Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s - Goed en niet goed voor sport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D300s - Goed en niet goed voor sport?

    Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
    Oei, ik heb al gereageerd op je mail en nu lees ik dit pas

    Gebruik jij deze settings voor elk soort van fotografie?
    Misschien vindt je dit wel interessant :

    http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/85767.zip

    Comment


    • #17
      Re: D300s - Goed en niet goed voor sport?

      Oorspronkelijk geplaatst door Den Bekijk bericht
      Misschien vindt je dit wel interessant :

      http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/85767.zip
      Dit zijn basis instellingen en zijn niet geschikt voor sport.

      Op de AF-S stand of met de voorkeuze keuze "focus" in de AF-C stand ga je niet veel keepers overhouden of foto's maken op het moment dat je wilt. Toch t\zeker niet bij racing of een snelheidssport waarbij de onderwwerpen met hoge snelheid op je afkomen.

      Wellicht heb je hier wat aan: klik hier voor een leerzaam draadje over sportfotografie met een D300
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #18
        Re: D300s - Goed en niet goed voor sport?

        Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
        Dit zijn basis instellingen en zijn niet geschikt voor sport
        Ook niet die onder de tab 'SPORT'?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: D300s - Goed en niet goed voor sport?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ook niet die onder de tab 'SPORT'?
          Pre - Shoot setup: Focus mode S, release mode S, Exposure mode P
          Shooting menu Sport: NEF+JPEG, Adobe RGB, AD lichting OFF, iso 400, iso auto met min 1/125, high ISO NR ON

          Nee niet echt.

          Bij mij staat het meestal zo:
          Pre - Shoot setup: Focus mode C, release mode CH, Exposure mode A of M
          Shooting menu Sport: NEF, sRGB, AD lichting LOW of Normal, iso 200, iso auto (hetzij uit in M mode of met min 1/500), high ISO NR OFF.
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

          Comment


          • #20
            Re: D300s - Goed en niet goed voor sport?

            Waarom zou ik met afs of stand focus niet veel keepers hebben?

            bij veel licht is het misschien beter dit op de tussenstand te zetten, omdat je dan gebruik kan maken van de scherptediepte, maar als er zeer weinig licht is en je steeds op F2.8 zit te werken denk ik dat focus nog steeds het belangrijkste is. Wat heb je aan een serieopname waarvan er geen enkele in focus die gooi je allemaal weg dan beter een paar in focus. Ik ga niet zeggen dat dan alles in focus is zelf en mijn camera heeft nog maar zelden geweigerd omdat het niet scherp was. meestal zijn de onscherpe foto's niet omdat de camera niet kan volgen maar omdat het scherpstelpunt niet of niet volledig het onderwerp dekt.

            je moet natuurlijk ook de ander trukken van sportfotografie leren, reeds scherpstellen op een plaats waar de actie gaat gebeuren of een speler volgen met de ontspanknop half ingedrukt en blijven volgen tot het juiste moment helpt volgens mij goed, lukt zelf met een 70-200 afd schuifzoom als het moet (dan heb je natuurlijk veel uitvallers maar het kan).
            Toestel is goed genoeg de man achter het kaske die kan nog veel leren

            Comment

            Working...
            X