Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Je moet gewoon beetje realistisch zijn. Geen enkele marketeer zit hier in Europa te kijken hoe de markt reageert in Japan... én gaat er dan vanuit dat het consumentengedrag helemaal gelijk gaat lopen. Er zijn verschillen in consumptiegedrag tussen regio's binnen één land. Op Europees vlak zijn er al gigantische verschillen tss landen onderling. Daarom ook de decentralisatie en globalisering bij bedrijven. Japan is een andere planeet qua consumptiepatroon. Mensen lopen daar quasi met 5 GSM's rond en gadgets en nieuwe producten slaan daar zeer snel aan. In Japan was de robothond die kon blaffen en reageren op wat je zegt een gigantische succes en kopen mensen constant soortelijke dingen, hier heb ik er nog geen enkele gezien in het echt.

De gemiddelde Vlaming vergelijken met de gemiddelde Japanner.... hmm...

Dat gegeven, plus het feit dan onze vriend puerte het alsmaar blijft herhalen, zonder met nieuwe cijfers af te komen over, zeg maar, Duitsland, de VS of de Benelux. Dan is de relevantie nog altijd 0,0. Een leuke kanttekening, meer niet. Grote dramatische voorspellingen uit je mouw schudden zijn louter speculaties. En moeten ook zo behandeld worden.

Secundum quid, anyone?

Dat toch blijven aanhalen en herhalen, bevestigt alleen maar de latente drang om Sony te blijven ophemelen, zelf al zijn de gegevens op dit ogenblik nog niet doorslaggevend. Dat laatste is geen verrassing natuurlijk, we kennen puerte nu ondertussen al wat.

Sony ophemelen, waar haal je het, NEX misschien wel, omdat ik het een prachtig stukje design en vernieuwing vind, vernieuwing die meer dan nodig is, maar ik geef nog altijd de grootste pluim aan panasonic/olympus op dat vlak, zij zijn de grondleggers.

Ik generaliseer de cijfers niet, op geen enkel punt, insinueer het zelfs nog niet, het is puur jou eigen interpretatie, de caleidokese interpretatie. Met wat ben jij eigenlijk bezig ?

En de NEX vergelijken met een gadget, koppeke gevallen ?

Momenteel is in Japan de situatie al zo dat er samen meer micro 4/3 en NEX toestellen verkocht worden dan Nikon DSLRs en +/- 10% meer dan Canon DSLR !!!
    De NEX is volgens mij een schot vlak in de roos (zoals panasonic /olympus met MFT), maar ja die hebben eerst hun huiswerk gemaakt dat is duidelijk, daar zijn er hier die dat nogal eens vergeten voordat ze hier wat onzin komen neerschrijven.

En buiten Samsung zijn alle DSLR fabrikanten Japans, en zij denken Japans, en met zo te denken zijn ze erin geslaagd dat haast al wat je koopt van DSLR's en andere consumer electroncis Japans is.
    Als zij moesten denken als een doorsnee vlaming liepen wij waarschijnlijk nog met een SLR rond onze schouders.
    Last edited by puerte; 8 juli 2010, 17:02.

Comment

Kerels, hoeveel er nu van verkocht worden en waar, en wat de vlaming ervan vind, zal mij echt worst wezen.
      Voor mij is het een ideaal toestel, dslr beeldkwaliteit in kompakte vorm, met veel mooie extra's, waar geen dslr tegenaan kan. Klein reistasje met 2 lensjes, flitsje en extra accu, is alles wat ik nodig heb nu. Als er ook nog een tele met autofocus komt is het setje kompleet.
      Scherm is superleesbaar in de volle zon (nog nooit gezien zo goed), en de imode is subliem.
      Ik amuseer er me kostelijk mee, en dan nog die slechte iphone 4 erbij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Sony ophemelen, waar haal je het..
        Ik haal het van op BD. Gisteren blijkbaar wéér een topic met jou als hoofdacteur, dat gesloten werd door mods. Wat moet dat dus niet zijn op àl die fora die jij afschuimt? God have mercy.

Ik generaliseer de cijfers niet, op geen enkel punt, insinueer het zelfs nog niet, het is puur jou eigen interpretatie, de caleidokese interpretatie(...)
        Waarom haal je dan in elk topic 34 keer het lokaal succes in Japan aan? Omdat wij geïnteresseerd zijn in de Japanse markt? Omdat de volgende SD in Japan is? Nee... omdat je hoopt/verwacht/insinueert dat Japan een voorbeeld is voor wat komen zal. Wat dus niet zo is om de eenvoudige reden dat Japan de EU of de VS niet is en gewoon omdat de realiteit nog zo niet -is-.

