Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotobestanden niet meer terug te vinden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotobestanden niet meer terug te vinden

Hallo,

Ik heb volgende probleem ik kan mijn foto’s niet meer terug vinden op mijn SD kaart.

Heb vandaag enkele foto’s gemaakt en daarna heb ik mijn kabel op mijn computer aangesloten zodat ik de foto’s op mijn computer kon bekijken,tot hiertoe geen probleem foto’s waren terug te vinden op de kaart.
    Maar nu komt het kabel verwijderd uit de computer die in de huiskamer staat en kabel en fototoestel meegenomen naar mijn hobbykamer daar de kabel aangesloten op de computer en daarna de computer aangezet bij opstarten kreeg ik een tekst van: Het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd.Daarna is Windows is opgestart,maar als ik naar de bestanden van de foto’s zocht vond ik enkele deze bestanden bootex en een DCIM bestand van 32Kb.geen foto’s meer te vinden.Een andere kaart in toestel geplaatst geen probleem deze foto’s zijn nog wel te zien.Wat is hier verkeerd gegaan en bestaat er nog een mogelijkheid om de foto’s terug te hebben?

In het Bootex bestand staat te lezen:

Het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd...
    Het type bestandssysteem is FAT.
    De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
    gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
    deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
    Het volumenummer is FF30-B659
    Onherstelbare fout in map \DCIM
    Map omzetten in bestand (J/N)? Ja
    Verloren ketens omzetten in bestanden (J/N)? Ja
    945291264 bytes in 266 herstelde bestanden
    Het bestandssysteem is hersteld.

2001928192 bytes totale schijfruimte
    32768 bytes in 1 mappen
    945324032 bytes in 267 bestanden
    1056571392 bytes beschikbaar op de schijf

32768 bytes per cluster
    61094 clusters in totaal op schijf
    32244 clusters beschikbaar op schijf

Alvast bedankt voor u tijd.

Re: fotobestanden niet meer terug te vinden

1. Welk OS draait op die pc?
    2. Heb je enkel de foto's bekeken of heb je die op pc over gezet?
    3. Hoe heb je die over gezet?
    4. Hoe heb je die kabel verwijdert?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Die 266 bestanden zijn gemiddeld 350k groot, die moet je toch ergens zien, misschien niet als foto, maar gewoon als bestand met een onbekende extensie. Als je dat kan vinden, probeer dat dan een in jpg te veranderen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Laatste hulpmiddel: http://www.fotodokter.nl/nl/

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

sowieso is het niet aan te raden om een fototoestel aan te sluiten voor je de pc opstart.

als je met windows of mac werkt, heb je het toestel dan "veilig" verwijderd, of heb je gewoon de kabel uitgetrokken? SD/CF kaartjes geraken vrij snel corrupt hoor, altijd voorzichtig mee omspringen.

volgens mij ziet het er niet bijster goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Die 266 bestanden zijn gemiddeld 350k groot, die moet je toch ergens zien, misschien niet als foto, maar gewoon als bestand met een onbekende extensie. Als je dat kan vinden, probeer dat dan een in jpg te veranderen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Laatste hulpmiddel: http://www.fotodokter.nl/nl/
            Oorspronkelijk geplaatst door onemanarmy Bekijk bericht
            sowieso is het niet aan te raden om een fototoestel aan te sluiten voor je de pc opstart.

als je met windows of mac werkt, heb je het toestel dan "veilig" verwijderd, of heb je gewoon de kabel uitgetrokken? SD/CF kaartjes geraken vrij snel corrupt hoor, altijd voorzichtig mee omspringen.

volgens mij ziet het er niet bijster goed uit.
            Hallo,

Ik heb veel data Recovery programma's getest,veel van deze programma's vonden mijn foto's en filmpjes niet terug.
            Maar een programma wel PC Inspector Smart Recovery.
            Wanneer iemand dit probleem heeft kan ik je aanraden zoveel mogelijk programma's te testen om te zien welke programma de klus voor jouw klaart.

bedankt voor jullie reacties.

Comment

945324032 bytes in 267 bestanden
              Dus windows geeft aan dat dit er is, maar laat het niet zien in de verkenner?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Om mijn foto's te bewaren gebruik ik een externe harde schijf. Na drie jaar start die niet meer op. Ik kan de bestanden wel met Pc Inspector File Recovery oproepen en overzetten naar mijn pc. Ik kan die helaas daarna niet meer openen. Dit zijn de meldingen die ik van verschillende beeldverwerkingsprogramma's krijg:
                IRFANVIEW: Decode error! JPEG datastream contains no image
                PAINTSHOP PRO 7: This is not a valid JPEG-JFIF file
                WINDOWS PICTURE AND FAX VIEWER: no preview available
                PAINT: Paint cannot read this file. This is not a valid bitmap file, or its format is not currently supported
                IMAGE VIEWER: The document's format is invalid or not supported
                EASY GRAPHIC CONVERTER: Format could not be recognized
                GIMP: Not a JPEG file: starts with Oxao Oxba
                Hoewel de eigenschappen van de foto's identiek zijn aan die van de externe schijf wordt het formaat dus niet herkend door al deze programma's.
                Ik heb dit probleem al voorgelegd aan computerforums maar die verwijzen enkel naar deze programma's. Ik heb informatie nodig waarom ik mijn foto's niet kan openen. Het zijn allemaal cameraopnamen sinds 2001, zo'n 12.000 stuks. Wellicht mag 90% verloren gaan, maar de resterende 10% zou ik met spijt verliezen.
                Bedankt voor een hint.

Comment

Working...
                X