Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar mijn eerste digitale spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar mijn eerste digitale spiegelreflexcamera

    Hallo,

    Ik ben aan het uitkijken naar mijn eerste digitale reflexcamrera en zou hier graag wat hulp bij gewild hebben.
    Ik heb geen ervaring met digitale reflextoestellen, digitaal fotografeer ik alles momenteel nog met een Kodak Z700 compact camera (heb hier wel al leuke foto's met genomen, maar wil mijn mogelijkheden uitbreiden).
    Ik heb wel al redelijk wat ervaring met Nikon (analoog), want heb jarenlang enkel fotos genomen met Nikon F70.
    Omdat ik dus op zoek was heb ik het internet wat afgespeurd en ben zo gestoten op de Nikon D3000 en D5000.
    Ik heb dus enkele vraagjes, en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
    1. Koop ik beter de D3000 of de D5000 of toch maar een ander toestel?
    2. Welke lens koop ik hierbij?
    3. Kan ik mijn oude analoge Nikonlenzen gebruiken op een digitale Nikon?
    4. Is er een groot verschil in gebruik (scherpstellen e.d.) tussen mijn analoge gordijnsluiter en een digitale reflexcamera?

    groeten,

    Tom

  • #2
    Re: Op zoek naar mijn eerste digitale spiegelreflexcamera

    De Nikon D3000 en D5000 zijn prima toestellen in hun klasse, waarbij de kitlenzen 18-55 en 18-105 veel kwaliteit en waar voor het geld bieden.
    Je AF lenzen van de D70 zijn hierbij alleen bruikbaar zonder AF, dat werkt niet zo best.
    Had je bij de D70 alleen kitlenzen (28-80 en 70-300 G lenzen) dan gaat daar voor gebruik op een dsr weinig aan verloren. Had je meer glas dan kan je beter melden hoe en wat, om dat in je besluit te betrekken.
    Qua AF overtreffen de nieuwe toestellen de F70 ruimschoots, alleen kun je met de door jou genoemde toestellen alleen met AFS lenzen werken omdat in de body geen focusmotor zit; dat heb je wel vanaf de D90.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3