Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    In België is de fiscus veel minder ijverig ...
    Ze komen toch ook hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
      En wanneer je de hoge ISO nodig hebt, omdat anders je shot niet lukt, wil het zeggen dat je het shot per sé moet maken => professioneel => btw terugvorderen
      trouwens, iedereen kan toch als bijberoep fotograaf worden?
      Het shot per se moeten maken wil je ook als je GRATIS voor een website werkt waardoor je kan meegenieten van optredens en je hobby kan uitoefenen. Zo'n 5DII kost geld, maar heb je al eens berekend wat het kost om een stel skilatten + een snowboard te kopen, te onderhouden (tot hier toe valt het mee) en met Kerst, Krokus, Pasen,... de sneeuw te gaan opzoeken?
      in bijberoep? Ja, gemakkelijk gezegd, maar dan heb je betaalde opdrachten nodig, en het si al niet evident om gratis voor een medium een concert te gaan doen. Betaalde opdrachten zijn eerder te vinden in modellenland, communiefotgrafie, trouwfeesten,... en daar bedank ik voor. Ik zou dat als opdracht wel eens aanpakken, maar ik doe liever andere dingen.
      Dus overkill? No way, gewoon een noodzaak om mijn hobby naar mijn tevredenheid uit te oefenen.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        In België is de fiscus veel minder ijverig ...
        Ze komen veel later langs, ik dacht dat dit trouwens ook wordt aangehaald voor een aantal faillissementen in België. Velen weten pas na 2 jaar dat het financieel niet haalbaar is omdat dan pas de echte belastingsdruk wordt gemeten en berekent.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Het shot per se moeten maken wil je ook als je GRATIS voor een website werkt waardoor je kan meegenieten van optredens en je hobby kan uitoefenen.
          Staat dit niet loodrecht op de klachten die hier af en toe zijn te lezen, van fotografen die klagen dat mensen gratis foto's maken ("iedereen fotograaf") en ze zo een deel van hun broodwinning kwijt zijn?
          Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
            Moet je hier in België geen bedrijfsbeheer gedaan hebben dan?
            Hangt er van af welk diploma je bezit. Als je een master diploma hebt, is dat niet nodig.
            (zie unizo website)

Comment

In België fiscus minder ijverig, hallo n'en ezel op ne velo zeg, ik ben destijds zelfstandige zaakvoerder geweest gedurende een aantal jaren en mijn echtgenote heeft al jaren zelfstandig statuut (vrij beroep).
              Ge moet maar ne keer controle krijgen van de belastingen of van de btw-diensten

Ben ik blij dat ik ondertussen al jaren loontrekkende ben .... enne ... als ik foto-materiaal of zo koop dan doe ik dit netjes op mijn naam, privé dus, en niet op naam van mijn echtgenote. Tja ze bestaan die belgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                Staat dit niet loodrecht op de klachten die hier af en toe zijn te lezen, van fotografen die klagen dat mensen gratis foto's maken ("iedereen fotograaf") en ze zo een deel van hun broodwinning kwijt zijn?
                Nope: de kranten zullen van mij nooit een gratis foto krijgen, en een webformaatje is ok voor iedereen, maar wie een grote afdruk wil, moet betalen. Als de vraag grootgenoeg is, kan je al eens aan zelfstandig bijberoep denken... met alle extra complicaties van dien. Ik heb trouwens ook gepost dat er eerder te verdienen valt met die trouwkes, communiefeesten,... en als ik dat zou doen, zou ik dat ook aangeven in zelfstandig bijberoep en mijn kosten allemaal afschrijven. Dus neen, dat is niet tegen die fotografen in. Diegenen die betaald concerten fotograferen mogen zich hier overigens melden, zal wel best meevallen hoor...
                www.musicinframe.be

