Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Hallo,

Een vriend zoekt de goedkoopste 5D MKII body only (zowel nieuw als 2e hands) en in België.
    Nieuw vind ik de goedkoopste aan €1729 bij digicamshop (ook in Antwerpen).
    Canon EOS 5D Mark II Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Hij zoekt nog iets goedkoper maar de 5D MKII is precies niet te vinden in occasie, er stonden een paar rond de €1500 op BD maar al verkocht.
    Op Ebay - Kapazaa - 2e hands - Marktplaats - Fotobeurs vind ik niets.

Jammer dat er geen controle is op 2de hands.be, daar staan er aan €450 & €1600 met 24-105L
    Welke fraudeurs zijn dat zeg, ofwel een overvalletje gepleegd en een voorraad te koop, ofwel kapotte toestellen, ofwel vooraf betalen via Western Moneyunion en niets verzenden zeker :-D
    Waarschijnlijk weer Nigerianen of Oost-Europeanen.

Voor de rest ken zelf niet zoveel sites, zijn er nog goede 2e hands (foto) sites waar hij één zou kunnen vinden rond de €1400-€1500 ?
    Liefst een 2e hands 5D MKII van een doodgewone Vlaming dus

Bedankt,
    Mvg,
    2010
    Last edited by 2010; 18 mei 2010, 21:28.

Re: Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

hallo, bij foto Bastiaens heb je hem ook voor 1729 euro, en dan koop je in een winkel met service en eventuele raad (voor- en achteraf)
    Ik zou het persoonlijk dom vinden om 1500 euro uit te geven aan een tweedehands toestel als een nieuw, met volle garantie, maar zo'n beetje meer kost

grtjs Jozef
    D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      hallo, bij foto Bastiaens heb je hem ook voor 1729 euro, en dan koop je in een winkel met service en eventuele raad (voor- en achteraf)
      Ik zou het persoonlijk dom vinden om 1500 euro uit te geven aan een tweedehands toestel als een nieuw, met volle garantie, maar zo'n beetje meer kost

grtjs Jozef
      couldn't agree more (omdat het hier om een body gaat)
      lenzen is een andere zaak tweedehands
      5DmkIII en wat glas

Comment

1500 Euro voor een 2e hands toestel geven terwijl een nieuwe ... met factuur en garantie maar 229 Euro meer kost ... dat is maar een verschil van zowat 15% ... dan twijfel je toch niet zeker

Hou er rekening mee dat garantie in principe niet overdraagbaar is, de handelaar mag deze weigeren als de naam op de factuur niet overeenkomt met jouw naam ... nu heb ik er ook nog geen problemen mee gehad, maar je moet maar tegen de lamp lopen hé.

Als ik tegenwoordig de prijzen zie van tweedehands materiaal en het geringe verschil met nieuw zie ik het nut niet meer in van 2ehands te kopen eerlijk gezegd, en ik heb ook een factuur nodig om de BTW terug te trekken en af te kunnen schrijven ... dus koop ik nu altijd nieuw.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

tja een goedkopere 2e hands 5D MKII voor €1200 ofzo heb ik nog niet tegenkomen
          toestel te recent zeker, zal nog wat moeten wachten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            1500 Euro voor een 2e hands toestel geven terwijl een nieuwe ... met factuur en garantie maar 229 Euro meer kost ... dat is maar een verschil van zowat 15% ... dan twijfel je toch niet zeker

Hou er rekening mee dat garantie in principe niet overdraagbaar is, de handelaar mag deze weigeren als de naam op de factuur niet overeenkomt met jouw naam ... nu heb ik er ook nog geen problemen mee gehad, maar je moet maar tegen de lamp lopen hé.

Als ik tegenwoordig de prijzen zie van tweedehands materiaal en het geringe verschil met nieuw zie ik het nut niet meer in van 2ehands te kopen eerlijk gezegd, en ik heb ook een factuur nodig om de BTW terug te trekken en af te kunnen schrijven ... dus koop ik nu altijd nieuw.

