Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door tinbie Bekijk bericht
    Okay ik ga eerlijk zijn, ik heb niet het volledige topic gelezen, enkel enkele pagina's.

1. Heeft de nex-3 ook een 3d ondersteuning ?
    1. Hoe werkt de 3d ondersteuning op de nex (5 of 3) ?

Gts.

tinbie
    de nexen hebben 3d ondersteuning

je moet het toestel wel in 3d panorama mode plaatsen voor 3d opnames maar je hoeft niet noodzakelijk een panorama opname te maken. Je kunt kiezen uit 3 formaten: panorama, standaard en 16:9 formaat.
    16:9 formaat komt overeen met formaat HDTV scherm.

voor het maken van 3d beweeg je je toestel in de richting van de pijl welke op je scherm verschijnt. je hoeft niet snel te bewegen, toestel duidt aan wanneer je te traag of te snel bewogen hebt.

16:9 3D is indrukwekkend als je dit bekijkt op 3d medium zoals 3D TV, er wordt een gewone (jpg) en een 3d opname gegenereerd.

NEX 3d opnames kun je ook bekijken op niet Sony toestellen welke 3d ondersteunen, heb zelf 3d TV van andere producent en dat werkt daar prima op, gewoon SD kaartje rechtstreeks van toestel naar TV. Dit is ook geldig voor video opnames in AVCHD formaat, video kwaliteit is vrij indrukwekkend.

Comment

Goed nieuws: Sony geeft de specs van de e-mount vrij en we kunnen dus Nex-lenzen gaan verwachten van verschillende fabrikanten (waaronder Zeiss ) :
      Sony-info
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Goed nieuws: Sony geeft de specs van de e-mount vrij en we kunnen dus Nex-lenzen gaan verwachten van verschillende fabrikanten (waaronder Zeiss ) :
        Sony-info
        Vreemd, ik dacht dit vorig jaar ook al gehoord te hebben

Dit is alleszins heel goed nieuws en een slimme zet van sony als je 't mij vraagt! Dit is denk ik de enige manier waarop ze hun e-mount platform krachtiger kunnen maken

Comment

sony heeft bekendgemaakt tijdens photokina (sept 2010) dat ze de intellectuele rechten voor E-mount zouden vrijgeven en onderhandelingen aan de gang waren met lensfabrikanten waar ze indertijd nog geen details konden over geven.
          Rechten komen vrij vanaf 1 april 2011, en volgende fabrikanten zouden al op de kar gesprongen zijn:
          -zeiss
          -cosina
          -tamron
          -sigma

Comment

Dat Zeiss tenminste 1 lens zou maken was al bekend, namelijk een groothoekprime...slim gedaan, Sony. Grappig om dat nu te horen eigenlijk, terwijl Zeiss, Panasonic en Olympus al bekend maakten dat Zeiss ook het MFT-systeem vervoegt. Als ik Sony was zou ik Zeiss proberen te hebben overtuigen om alleen voor de E-mount lenzen te gaan maken...want uiteindelijk is dat gewilde blauw labeltje ook wat marketing .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Laat maar gauw komen dan.
              wil wel een betaalbare lens
              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

deze misschien, sigma voor nex
                業界動向,団体,話題の機種リンク集,FUJIFILM X100S/X100,リコーGXR,ペンタックスK-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  heb geprobeerd dat te lezen maar valt niet mee.

Comment

op dpreview praten ze er ook over
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ik had 't verwacht, maar blijf 't spijtig vinden van de Carl Zeiss: het wordt dus 'n 24mm. En geen 35mm zoals ik had gehoopt...

De portretlens daarentegen is wél 50mm zoals ik (en velen met mij ?) verwachtte(n). Ik hoop op een f/1.8 die vanaf f/2 al vrij goed is...

De 30mm is voor een macro wel niet ideaal - je zit dan erg dicht op je onderwerp.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

zouden er van sigma of tamron ook zoom lenzen kunnen komen?? 300mm oid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                          zouden er van sigma of tamron ook zoom lenzen kunnen komen?? 300mm oid
                          Natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Natuurlijk
                            joepie.
                            ik hoop nog voor dat ik naar Canada ga

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                              joepie.
                              ik hoop nog voor dat ik naar Canada ga
                              Oei, daar vrees ik dan weer voor
                              Als het voor over een paar maanden is, dan wordt die 55-200 je beste kans op een betaalbaarder objectief met behoorlijk wat "zoom"

Comment

Working...
                              X