Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van 500D naar 50D of...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• van 500D naar 50D of...

Heb zojuist mijn 500D verkocht met het gedacht om een 50d aan te schaffen.

Filmfunctie werd toch bijna niet gebruikt, dus had voor mij geen meerwaarde.

Ik trek redelijk véél foto's van 4x4-treffens, in soms zéér stoffige omstandigheden en denk dat deze overgang dus redelijk verstandig is aangezien de body van de 50d een stapje hoger is.

De 50D zal voorlopig in combinatie met de 17-40L en de 70-200L gebruikt worden.

Kan ik hiervan verwachten dat dit een stapje hoger is , de bouw van de body buiten beschouwing gelaten?

Lees namelijk verschillende berichten over de 50D, zoals altijd met pro's en contra's...

groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Re: van 500D naar 50D of...

De 50D heeft een betere autofocus dan de 500D, maar of je dat nu echt nodig hebt bij een 4x4 treffen, dat is een andere zaak (ik denk dat een 500D het voor die toepassing ook wel goed genoeg doet).

De camera zal iets beter afgeschermd zijn tegen stof dan een 500D, maar ik denk dat je toch best een kant kiest waarbij je niet alle stof over je heen krijgt.
    De EF 17-40 f4 L is alleen spatwaterdicht als er een filter opzit. Wat stof bereft, als je de lens aan de voorkant bekijkt, dan zie je dat de binnenste "buis" wat naar binnen en buiten schuift tijdens het zoomen, daar kan dus stof tussenkomen, maar dat kan je voorkomen door een filter te gebruiken. Bij motorcross gebruik ik ook een uv-filter op de 70-200, om toch wat bescherming te hebben tegen wegvliegende steentjes. Voor de rest gebruik ik zelden filters, omdat die de beeldkwaliteit negatief kunnen beinvloeden.

Elke camera heeft pro's en contra's, bij sommige is de contra vooral de aankoopprijs die te hoog is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

@black bandit

bedankt voor de snelle respons

denk dat ik vooral op zoek ben naar een body waar ik verschillende jaren mee voort kan, de stap naar een 7D of 5D is voor mij financieel gezien immers te groot.

Dus ben eigenlijk wel overtuigd dat de 50D voor mij op dit moment de ideale camera is, financieel gezien, maar ook kwalitatief gezien.

Zie mezelf toch geen +1000euro uitgeven aan enkel de body, maar ja enkele jaren geleden dacht ik dat ik nooit 500euro aan een body zou geven

groeten, Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
        Lees namelijk verschillende berichten over de 50D, zoals altijd met pro's en contra's...
        en nu wil je ze hier weer een keer lezen?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

dit is toch een forum waar je vragen mag stellen,

door het openen van een nieuw topic hoop je op een aantal reacties waar je mee vooruit geholpen wordt...

In het algemeen is dit ook zo, maar voor sommigen is dit toch moeilijk te begrijpen.

Misschien zijn er nog mensen die de overstap van 500 naar 50D gemaakt hebben en hun ervaringen willen delen?

groeten, Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            en nu wil je ze hier weer een keer lezen?
            Soms kijg je onviendelijke antwoorden ik begrijp ook niet waarom die mensen dan ook zo nodig moeten reageren.
            Je hoeft geen antwoord te geven als het je niet zint ...laat het dan ook.
            Hopelijk krijg je wat normalere reacties op je vragen, waar je wat aan hebt
            Daar is het forum voor.

Comment

Wanneer komt de 60D uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
                Wanneer komt de 60D uit?
                Moeten we niet zitten op wachten denk ik. De 50d had kleine "verbeteringen" tov de 40d, dus zal het met de 60d ook wel weer zo iets zijn. Iets beter lcd schermpje, knopje meer of minder, stukje meer metaal... 95 % commercieel gedoe om de 50d bezitters een nieuwe betere (?) 60d te doen kopen. Je kan natuurlijk bezig blijven hé als je steeds het nieuwste wilt, maar of je er ook betere foto's mee maakt .
                Het is wel zo dat ik niet specifiek Canon een steen wil werpen, want het is met alle merken/producten idem dito. Ook in de bvb. autoindustrie veranderen ze om de haverklap van model.... De commerce moet blijven draaien hé, en tenslotte is dat op de keper beschouwd voor iedereen goed, zo blijft er nog steeds voor velen werkgelegenheid, en zonder dat laatste zouden we ons helemaal niets meer kunnen kopen .

Comment

bedankt voor de reacties,

ik verwacht zeker niet dat ik betere foto's ga trekken met de 50D,

het is vooral de kwaliteit van de body die me aanspreekt,

is daarom dat ik de 500D ook zo snel weg heb gedaan, voor ik er problemen mee heb door stof of vocht...

had beter in de tijd van de 1000D ineens naar de 50D overgegaan, maar ja als je alles van te voren weet

groeten, Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    bedankt voor de reacties,

ik verwacht zeker niet dat ik betere foto's ga trekken met de 50D,

het is vooral de kwaliteit van de body die me aanspreekt,

is daarom dat ik de 500D ook zo snel weg heb gedaan, voor ik er problemen mee heb door stof of vocht...

had beter in de tijd van de 1000D ineens naar de 50D overgegaan, maar ja als je alles van te voren weet

groeten, Marc

Ik had voordien de 450D en was er zeer tevreden over al miste ik ook wat meer camera na eens een 40D in mijn handen te hebben gehad. Onlangs de 50D aangekocht en je kan niet geloven wat voor een gevoel het heeft tegenover die 450D , meer body en een instelwieltje die gemakkelijk te bedienen is , al is die 450D toch ook een topcameraatje om foto's mee te nemen , maar dan wel met een batterijgrip erop zodat je toch wat meer body in je handen hebt.
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

juist bestelling geplaatst bij cameranu.nl voor de 50d

nu nog enkele dagen afwachten...

groeten, Marc

Comment

Ga je niet beklagen!
                        Nu nog het juiste glas en .... !!
                        Canon 5D2 en wat glas

Comment

ik heb hem nu bijna een half jaar .en dat samen met de 100-400 mm van canon .is gewoon pracht speeltje
                          groetjes benn

Comment

@ benn01

die 100-400 staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar da zal nog niet voor in het kort zijn

groeten, Marc

Comment

kan mij alleen maar aansluiten bij de rest:PRACHTIG SPEELGOED!
                              heb mij 2 weken geleden ook een 50d aangeschaft.hier ga je geen spijt van krijgen

Comment

Working...