Mark

Als je toestel en lenzen 2ehands koopt kan je toch snel honderden euros uit sparen, nu ja, voor de ene is een paar honderd euro veel geld, voor de andsere niet hé ...
            Niet iedereen kan de BTW recupereren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Als je toestel en lenzen 2ehands koopt kan je toch snel honderden euros uit sparen, nu ja, voor de ene is een paar honderd euro veel geld, voor de andsere niet hé ...
              tja hangt er vanaf of je een 5DmkII koopt of bvb een 1DmkIII hé.

Alleen een volslagen idioot koopt nu nog een nieuwe 1DmkIII in de winkel, terwijl ze tweedehands vaak voor bijna 1000 euro lager van eigenaar wisselen
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Ik moet ook voor elke euro werken hoor, dus 100 euro is veel geld voor iedereen denk ik

Zelfs al zou ik de btw niet kunnen recupereren zou ik nog altijd nieuw kopen voor dit kleine verschil, ik wil geen risico lopen voor zo'n minieme winst, sorry ... trouwens als we dan toch de puntjes op de 'i' willen zetten :
                tweedehands voor 1500 Euro ... nieuw voor pakweg 1800 Euro - 21% btw komt dan op 1488 Euro uit ... dus die nieuwe is dan nog goedkoper dan de tweedehands ook ... maar zoals je al aangeeft : niet iedereen kan de btw terugtrekken, dus dat doet hier totaal niet ter zake

Ik vind tegenwoordig de tweedehands prijzen te hoog, onlangs nog een L-lens zien passeren ... de vraagprijs tweedehands zonder garantie (meer dan 2j oud) was meer dan ik voor mijn nieuwe betaald heb, incl btw dan stel ik mij toch serieus vragen hoor

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik vind tegenwoordig de tweedehands prijzen te hoog, onlangs nog een L-lens zien passeren ... de vraagprijs tweedehands zonder garantie (meer dan 2j oud) was meer dan ik voor mijn nieuwe betaald heb, incl btw dan stel ik mij toch serieus vragen hoor
                  sommigen zijn gewoonweg niet op de hoogte van de courante nieuwprijzen
                  anderen hopen dat er ergens een koper niet op de hoogte is van de courante nieuwprijzen
                  en nog anderen zijn compleet onredelijk door bvb een paar tiental euro's minder te vragen dan de nieuwprijs

tja, wat doe je eraan
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Wanneer zou de 5D Mk III uitkomen ?

Mogelijk zakken dan de prijzen van de 5D Mk II, niet ?

Ik zou ook wel graag een 5D Mk II kopen, maar dat is niet voor september... wegens nog sparen.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Zoek eens op wanneer de 5D uitkwam en wanneer de 5D mkII...
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Als een 2dehandsprijs te hoog is, of je vind hem te hoog koop je toch gewoon niet, ik snap het probleem niet.

Comment

Als ge zo redeneert zult ge ook niks verkopen gij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                            Als ge zo redeneert zult ge ook niks verkopen gij.
                            Tot nu toe ben ik alles wat ik wilde verkopen kwijtgeraakt ...
                            En, wat is er verkeerd aan mijn redenering ? Waar heb je gelezen dat ik 'iets' wil verkopen
                            Last edited by Wimpy; 19 mei 2010, 16:55.

Comment

2010, uw haringske braadt niet goed deze keer... wacht , ik zal een handje helpen :

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                              Waarschijnlijk weer Nigerianen of Oost-Europeanen.

Liefst een 2e hands 5D MKII van een doodgewone Vlaming dus

Bedankt,
                              Mvg,
                              2010

Jij bent een racist , hoe durf je !!!! Jij stoute 2010 !

... benieuwd hoeveel er daar nu weer gaan inlopen
                              Gurdy

Comment

Working...
                              X