Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Oei, daar vrees ik dan weer voor
    Als het voor over een paar maanden is, dan wordt die 55-200 je beste kans op een betaalbaarder objectief met behoorlijk wat "zoom"
    Ik ga in Augustus
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

op dpreview is nu ook de foto te vinden van de sigma 30mm (prototype) op de nex gemonteerd, kun je grote beter inschatten.

objectief zou net ietsje groter zijn dan E/A-mount adapter, wat het geheel vrij compact maakt.

Comment

Lijkt me toch minstens een dikke cm langer dan de 16mm hoor
        En die typische Sigma afwerking vloekt met de verfijnde NEX lay-out
        ik wacht nog wel eventjes op de 30mm en misschien de 55-200
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ja, met die NEX heb je de indruk dat je echt een kwaliteitsproduct in je handen hebt (onder andere door de lenzen). Ik wacht op de portretlens, volgend jaar de 'G'...njam, njam .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Heeft iemand eigenlijk die breedhoekconverter voor de 16mm, die VCL-ECU1 ?
            Of de fisheye, VCL-ECF1 ?

Hoe zijn de resultaten, of liever is het de moeite om dit te kopen
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Voor zover ik weet is die de moeite niet waard. De 16mm f/2.8 is al niet zo denderend, en een converter erop zetten zou de beeldkwaliteit mogelijk negatief beïnvloeden...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Voor zover ik weet is die de moeite niet waard. De 16mm f/2.8 is al niet zo denderend, en een converter erop zetten zou de beeldkwaliteit mogelijk negatief beïnvloeden...
                Even een update, ik heb ondertussen een nieuwe 16mm, en dat is echt een wereld van verschil, veel beter dan mijn eerste exemplaar.
                Ik ga toch ook eens die breedhoek proberen. Veel kost die niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Even een update, ik heb ondertussen een nieuwe 16mm, en dat is echt een wereld van verschil, veel beter dan mijn eerste exemplaar.
                  Ik ga toch ook eens die breedhoek proberen. Veel kost die niet..
                  Is er dan een nieuwe 16 mm ? Dacht dat er maar 1 was.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Is er dan een nieuwe 16 mm ? Dacht dat er maar 1 was.
                    Zelfde type, maar veel scherper, mijn eerste was echt slecht.
                    Last edited by Rudy; 13 februari 2011, 19:22.

Comment

Aha...da's goed om te horen, Rudy . Ik weet dat de eerste niet veel soeps waren...hopelijk is het nu een stuk verbeterd.
                      Last edited by JorisVdB; 13 februari 2011, 20:53. Reden: stylistische verbetering

Comment

waarschijnlijk was je eerste lens een slechte copy of hebben ze een slechte batch op de markt gebracht, heb zelfde 16mm toch al meer dan een 1/2 jaar en heb die nooit echt slecht gevonden, voor 16mm dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          waarschijnlijk was je eerste lens een slechte copy of hebben ze een slechte batch op de markt gebracht, heb zelfde 16mm toch al meer dan een 1/2 jaar en heb die nooit echt slecht gevonden, voor 16mm dan.
                          Dat is zo, en ik had een van de eerste, maar ik geloofde het niet echt dat ze een slechte batch op de markt gegooid hadden. Foei Sony.

Comment

schop het ff weer omhoog.

Comment

Waarom ?
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

mooie bling bling kleurtje

Comment

Working...
                                X