Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Bon, ik heb 'm dus...schitterend ding.
    Welkom in de het tijdperk van de moderne kamera ;-)

Comment

Zal een enorme verbetering op hoge ISO dan m'n A350 ...daar is het net het ISO Auto bereik dat bruikbaar is (100-400), hier heb je ISO 1600 of zelfs 3200 dat bruikbaar is .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zal een enorme verbetering op hoge ISO dan m'n A350 ...daar is het net het ISO Auto bereik dat bruikbaar is (100-400), hier heb je ISO 1600 of zelfs 3200 dat bruikbaar is .
        Het is een supertoestel, ik gebruik eigenlijk geen dslr meer.
        Er zijn 2 zwakkere puntjes, de accutijd, en de lenskeuze. (de 16mm vind ik matig), de 17-55 is wel goed, en de 18-200 is super!!
        Valt me ook op, dat iedereen er hier direkt mee wil en kan fotograferen, in tegenstelling tot een dslr.
        Doe ook direkt de firmware update, zodat je de toch al goede menu's nog kunt naar ja hand zetten.

Happy shooting!!

Benieuwd hoe de 80-400 met de adapter het doet.

Comment

De batterij is dus nog steeds aan 't laden...4 uur meen ik ? Ja, een adapter heb ik er niet bij genomen. 70-400G SSM + NEX-5 = erover :P.

Ik kijk al uit naar de Carl Zeiss groothoek, de portretlens (beide voor 2011) en de G standaardzoom (2012)...

Die 18-55 blijft gewoon prachtig ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De batterij is dus nog steeds aan 't laden...4 uur meen ik ? Ja, een adapter heb ik er niet bij genomen. 70-400G SSM + NEX-5 = erover :P.

Ik kijk al uit naar de Carl Zeiss groothoek, de portretlens (beide voor 2011) en de G standaardzoom (2012)...

Die 18-55 blijft gewoon prachtig ...
            Laat je niet afschrikken door de de verhouding van de 70-400 tov de nex zelf, vroeg of laat koop je dat toch, laat het dan eerder vroeg zijn
            Een uitstekende lens met een nog betere sensor dan je A350...enkel dat adapterke nog En vliegtuigen (op de grond) filmen met de lens lijkt mij anders ook wel tof

Alvast veel plezier met je nex! (beeldstabilisatie ga je dan wel missen Ik mis dat toch...)

Comment

Inderdaad, 't zou handig zijn moest er 'SSI' zijn.
              Dat gezegd zijnde, ik heb foto's op 1/10 seconde en 55mm (dus 't beeldhoekequivalent van 82,5mm) en die zijn haarscherp - net zo scherp als 1/60 of hoger . De stabilisatie werkt uitmuntend bij het filmen - ik heb zeker geen vaste hand, maar ik kan er vrij stabiele filmpjes mee maken. Hopelijk komen er voor de zoomlenzen (alhoewel het voor de primes zou ook leuk zijn maar dan heb je al de grotere lenzen nodig denk ik...de Carl Zeiss groothoek bijvoorbeeld) alleen maar OSS-lenzen uit .

Comment

Even een opmerking voor de NEX-gebruikers...ik heb er gisteren of eergisteren 1 keer de batterij er verkeerd ingestoken. Hij past er wel degelijk in, 'omgekeerd' (gedraaid om de lengteas, om precies te zijn).

Ik heb niet de indruk dat je hiermee de NEX beschadigt ofzo, maar je moet dus de batterij met de 'W' die erop staat naar de buitenkant richten...zoals op het deurtje van het batterij/geheugenkaart-compartiment staat, uiteraard (dat ik niet had gezien).

Logisch als je de contactjes bekijkt natuurlijk , maar als je dat niet doet zoals ik toen , steek je 'm er misschien verkeerd in en ik denk niet dat hij dan werkt.

Misschien nuttig voor nieuwe eigenaars van de NEX...

Comment

Mijn nieuwe aanwinsten!!

Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Heb je die lens al op een Nex geprobeerd ?
                    Goeie resultaten ?
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Doe ook direkt de firmware update, zodat je de toch al goede menu's nog kunt naar ja hand zetten.

Happy shooting!!
                      Heb Ver1 op mijn toestel zag ik.
                      durf eigenlijk niet een update te doen.
                      is dat moeilijk wil natuurlijk geen fouten maken en geen foto's meer kunnen maken.
                      die 3D foto's kun je die ook bekijken op de pc als jpg of alleen op tv?

Groet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Heb je die lens al op een Nex geprobeerd ?
                        Goeie resultaten ?
                        heb besteld maar was niet op voorraad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                          is dat moeilijk wil natuurlijk geen fouten maken en geen foto's meer kunnen maken.

Groet.
                          die update is zeer eenvoudig; zorg enkel voor een opgeladen batterij en lees de instructies eerst eens volledig door:

die 3D kun je alleen bekijken op een 3D TV; maar dat is niet de reden voor de update: versie 3 geeft een reeks andere verbeteringen, zie http://di.update.sony.net/NEX/ver3_manual_nl.pdf

je gaat ook de adapter nog eens afzonderlijk moeten upgraden (voor AF op Sony SAM of SSM lenzen)
                          Last edited by Sony63; 26 januari 2011, 22:41.
                          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                            die update is zeer eenvoudig; zorg enkel voor een opgeladen batterij en lees de instructies eerst eens volledig door:

die 3D kun je alleen bekijken op een 3D TV; maar dat is niet de reden voor de update: versie 3 geeft een reeks andere verbeteringen, zie http://di.update.sony.net/NEX/ver3_manual_nl.pdf

je gaat ook de adapter nog eens afzonderlijk moeten upgraden (voor AF op Sony SAM of SSM lenzen)

bedankt hoor had dat gelezen en nog vind ik het griezelig

Comment

Wat ik mij afvroeg heeft de Nex een hele andere zoommotor heeft dan een Alpha spiegelreflexcamera?
                              Anders wil ik toch misschien de Tamron annuleren en voor de Sigma APO 70-300 gaan.
                              Dit vraag ik om problemen te voorkomen die anderen hebben met het kapot draaien van de sigma lens.

Groetjes Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht

Groet.
                                Dan mis je wel een serieuze "update"
                                3D is het minste, snelheid, accuduur en menustructuur is veel beter.
                                Laat het doen in een winkel anders?

Comment

Working...
                                X