Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
    Het went wel want scherm is zeer goed, veel beter dan EP ed, liveview is stuk beter dan NX10 waar een ruis op zit.

Toestel went en ligt steeds beter in de hand. Filmfunctie is zeer goed al zijn snel rijdende wagens van dichtbij niet altijd vlot weergegeven.
    Eigen ondervinding of veronderstelling?
    Last edited by Gandalf; 10 juni 2010, 12:38.

Comment

Ik vraag me alleen af wat je nu moet gaan doen als je een (zij het de huidige 16mm optische zoeker of een elektronische) zoeker én de flash wil gebruiken. Er is maar 1 openklapbaar poortje, dus...

Von Damn: heb je specifiek gevraagd of er een zoeker kwam of een elektronische zoeker ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Eigen ervaring, heb een pre produktie enkele dagen kunnen testen.

Het wordt een EVF natuurlijk, de flits en zoeker gaan zelfde poort gebruiken. Wat inhoudt dat ik niet inzie hoe ze de flits bovenop een bewegende EVF gaan kunnen bevestigen dus kiezen zal het worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Eigen ervaring, heb een pre produktie enkele dagen kunnen testen.

Het wordt een EVF natuurlijk, de flits en zoeker gaan zelfde poort gebruiken. Wat inhoudt dat ik niet inzie hoe ze de flits bovenop een bewegende EVF gaan kunnen bevestigen dus kiezen zal het worden.
          ik heb em natuurlijk nog niet echt zoveel kunnen testen, maar sony stelt et toch wel als een veel simpeler toestel voor dan dat het werkelijk is, of toch zeker als je instellingen wilt aanpassen.. die 3 knopkes doen het echt niet voor mij, veel te omslachtig...
          D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
          http://1year104photos.wordpress.com/

Comment

Wel de moeite om te zien voor diegenen die eens het "menu" van de Nex op't gemak willen zien...

Had the Camera for a day now and this is just some thoughts on the biggest complaint from reviews - the interface. Also some other thoughts on it, including ...

Totaal overroepen dat het moeilijk en veel moeite vraagt om een instelling te wijzigen...
            Niet dat er geen ruimte is voor verbetering in het menusysteem, maar niet half zo slecht als die mannen van dpreview beweren
            Last edited by Portmixus; 16 juni 2010, 19:36.

Comment

Had het filmpje al elders zien opduiken. Geeft wel aan dat de Dpreview review toch wel overdreven is...andere media, zoals het magazine Profoto zeggen het volgende:

"As already noted, the NEX-5 is very intuitive in its operation despite centering everything on basically the same combination of controls. However, it has been well thought out and the interface is one of the best designed we've seen in any category of digital camera."

Allez, da's al 1 probleem van de baan. Nu nog video controle en ik koop 'm meteen . Heeft Canon niet ooit zoiets (of iets gelijkaardigs) gefikst via een firmware update ofzo ? Ik meen me zoiets te herinneren van de 5DII ofzo...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Allez, da's al 1 probleem van de baan. Nu nog video controle en ik koop 'm meteen . Heeft Canon niet ooit zoiets (of iets gelijkaardigs) gefikst via een firmware update ofzo ? Ik meen me zoiets te herinneren van de 5DII ofzo...
                Dat heb je goed herinnerd
                Ik geloof zelfs in februari of zoiets

Maar of Sony dat zou doen is nog zeer de vraag...het lijkt mij eerder een bewuste keuze om het eruit te laten, misschien voor de Nex7, misschien om de dit jaar verschijnende camcorders met nex-lenzen niet te kannibaliseren...

Comment

Daar dacht ik ook aan, ja. Om geen concurrentie aan te doen met een eventueel hoger model of de NEX-camcorder (noem 'm maar effe zo voor het gemak, bij gebrek aan officiële naam)...net zoals ze bij de A550 geen tweede scrollwieltje steken (à la A700).

