens, die wel tegen wat spatwater of stof kan.

Daarnaast kun je hem prima verzekeren...ik heb mijn spullen (5DmkII en lenzen) verzekerd voor 100 Euro per jaar. Tegen oa diefstal en bechadiging. Dan kun je de lenzen gewoon gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Zo zonde om zo'n prachtige allround lens alleen voor indoorevenementen te gebruiken en een vermogen aan allerlei "vervangende" lenzen uit te geven. Maar ja...dat is slechts mijn mening.
                    De 55-250 mm had ik eerst.

Comment

Morgen loop ik met mijne 5DII en 70-200 de hele dag rond, buiten.
                      Da's met auto's en moto's ook zo bij mij: da's gemaakt om te rijden, niet om in de garage te staan tot het eens perfect weer is en er een perfect parcours met niet te veel kilometers zich aandient.
                      Maar hey: iedereen is vrij te doen en/of laten wat'ie wil hé.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Allez, ms test ik hem van t weekend eens op Galloways en die boot die aan de Noordkasteelbrug ligt.

Comment

Ik ben ook altijd héél voorzichtig met mijn materiaal, maar je hebt het uiteindelijk wel allemaal gekocht om te gebruiken hé, maar ik begrijp je wel, je hebt een 55-250mm lens, dus waarom zou je die niet gebruiken voor de 'minder belangrijke' shots ? Zou ik ook doen eerlijk gezegd.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Nergens een 5DmII body te vinden , nergens in de benelux ...
                            Heb 1 in bestelling bij konijn ...

grrrrr .....
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              Nergens een 5DmII body te vinden , nergens in de benelux ...
                              Heb 1 in bestelling bij konijn ...

grrrrr .....
                              Allemaal de schuld van die HD filmfanaten...
                              www.musicinframe.be

Comment

Allez, ms test ik hem van t weekend eens op Galloways en die boot die aan de Noordkasteelbrug ligt.

Hij ligt er nog. Stond vanmorgen 2de voor die brug omdat den Brabo er weer eens door moest (en een stel grote lichters). Heb een foto getrokken langs dat schip weg van een autoboot die daarachter aan het laden was. Met 70-200 + 1.4
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X