Noedels zijn ook een succes in Japan, ik ga niet op een Eet-forum gaan roepen dat noedels over paar maanden de biefstuk-friet uit onze markt zal pushen, gewoon omdat ik het zeg.

Momenteel is in Japan de situatie al zo (...)
        En we blijven circeltjes draaien... round round baby go round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Ik haal het van op BD. Gisteren blijkbaar wéér een topic met jou als hoofdacteur, dat gesloten werd door mods. Wat moet dat dus niet zijn op àl die fora die jij afschuimt? God have mercy.

Waarom haal je dan in elk topic 34 keer het lokaal succes in Japan aan? Omdat wij geïnteresseerd zijn in de Japanse markt? Omdat de volgende SD in Japan is? Nee... omdat je hoopt/verwacht/insinueert dat Japan een voorbeeld is voor wat komen zal. Wat dus niet zo is om de eenvoudige reden dat Japan de EU of de VS niet is en gewoon omdat de realiteit nog zo niet -is-.

Noedels zijn ook een succes in Japan, ik ga niet op een Eet-forum gaan roepen dat noedels over paar maanden de biefstuk-friet uit onze markt zal pushen, gewoon omdat ik het zeg.

En we blijven circeltjes draaien... round round baby go round...

Ik denk dat we hier in een NEX-topic zitten kijk eens goed naar de titel, dus wat is er verkeerd aan de sales-figures van de NEX te posten, misschien ben jij van dat soort mensen dat het liever anders gezien had, ligt het succes van de NEX zo zwaar op de maag ?
          Last edited by puerte; 8 juli 2010, 19:55.

Comment

Rudy: heb jij de adapter EA1 voor de Sony NEX ?

Ik zou graag eens het resultaat zien van een NEX met de adapter + een degelijke lens ( Sony of Minolta 35mm f/1.4 G of de 50mm f/1.4)

PS: Puerte ik geef je 100% gelijk, het is hier bij momenten verzuurd ...

Greetz,

Sen

Comment

het succes van de NEX zo zwaar op de maag ?
              Het succes in Japan, puerte. In Japan

Comment

't Is niet omdat jij iets niet relevant vindt dat iedereen dat moet vinden.
                Ga nu eens eindelijk een ander topic verzieken.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht

Ik zou graag eens het resultaat zien van een NEX met de adapter + een degelijke lens ( Sony of Minolta 35mm f/1.4 G of de 50mm f/1.4)
                  Ik denk dat Rudy misschien nog wel ergens een snel testfotootje heeft van NEX + Minolta 100/2.0...
                  Last edited by K-2; 8 juli 2010, 21:39.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik amuseer er me kostelijk mee
                    Ik hoop dat binnenkort ook te doen. Vanavond eens langs Selexion geweest, maar ze waren uitverkocht. Morgen weet ik wanneer er weer in voorraad zijn. Normaal kan mijn Nex3 volgende week mee op 4-daags tripje .
                    Last edited by K-2; 8 juli 2010, 21:41.

Comment

voorbeelden met 100mm macro,

35mm macro
                      News and Information about Sony a7, a6000, NEX cameras, E-mount lenses, and adapted manual focus lenses.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht

PS: Puerte ik geef je 100% gelijk, het is hier bij momenten verzuurd ...

Greetz,

Sen
                        Ik heb de adapter ja, maar geen van die toplenzen waar jij van spreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ik denk dat Rudy misschien nog wel ergens een snel testfotootje heeft van NEX + Minolta 100/2.0...

Dit is de 100mm 2.0 wide open.... kwijl kwijl, gewoon wide open, dus ongeveer worst case...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Ik hoop dat binnenkort ook te doen. Vanavond eens langs Selexion geweest, maar ze waren uitverkocht. Morgen weet ik wanneer er weer in voorraad zijn. Normaal kan mijn Nex3 volgende week mee op 4-daags tripje .
                            Bij de Sony stores liggen ze overal op voorraad.
                            Vergeet geen extra accu. Vooral in het begin, die spielerei...dat scherm is prachtig, maar vreet stroom, zeker in de zonlicht mode.

Comment

Ja, als het bij foto Rubens te lang duurt, dan ga ik wel effe bij Sony langs, maar ik geeft het liever aan de kleine zelfstandige als ik de kans heb .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Dit is de 100mm 2.0 wide open.... kwijl kwijl, gewoon wide open, dus ongeveer worst case...
                                (Ik ben dan blijkbaar toch niet de enige die dat een leuk klein lenske vind )

Manuele AF viel eigenlijk heel goed mee vond ik. Het feit dat hij telkens een close-up-beeld geeft tijdens het scherpstellen help ongelooflijk natuurlijk.

Comment

Working...
                                X