Heb het even opgezocht:

Daar heb je blijkbaar volledige manuele controle (dus niet alleen een Tv/S- en Av/A-mode, maar ook volledig manueel in 'M'). Zou ik wel heel erg leuk vinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Daar dacht ik ook aan, ja. Om geen concurrentie aan te doen met een eventueel hoger model of de NEX-camcorder (noem 'm maar effe zo voor het gemak, bij gebrek aan officiële naam)...net zoals ze bij de A550 geen tweede scrollwieltje steken (à la A700).

Heb het even opgezocht:

Daar heb je blijkbaar volledige manuele controle (dus niet alleen een Tv/S- en Av/A-mode, maar ook volledig manueel in 'M'). Zou ik wel heel erg leuk vinden...
                    Ah, ik bedoelde deze update van 2 maart 2010:

Alleszins wel aanzienlijke update! Meestal zijn't bij canon maar wat bugfixes...

Comment

zoals te verwachten zijn er nu ook adapters voor CaNikon Pentax en Lecia lenzen beschikbaar

Japanese manufacturer Rayqual has announced adapters for the Sony NEX-5 and NEX-3 interchangeable lens cameras to mount Nikon, Canon FD, Pentax and Leica lenses.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        zoals te verwachten zijn er nu ook adapters voor CaNikon Pentax en Lecia lenzen beschikbaar

Japanese manufacturer Rayqual has announced adapters for the Sony NEX-5 and NEX-3 interchangeable lens cameras to mount Nikon, Canon FD, Pentax and Leica lenses.
                        zijn dat allemaal manueel focus-lensjes of iets anders?

(mijn vraag is eigenlijk ontstaan, daar ik canon fd lens zag staan..)

de wat oudere leica, canon, pentax en nikon lenzen zijn over het algemeen toch vrij populair qua ombouw,(en beeldkwaliteit) ook voor dslr, dus wellicht gaat het hier om de wat oudere manueel focuslensjes ipv de nieuwere AF-lenzen?

edit: heb de site ff bekeken.. die adapters zijn niet echt goedkoop te noemen.. ongeveer 275 dollar, en zo te zien gaat het hier idd om redelijk kwaliteitsglas, wat geschikt zou zijn voor deze adapters..

wat de leica lensjes betreft, zal het wel om r-mount lensjes gaan, al geeft de site daar geen uitsluitsel over..
                        Last edited by Sjinouck; 20 juni 2010, 16:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Is waar, maar het lijkt mij ondenkbaar om een EVIL toestel zonder EVF door het leven te laten gaan...
                          Dan wordt het vanzelf een IL toestel.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nex-5 met Leica M 18mm F3.8
                            ミラーレスカメラ,ソニー(Sony),話題の機種リンク集,ソニーNEX-5,交換レンズ,ライカ(Leica),レンズ,ライカ,Leica,カメラ,ソニー,Sony

kan me voorstellen dat er niet veel DSLR's zijn die nog aan de beeldkwaliteit van deze combi kunnen tippen.
                            Denk dat de Leica m8 en m9 het moeilijk gaan krijgen als er nog een NEX7 op de markt zou komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Denk dat de Leica m8 en m9 het moeilijk gaan krijgen als er nog een NEX7 op de markt zou komen.
                              Krijgt die Nex 7 een meetzoeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                                Krijgt die Nex 7 een meetzoeker?
                                weet niet wat de nex7, als die er al komt, gaat meekrijgen, maakt ook niet uit, we zitten nu eenmaal in het digitale tijdperk en scherptstellen hoeft niet meer door door een klein optische zoeker te kijken waarmee dit inderdaad totaal onmogelijk was.

dacht dat men Leica m vooral aanschafte voor:
                                -zijn nauwkeurige focus, NEX3-5 heb je met focus hulp assist vergroting van x6 of x14 wat wel zal volstaan voor goede MF.
                                -sublieme kwaliteit Leica lenzen, maar je kunt die ook op de NEX plaatsen
                                -compactheid toz van DSLR, maar dit geld ook voor de NEX modellen.

dus voor leica M gebruikers, zekers als back-up, zijn de NEX3 en 5 een zeer mooie optie.
                                beeldkwaliteit van de nex 3-5 met Leica lenzen zou zelfs al wel eens beter kunnen zijn dan van de M8.

Comment

Working...
                                X