Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar goedkoopste 5D MKII te vinden (nieuw of occasie) ?

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    tja een goedkopere 2e hands 5D MKII voor €1200 ofzo heb ik nog niet tegenkomen
    toestel te recent zeker
    niet te recent, te goed
    5DmkIII en wat glas

Comment

Cameranu.nl: 1719 Euro

kamera-express.nl: 1705 Euro

Tweedehands vind je de 5DmkII niet veel (ik schrok van het aantal 7D's wat op marktplaats al te koop is)
      Ik zelf zou niet meer voor een tweedehands toestel gaan. Ahja, mijn 10D was een oud tweedehandsje, maar die kostte me nog geen 100 euro met lensje. Maar voor een paar honderd euro verschil op een groot bedrag van 1700-1800 euro, zou ik me niet aan een tweedehands wagen. En voor mij is 100 euro ook veel geld....daarom heb ik een tijdje moeten sparen voor mijn 5DmkII met fraaie lenzen.

Comment

tweedehands voor 1500 Euro ... nieuw voor pakweg 1800 Euro - 21% btw komt dan op 1488 Euro uit ... dus die nieuwe is dan nog goedkoper dan de tweedehands ook ... maar zoals je al aangeeft : niet iedereen kan de btw terugtrekken, dus dat doet hier totaal niet ter zake
        da's idd. zoiets typisch. En wie doet die dan van de hand? ikke als particulier in elk geval niet. Maar als ik BTW kon recupereren en elke keer nieuw materiaal kopen en afschrijven, dan zou ik niet twijfelen: Toestel kopen voor 1500€ + BTW in jaar X, afschrijven op jaar x en x+1 en dan die 1500 € terugkrijgen. Een dik jaar gratis gefotografeerd dus. Beter zelfs, nog kosten ingebracht ook. Zoals gepost hier: dan koop je toch gewoon niet. Anderzijds zijn er die het wel doen, omdat ze anders toch 1500 + BTW moeten betalen. Zelf beslissen.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Je moet eens in Media markt in antwerpen kijken, daar vallen de prijzen ook goed mee, laatste keer dat ik ging kijken voor de 5D2 stond hij daar 1750, kan nu misschien al minder zijn?

Ik ben ook aan het twijfelen voor de 5D2 of dat ik zou wachten voor de mark 3. Als de tijd tussen de eerste 5D en tweede 5D hetzelfde blijft naar de derde 5D, is het nog een jaar wachten ongeveer :-).
          http://nl.wikipedia.org/wiki/EOS onderaan
          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            Toestel kopen voor 1500€ + BTW in jaar X, afschrijven op jaar x en x+1 en dan die 1500 € terugkrijgen.
            Wat bedoel je met die 1500 EUR terugkrijgen... De "winst" zit em toch in het feit dat je die xx procent personenbelasting (afhankelijk van omzet, kosten) niet meer betaalt doordat je die inbrengt als kosten (over 3 jaar) ? Of ben ik mis ?

Comment

BTW-plichtige moet de btw NIET betalen (hij betaald de btw maar kan hem daarna terug aftrekken in zijn btw-aangifte, hij krijgt de betaalde btw dus terug)
              en daarenboven kan btw-plichtige die fototomateriaal "beroepshalve" aankoopt de aankoopprijs nog eens via zijn boekhouding afschrijven als onkosten, hetgeen betekent dat hij/zij nog eens rond de 40% van de aankoopprijs terugkrijgt van vadertje staat.

En dan zijn er nog de achterpoortjes

Ik kan dat niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                Wat bedoel je met die 1500 EUR terugkrijgen... De "winst" zit em toch in het feit dat je die xx procent personenbelasting (afhankelijk van omzet, kosten) niet meer betaalt doordat je die inbrengt als kosten (over 3 jaar) ? Of ben ik mis ?

