Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS5DMark2 : ISO bij flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS5DMark2 : ISO bij flash

Volgens de manual van de EOS5DMark2 verspringt bij flash-fotografie de ISO instelling automatisch naar ISO400, bij alle programma's.
    Is dit ergens aanpasbaar ?

Zo heb ik een groot probleem om scherptediepte te creëren bij flash.
    Zonder flash op ISO 1250, diafragma 6,3 sluitertijd 1/60e : geen enkel probleem.
    Om die f6,3 te bekomen, gebruik ik de Av stand en pas de ISO handmatig aan. In dezelfde Av modus, met flash, behoud ik mijn f6,3 maar de sluitertijd gaat dan plots naar 1/20e wat te weinig is voor 'mensen'..

Iemand advies ? Thanks !
    5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
    Fuji Finepix F30

Re: EOS5DMark2 : ISO bij flash

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
    Volgens de manual van de EOS5DMark2 verspringt bij flash-fotografie de ISO instelling automatisch naar ISO400, bij alle programma's.
    Is dit ergens aanpasbaar ?
    Dat gebeurt alleen bij auto ISO staat op pg 58.
    Dat is logisch, vermits het de ETTL flash is die zich moet aanpassen.
    Je kan niet 2 parameters tegelijk loslaten.

Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
      Dat gebeurt alleen bij auto ISO staat op pg 58.
      Dat is logisch, vermits het de ETTL flash is die zich moet aanpassen.
      Je kan niet 2 parameters tegelijk loslaten.

Dpaul
      Dus Paul, bij een vast ingestelde iso zou dit niet mogen gebeuren ??
      Dat ga ik vanavond eens testen, zou iig goed nieuws zijn..
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

Comment

Ik heb net de test gedaan, en bij een vaste ISO kan je werken op de ingestelde ISO op P - A - S en M modus, en enkel in CA en in de full auto zie ik de ISO naar 400 gaan.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          CA en de full auto
          Zit zoiets dan op een 5DII?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Zit zoiets dan op een 5DII?
            inderdaad maar wat hij wist, wist ik niet, simpel omdat ik nooit op die modi werk.
            En nu weet ik het ook se!

Jeff c.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik werk steeds in P, voor de full auto koop je geen dslr...

Merci allemaal, getest en ondervonden.

Ik werk quasi altijd met auto ISO en had het nog maar pas opgemerkt..
              Ik gebruik mijn flitser dan ook erg weinig.
              Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
                ik werk steeds in P, voor de full auto koop je geen dslr...

Merci allemaal, getest en ondervonden.

Ik werk quasi altijd met auto ISO en had het nog maar pas opgemerkt..
                Ik gebruik mijn flitser dan ook erg weinig.
                In de "P" stand zal de camera eigenlijk ook automatisch werken, aan de hand van de hoeveelheid licht en de iso-waarde zal de camera zelf de diafragma-opening en de sluitertijd instellen. Als je dan niet aan het instelwieltje draait, en je kiest voor auto-iso, dan heb je bijna hetzelfde als in de volledig automatische mode.

In de diafragmavoorkeuzestand (die gebruik ik het meest) kies je zelf de diafragma-opening om te bepalen hoeveel scherptediepte je in de foto wil. In de sluitertijdvoorkeuzestand bepaal jij wat de sluitertijd wordt (die gebuik ik wel eens voor actiefotografie, maar dan alleen als de sluitertijd heel belangrijk is, bijvoorbeeld voor panning, of om de beweging van een propeller zichtbaar te maken).
                In de manuele stand moet je zelf alles instellen, die gebruik ik wel eens voor stillevens of productfotografie.
                Voor (studio)flitsfotografie is de manuele stand in veel gevallen ook de beste keuze, maar voor invulflits werk ik meestal in de diafragmavoorkeuzestand.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Black Bandit, zover was ik gelukkig al.
                  Da's net het gemak aan de P stand, zeker met auto-iso.
                  Je kan makkelijk 'on-the-spot' je scherptediepte veranderen of de camera zijn ding laten doen. Bijna altijd is het een kwestie van een korte draai aan het wieltje...
                  Voor een reportage, morgen trouwens eentje, ga ik nu sowieso naar vaste iso om indoor te fotograferen. Eens dat afgelopen en het 'parkstuk' komt eraan, ga ik terug naar auto-iso en de p-stand..
                  Zo ervaren ben ik ook nog niet en je wilt toch graag dat het goed gaat, zonder dat je foto's "verliest" door beginnersfouten...
                  Fuji Finepix F30

Comment

Working...
                  X