Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

set voor "beginner"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: set voor "beginner"

    In de Makro is momenteel een actie Nikon D 5000 met een 18-55 en een Sigma 70-300 en een SD high speed 8 GB en een tas voor de prijs van 666€.

    Comment


    • #17
      Re: set voor "beginner"

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Denk altijd dat je met zo een 18-55mm teveel moet gaan wisselen
      Daarentegen denk ik van niet.

      Comment


      • #18
        Re: set voor "beginner"

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        de makkelijkste is een 18-200mm doch hier boet je aan kwaliteit in...
        Ergens wel, de Nikkor 18-200 levert toch wel heel mooie plaatjes af...

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        de leukste lens om fotografie te leren voor een D90 is de 35mm f1.8
        Enkel voor een D90 ? Ik denk dat deze lens misschien wel van pas zou komen als aanvulling op m'n 18-200, vooral binnen in low light...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #19
          Re: set voor "beginner"

          Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
          In de Makro is momenteel een actie Nikon D 5000 met een 18-55 en een Sigma 70-300 en een SD high speed 8 GB en een tas voor de prijs van 666€.
          daar heb ik ook aan getwijfeld, maar toch niet gedaan. Die Tamron lens deugd namelijk voor geen meter als ik reviews en meningen moet geloven. (blijft natuurlijk subjectief)

          Nu staat er een D3000 met 18-55 + 55-200 + 8GB + Tas voor net geen 600 euro dacht ik. alles Nikon/Nikkor vanaf 19/05

          Mijn komt van top-camera voor 699 euro en met tas en 8GB SD kwam hij op 734 euro.(weet niet als de actie nu nog is, mijn is 1week oud)
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #20
            Re: set voor "beginner"

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ergens wel, de Nikkor 18-200 levert toch wel heel mooie plaatjes af...



            Enkel voor een D90 ? Ik denk dat deze lens misschien wel van pas zou komen als aanvulling op m'n 18-200, vooral binnen in low light...
            goh, ik vind een vaste brandpunt 50 mm het ideale (tussen 30 en 85), dus daar kan je het meest mee aan, ik spreek natuurlijk persoonlijk... maar met een 50 mm lichtsterk kan je toch wel al mooie portretten maken
            is 50 mm eigelek nog goed voor groothoek (lees: stads- en algemene natuurgezichten)?

            aja, en wat als ik ga voor een 50 mm f1.8, wat is dan ideaal als aanvullende lens? (liefst niet té duur, maar zoals me hier enkele posts boven is aangeraden: direct vrij goeie, kwil niets verkopen de eerste twee jaar al zeker..
            Ik maak foto's

            Comment


            • #21
              Re: set voor "beginner"

              Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
              goh, ik vind een vaste brandpunt 50 mm het ideale (tussen 30 en 85), dus daar kan je het meest mee aan, ik spreek natuurlijk persoonlijk... maar met een 50 mm lichtsterk kan je toch wel al mooie portretten maken
              is 50 mm eigelek nog goed voor groothoek (lees: stads- en algemene natuurgezichten)?

              aja, en wat als ik ga voor een 50 mm f1.8, wat is dan ideaal als aanvullende lens? (liefst niet té duur, maar zoals me hier enkele posts boven is aangeraden: direct vrij goeie, kwil niets verkopen de eerste twee jaar al zeker..
              let op... ik ken je ervaring niet met 50mm lenzen, doch op een crop camera moet je die met 1,5 vermenigvuldigen... dus eigenlijk is de 35mm lens hier gelijk aan de 50mm van een analoge camera of een fullframe camera

              op cropcamera is de 50mm eerder een portret lens... terwijl de 35mm een standaard all round lens is.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #22
                Re: set voor "beginner"

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                let op... ik ken je ervaring niet met 50mm lenzen, doch op een crop camera moet je die met 1,5 vermenigvuldigen... dus eigenlijk is de 35mm lens hier gelijk aan de 50mm van een analoge camera of een fullframe camera

                op cropcamera is de 50mm eerder een portret lens... terwijl de 35mm een standaard all round lens is.
                ...met bollekeshoofden, right?
                Ik maak foto's

                Comment


                • #23
                  Re: set voor "beginner"

                  Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                  ...met bollekeshoofden, right?
                  ja zo kan je 't stellen... maar alleen als je dat van dicht bij doet... het heeft met de afstand te maken, niet zozeer de lens...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: set voor "beginner"

