Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
    Als je telkens eerst 3 extra batterijen moet gaan opladen als je een dagje gaat schieten..
    Foute werkwijze: doen als klaar bent, dan ben je altijd paraat....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

....

@ Rudy ;

Hoe lang gaat de batterij mee (hoeveel shots ongeveer) ? Ik ben namelijk nogal een 'veelschieter', dus autonomie is belangrijk. Als je telkens eerst 3 extra batterijen moet gaan opladen als je een dagje gaat schieten..
      Hiermee haal je het zwakke punt van de Nex aan. Accu's .
      Ik heb 1400 foto's gemaakt op 11 dagen, dikwijls mijn tweede en een keer de derde accu gebruikt. Het laden is problematisch, 4 uur per lading, dus je moet er snachts uit als je maar 1 lader hebt. Ik schat een 200 fotos op 1 accu in slechte omstandigheden (het zijn ook geen grote accu's)
      Ik gebruikte in de zon meestal de lcd stand zonnig weer, wat de display extra helder maakt, maar ook meer stroom verbruikt. review doe ik bijna nooit, en de beelden bekijken enkel s'avonds, dus niet tijdens het shooten.
      conclusie:
      zorg voor minstens een extra accu, liefst 2, en ofwel een extra lader, ofwel een autolader.
      Nu , dit telt voor alle serieuze foto uitstappen natuurlijk.
      Last edited by Rudy; 25 september 2010, 15:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Foute werkwijze: doen als klaar bent, dan ben je altijd paraat....
        Jij hebt overal eenn stopkontakt?

Comment

hier vind je vrij duidelijk beschreven de impact van de firmware update, ook firmware converter dient upgedate te worden, nog eens een overzicht van de 7 geplande objectieven in E-mount.

Er zou ook een nieuwe flash komen voor bestaande modellen alsook voor het opvolgend model waar ook een verticale grip zal voor voorzien worden.

Het beste nieuws is dat sony de E-mount spec's vrijgeeft aan third party adapter prducenten

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

E-mount family objectieven
          Last edited by puerte; 25 september 2010, 16:17.

Comment

Dat is precies de release waar ik m'n info uit haalde, Puerte. 't Probleem is net dat hetgeen ik wil weten, er niet in staat .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Dat is precies de release waar ik m'n info uit haalde, Puerte. 't Probleem is net dat hetgeen ik wil weten, er niet in staat .
              en wat wil je precies nog weten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Jij hebt overal eenn stopkontakt?
                Als je ze voor een sessie kan laden, dan kan het vaak ook erna, je moet toch ooit een stopcontact hebben...
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  en wat wil je precies nog weten ?
                  Zie hier...en hier ...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Als je ze voor een sessie kan laden, dan kan het vaak ook erna, je moet toch ooit een stopcontact hebben...
                    We spreken hier niet over een "sessie", maar een rondreis waar je van het ene hotel s'ochtends vertrekt, en s'avonds laat aanhef volgende aankomt. Dan zit je dus een pak moeilijker met stopkontakten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      We spreken hier niet over een "sessie", maar een rondreis waar je van het ene hotel s'ochtends vertrekt, en s'avonds laat aanhef volgende aankomt. Dan zit je dus een pak moeilijker met stopkontakten.
                      's nachts opladen, eventueel een extra lader zodat je twee accu's tegelijk kunt laden.
                      Als je met de auto gaat, autolader gebruiken.
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Zie hier...en hier ...
                        zie hier
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Ik heb dat filmpje al bekeken. Eerlijk gezegd hoor ik alleen maar over het diafragma en video-opname, de 'voorkeurstoetsen' en de AF met A-mount lenzen spreken. Niet over het feit of background defocus nu zal werken met A-mount lenzen...

Ohja, Puerte.. ik denk dat je het verkeerd op hebt wat die vertical grip betreft . Voor de A77 (A700-opvolger) zal er een vertical grip zijn en een nieuwe flash. Voor de NEX-camera's komt er alleen een flash die men daar toont...

Comment

....

@ Rudy ;

Hoe lang gaat de batterij mee (hoeveel shots ongeveer) ? Ik ben namelijk nogal een 'veelschieter', dus autonomie is belangrijk. Als je telkens eerst 3 extra batterijen moet gaan opladen als je een dagje gaat schieten..
                            Op 18/9 in de karting hal te Puurs 609 foto's genomen met één batterij, na afloop nog 10% batterijlading over.
                            Op 22/9 in het Noordtheater 402 foto's, na afloop 32% batterijlading over.
                            Alle foto's genomen met de 18-200 in zeer slechte lichtomstandigheden.
                            mvg,
                            Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                              Op 18/9 in de karting hal te Puurs 609 foto's genomen met één batterij, na afloop nog 10% batterijlading over.
                              Op 22/9 in het Noordtheater 402 foto's, na afloop 32% batterijlading over.
                              Alle foto's genomen met de 18-200 in zeer slechte lichtomstandigheden.
                              Ik moet de 18-200 nog "veelschieten" om te zien of die het beter doet.
                              Maar de cijfers die jij aangeeft, zitten daar ook seriebeelden bij?
                              En uiteraard in slecht licht gaat de display minder licht geven, grote positieve invloed op de levensduur van de accu.

Comment

Mijn zoon doet aan modellisme, met modelvliegtuigjes en helicopters vliegen op speciaal vliegplein.
                                Hij staat dan ergens op dat veld zijn vliegtuig of helicopter te besturen met een afstandsbediening, op zo'n 10 à 20m afstand van mij.

Ik vraag me af of een NEX-5 + 18-200mm lens hiervoor geschikt is ?
                                (Heb een PANASONIC LX3 maar die heeft een veel te zwakke zoom.)

Filmfunctie van de NEX-5 lijkt mij hiervoor ook geschikt.

Wie heeft met de combinatie NEX5 + 18/200mm ervaring?
                                Graag mening van de experts hier.

Thanks,

Senn

Comment

Working...
                                X