Comment

Dus overkill? No way, gewoon een noodzaak om mijn hobby naar mijn tevredenheid uit te oefenen.
                  echt niet noodzakelijk hoor. geef me een 40D en geef me de andere dag een 5Dmk2 en op 'website-formaat' ga jij me niet kunnen vertellen welk concert met welke camera was.. ga je natuurlijk op 100% vergelijken zal je dat wel gaan zien.
                  Last edited by Cartman; 24 mei 2010, 09:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                    echt niet noodzakelijk hoor. geef me een 40D en geef me de andere dag een 5Dmk2 en op 'website-formaat' ga jij me niet kunnen vertellen welk concert met welke camera was.. ga je natuurlijk op 100% vergelijken zal je dat wel gaan zien.
                    Ik ben het om gegronde redenen niet helemaal metje eens.
                    Veel hangt van de belichting af. Ik ben al enkele keren met de beide bodies op verplaatsing geweest, en soms kon ik met de 40D alleen aan een schappelijke foto geraken met de 35mm 1.4 (in de Trix bar gebeurt dat al eens). Dan moet je ofwel beweginsonscherpte slikken of anders dermate veel ruis dat het zelfs op webformaat zichtbaar blijft. Echt waar, ik heb het geprobeerd, met beide bodies op één en hetzelfde event. Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat je bij deftige belichting gelijk hebt. Met dat verschil dan dat de 40D meer moeite heeft met direct tegenlicht dan de 5DII (bewust met dezelfde lenzen uitgeprobeerd op Blues Ecaussinnes). En als iedereen stopt met foto's nemen en jij blijft (moeilijk weliswaar) nog zoeken naar een goede compositie (en dan niet nadat iedereen zijn shots heeft uiteraard, maar bij het begin van een optreden), dan ... blijkt eens te meer het verschil.
                    www.musicinframe.be

Comment

Zoals Sennheiser dus schrijft: afschrijven en kosten inbrengen, den BTW recupereren, en dan tweedehands verkopen voor 1500 € en eigenlijk dus de volledige aankoopprijs terug met als extra voordeel de afschrijvingen... dus gratis gefotografeerd en belastingvoordeel. Ge moet dat natuurlijk wel kunnen, en ge moet ook omzet draaien, of de belastingen en den BTW gaan niet gelukkig blijven.
                      en de slimme heren hier denken dat ALS ze hun toestel BOVEN de resterende afschrijfwaarde verkopen, dat dan de eigelijke WINST niet belast word??
                      Man man, geweldig hoogstaande discussie hier zenne! NOT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                        en de slimme heren hier denken dat ALS ze hun toestel BOVEN de resterende afschrijfwaarde verkopen, dat dan de eigelijke WINST niet belast word??
                        Man man, geweldig hoogstaande discussie hier zenne! NOT
                        Wie verkoopt er OP PAPIER zijn toestel nu boven de restwaarde
                        Voor fototoestellen bestaat er niet zoiets als een boekje met de tweedehandsprijzen in.
                        'En t is hier nog altijd België hé, voorlopig toch nog.

geweldig doordachte comment, pas afgestudeerd en nog vol boekskespraat in het hoofd zeker? Als je zwaar wil trappen, zorg dan dat je de bal raakt.
                        www.musicinframe.be

Comment

In Nederland zijn ze al bij drie grote zaken uitverkocht. Houdt Canon schaarste in stand?

Jacobus
                          Zenfolio

Comment

Of het een trend gaat worden weet ik niet, maar Cameranu is binnen 24 uur van € 1.719,00 via € 1.769,00 naar € 1.799,00 gegaan...

Jacobus
                            Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                              Of het een trend gaat worden weet ik niet, maar Cameranu is binnen 24 uur van € 1.719,00 via € 1.769,00 naar € 1.799,00 gegaan...
                              Dat belooft. Ik ben van plan om naar hun Canon-evenement te gaan op 5 juni, gezien ze deftige kortingen beloofd hebben.
                              Als ze de prijzen echter zo gaan opkrikken een week ervoor, zal er netto van die mooie kortingen niet veel meer overblijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                                In Nederland zijn ze al bij drie grote zaken uitverkocht. Houdt Canon schaarste in stand?

Jacobus

Bij Canon Europe zijn deze toestellen ruim op voorraad en worden uitgeleverd voor de prijs exclusief btw van € 1645,-

Aangezien de meeste nog een prijs in hun hoofd hebben van rond de € 1500,- inclusief btw en de wederverkopers nog geen prijs van rond de € 2000,- kunnen krijgen staat het bij heel veel zaken uitverkocht.
                                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                                X