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ja zo kan je 't stellen... maar alleen als je dat van dicht bij doet... het heeft met de afstand te maken, niet zozeer de lens...
                    mja, dus als je met een 35 mm portretten wil doen: niet te dicht staan? en als je een smallere uitsnede wilt, later in photoshop croppen? verbeter me maar als ik fout ben, heb nog veel te leren maar vindt dit super
                    Ik maak foto's

                    Comment


                    • #25
                      Re: set voor "beginner"

                      Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                      mja, dus als je met een 35 mm portretten wil doen: niet te dicht staan? en als je een smallere uitsnede wilt, later in photoshop croppen? verbeter me maar als ik fout ben, heb nog veel te leren maar vindt dit super
                      precies, dus als je een echt goed beeldvullend portret wilt, dan ben je beter af met een 85mm en langer...
                      Maar voor full-body is een 35mm prima!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: set voor "beginner"

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        precies, dus als je een echt goed beeldvullend portret wilt, dan ben je beter af met een 85mm en langer...
                        Maar voor full-body is een 35mm prima!
                        ah oké! maar ik wil liever kop-schouder:') alé, het typische protretwerk oefenen...
                        nu twijfel ik toch, ik dacht eeerst een lichtsterke 50 mm + 55-200VR te nemen, maar volgens jou kan ik met die eerste weinig aan?
                        Ik maak foto's

                        Comment


                        • #27
                          Re: set voor "beginner"

                          ging jij niet voor een D3000 of D90?
                          Allemaal cropcamera's, dus de 50mm wordt 75mm..
                          Net te kort maar geen ramp hoor 50mm wordt regelmatig als portretlens gebruikt..
                          Canon 5D2 en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: set voor "beginner"

                            Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                            ah oké! maar ik wil liever kop-schouder:') alé, het typische protretwerk oefenen...
                            nu twijfel ik toch, ik dacht eeerst een lichtsterke 50 mm + 55-200VR te nemen, maar volgens jou kan ik met die eerste weinig aan?
                            zo extreem moet je 't niet stellen... als je met je 55-200 op 200 portretten maakt... Dan kan je best goed resultaat hebben! je achtergrond zal door het gebruik van de lange lens "uitblurren". De 50 gebruik je dan als je full body wilt werken, dan komt de grote diafragma goed van pas. Trouwens 't is niet omdat je 't juiste materiaal hebt dat je goede foto's maakt... Leer eerst de technieken, leer composities maken, licht herkennen en oefen dit tot je het door en door beheerst...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #29
                              Re: set voor "beginner"

                              Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                              ging jij niet voor een D3000 of D90?
                              Allemaal cropcamera's, dus de 50mm wordt 75mm..
                              Net te kort maar geen ramp hoor 50mm wordt regelmatig als portretlens gebruikt..
                              Ik maak de mooiste portretten met mijn 28 mm en 16-35 mm (op crop 350d). Het gaat eerder om de compositie en de kwaliteit van de lens, denk ik. Je kan perfect met 28 mm portret schieten zolang je de meest uitgesproken lichaamsdelen (oren of neus) niet in de focus zet want dan valt de vergrotingsvervorming op.

                              Ik zou als ik TS was niet voor de combo 50 mm + 55-200VR gaan, want wat ga je dan doen als je iets dat dichtbij je staat wil fotograferen? Bv. binnenhuis is het niet altijd mogelijk om veel 'met je voeten' te zoomen.

                              35mm + 55-200VR zou beter zijn, maar dan nog verlies je veel groothoek. Tamron, Tokina en Sigma hebben betaalbare een tamelijk lichtsterke (f2.8) zoomlens van ongeveer 17-50 mm voor op Nikon.

                              Maar waarom heb je niet gekeken naar een dSRL van Pentax of Sony. Zij zijn kwalitatief ook hoogstaand en zo blijft er meer budgetruimte voor goede lenzen.
                              Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

                              Comment


                              • #30
                                Re: set voor "beginner"

                                Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                                ging jij niet voor een D3000 of D90?
                                Allemaal cropcamera's, dus de 50mm wordt 75mm..
                                Net te kort maar geen ramp hoor 50mm wordt regelmatig als portretlens gebruikt..
                                de laatste 50 mm die je vermeldde, je bedoelt dan toch écht 50 he, en niet x1.5?
                                Ik maak foto's

                                Comment

                                Working...
                                X