Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera

Gewoon om te weten welke camera het meest gebruikt is.
    Wie heeft welke camera en welke lenzen?
    Sony A550 18-55 en 55-200

Re: Welke camera

Camera: Canon EOS 300D,

Lenzen:
    - Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM
    - Canon EF 50mm f/1.8 II
    - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    - Canon 55-200 f/4.5-5.6 II USM

Waar dan momenteel voornamelijk de sigma gebruikt wordt
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
      Gewoon om te weten welke camera het meest gebruikt is.
      Wie heeft welke camera en welke lenzen?
      Ik gebruik een Canon G10. Geen idee wat lens daarin zit. Exif nog nooit bekeken.
      Komen wel de foto's uit die ik in gedachten heb.

-m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

zie er niet direct het nut van in, wie wat heeft, maar goed...

ik gebruik van alles en nog wat..

en met allen schiet ik even graag, of het nu een dslr is, een 35mm slr, een 35mm compact, een digi-compact, een 35mm meetzoeker, of een middenformaat camera..

lenzen?

ook van alles en nog wat..

merklenzen, 3rd party-lenzen, en mijn 'allermooiste lens' is een minolta beercan die zowat uit elkaar valt..(zowat alles is 2e hands gekocht, behalve dan mijn kitlensje van de sony a200 en een 3rd party sigma 70-200 ex dg apo macro hsm II f/2.8)

en dat mag je behoorlijk serieus nemen, ik kan de achterkant verwijderen, zonder ook maar 1 schroefje los te halen, de rubberen grip tbv de zoom zit helemaal los, de originele zonnekap is verdwenen, dus er zit een el cheapo rubberen kapje op, het diafragma zit onder de olie, dus alleen bruikbaar op f/4 en nog steeds geeft dat ding hele mooie en scherpe plaatjes, met prachtige minolta-kleurtjes..

persoonlijke fave's..: de summicron 50mm f/2, de 180mm elmarit f/2.8 en een ouwe canon 28mm f/2.8 fd en de al eerder genoemde minolta beercan..

welke ik het meeste gebruik? geen flauw idee...

ik ga soms dagen achtereen op pad met een ouwe olympus trip 35, en de andere keer met de sony, of bv de canon of leica..(of een andere)

hangt dus volledig af, hoe 'zwaar' ik wil rondtrekken, wat ik wil doen, waar ik die dag zin in heb en/of het voor eigen gebruik of voor een opdrachtje is....

het is eigenlijk hartstikke leuk, als je iedere dag weer kunt kiezen, met welk systeem of camera je op pad wilt gaan...

eigenlijk heb ik iedere dag, enorm plezier met dit spulleke...

Comment

Nou dat wordt tellen.
          Ik weet niet of hier in dit forum een ledenlijst is met openbare profiel.?
          De meeste hebben in deze forum in een openbare profiel hun camerafabrieknaam erbij staan.
          Heelveel hebben zelfs een avatar met merk van de fabriek erop.

Comment

heb er hier 7, maar gebruik mijn Canon het meest.
            met de 17-40mmL
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zie mijn onderschrift.

Daar komt straks nog een tweedehandse Nikkor 50 mm bij.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Zie handtekening
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Ik gebruik een Canon G10. Geen idee wat lens daarin zit. Exif nog nooit bekeken.
                  Komen wel de foto's uit die ik in gedachten heb.

-m-
                  Ik gebruik dezelfde en ben er eveneens zeer tevreden over. Toch overweeg ik de overstap (met behoud van mijn G10 !!!) naar een 50d..... vanwege de mogelijkheid van diverse lenzen.

Comment

Zoals gevraagd de statistiek JC

Oorspronkelijk geplaatst door JC
                    stuur eens een PM naar 2010, die zal u ongetwijfeld een volledig statistisch verantwoord overzicht van het gebruikte materiaal op dit forum kunnen geven ... en misschien zit er wel een toekomstige samenwerking in

Comment

intresting ... Nu ga ik mij een apple photo booth (= een programma, geen camera) aanschaffen. Kijk maar uit naar mijn foto's vanaf nu!
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

Comment

even grote kuis gehouden . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ben nog maar net begonnen met fotograferen, maar ik lees toch dikwijls dat niet het toestel maar de fotograaf erachter de foto's maakt. Misschien is de kennis van je toestel wel belangrijker dan het soort toestel dat je hebt?
                          Als beginneling heb ik gekozen voor een Nikon D5000 met de kitlenzen AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5 - 5,6 ED met vibratiereductie (VR) en AF-S Nikkor 55-200mm 1:4 - 5,6 ED met VR, en ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over.
                          Ik moet eerlijk bekennen dat ik de set voor een koopje nieuw heb kunnen kopen in Nederland want ik heb lang getwijfeld tussen de Nikon D90 of de nieuwe Canon 550D.
                          Door het koopje waren de voordelen van de twee anderen het meergeld niet meer waard.
                          Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

Zie mn onderschrift..
                            Nog maar een paar maanden D90 met 18-200.
                            Denk er wel aan om binnenkort 70-300 Nikkor bij te kopen!

MVG
                            D90 + DX 18-200 VR II
                            http://oli4tje.webs.com

Comment

Working...
                            X