Zoals Sennheiser dus schrijft: afschrijven en kosten inbrengen, den BTW recupereren, en dan tweedehands verkopen voor 1500 € en eigenlijk dus de volledige aankoopprijs terug met als extra voordeel de afschrijvingen... dus gratis gefotografeerd en belastingvoordeel. Ge moet dat natuurlijk wel kunnen, en ge moet ook omzet draaien, of de belastingen en den BTW gaan niet gelukkig blijven.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Zoek eens op wanneer de 5D uitkwam en wanneer de 5D mkII...
                  Lekker gezegd!
                  Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pong Bekijk bericht
                    Lekker gezegd!
                    Alhoewel cru om zeggen Canon nu ook wel het temp wat zal opdrijven.
                    Tussen 5D en 5Dmk2 zat iets van een 4 jaar dacht ik, ... nu zal het wellicht wel iets minder lang duren vrees ik.

Toendertijd hadden ze niet zo veel last van concurrentie van Nikon, wat nu toch wel een andere wereld geworden is.
                    (alhoewel :-)))
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Als je toestel en lenzen 2ehands koopt kan je toch snel honderden euros uit sparen, nu ja, voor de ene is een paar honderd euro veel geld, voor de andsere niet hé ...
                      Niet iedereen kan de BTW recupereren
                      Dat vind ik toch een beetje raar.. Als je bovenop dat bedrag die "100 euro" voor een nieuwe niet kan opbrengen, zou je dan niet beter bij een lager model kopen? Want wat met lenzen enz? Boven je stand leven komt dan in me op
                      Als ik zo'n dingen lees moet ik altijd denken aan een buurman hier 3 huizen verder. Dikke Audi gekocht, paste net in budget. Natuurlijk was hij verzekeringen en andere kosten vergeten te tellen, waardoor hij er niet mee kan rijden.
                      Voor de meesten hier die niet-professioneel bezig zijn (die dus ook niet de BTW kunnen terugvorderen), is een 5DII toch ook wel beetje overkill, niet?
                      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

een 5DMKII is inderdaad wat overkill denk ik. Tenzij je het voordeel van de betere prestaties in de hoge iso's goed kan gebruiken.

Nu dit voordeel voordeel en andere mogelijke voordelen zijn imho echter verwaarloosbaar klein, en wegen misschien niet op tegen de nadelen (AF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                          een 5DMKII is inderdaad wat overkill denk ik. Tenzij je het voordeel van de betere prestaties in de hoge iso's goed kan gebruiken.
                          En wanneer je de hoge ISO nodig hebt, omdat anders je shot niet lukt, wil het zeggen dat je het shot per sé moet maken => professioneel => btw terugvorderen
                          trouwens, iedereen kan toch als bijberoep fotograaf worden?
                          Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Iedereen kan zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel (ik weet niet hoe dit in Belgie geregeld is) als fotograaf. Dat is appeltje eitje. Maar....in Nederland is de belastingdienst vrij lastig als je een nieuwe onderneming start, zeker als je een eenmanszaak begint.
                            Ik sta 3 maanden ingeschreven en krijg nu al een officieel bezoek van een belastinginspecteur om te zien of je administratie correct is en je ook daadwerkelijk opdrachten hebt.Zo'n bezoek mag je niet weigeren en ze hebben volledig recht op inzage in alle stukken. Waar ik mee wil zeggen:
                            Het is een leuke manier om je hobby te onderhouden, maar er wordt wel van je verwacht dat je ook daadwerkelijk serieus bezig bent met je eigen bedrijfje.

Comment

Moet je hier in België geen bedrijfsbeheer gedaan hebben dan?
                              Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                Iedereen kan zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel (ik weet niet hoe dit in Belgie geregeld is) als fotograaf. Dat is appeltje eitje. Maar....in Nederland is de belastingdienst vrij lastig als je een nieuwe onderneming start, zeker als je een eenmanszaak begint.
                                Ik sta 3 maanden ingeschreven en krijg nu al een officieel bezoek van een belastinginspecteur om te zien of je administratie correct is en je ook daadwerkelijk opdrachten hebt.Zo'n bezoek mag je niet weigeren en ze hebben volledig recht op inzage in alle stukken. Waar ik mee wil zeggen:
                                Het is een leuke manier om je hobby te onderhouden, maar er wordt wel van je verwacht dat je ook daadwerkelijk serieus bezig bent met je eigen bedrijfje.
                                In België is de fiscus veel minder ijverig ...

Comment

Working...
                                X