Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
zie er niet direct het nut van in, wie wat heeft, maar goed...
ik gebruik van alles en nog wat..
en met allen schiet ik even graag, of het nu een dslr is, een 35mm slr, een 35mm compact, een digi-compact, een 35mm meetzoeker, of een middenformaat camera..
lenzen?
ook van alles en nog wat..
merklenzen, 3rd party-lenzen, en mijn 'allermooiste lens' is een minolta beercan die zowat uit elkaar valt..(zowat alles is 2e hands gekocht, behalve dan mijn kitlensje van de sony a200 en een 3rd party sigma 70-200 ex dg apo macro hsm II f/2.8)
en dat mag je behoorlijk serieus nemen, ik kan de achterkant verwijderen, zonder ook maar 1 schroefje los te halen, de rubberen grip tbv de zoom zit helemaal los, de originele zonnekap is verdwenen, dus er zit een el cheapo rubberen kapje op, het diafragma zit onder de olie, dus alleen bruikbaar op f/4 en nog steeds geeft dat ding hele mooie en scherpe plaatjes, met prachtige minolta-kleurtjes..
persoonlijke fave's..: de summicron 50mm f/2, de 180mm elmarit f/2.8 en een ouwe canon 28mm f/2.8 fd en de al eerder genoemde minolta beercan..
welke ik het meeste gebruik? geen flauw idee...
ik ga soms dagen achtereen op pad met een ouwe olympus trip 35, en de andere keer met de sony, of bv de canon of leica..(of een andere)
hangt dus volledig af, hoe 'zwaar' ik wil rondtrekken, wat ik wil doen, waar ik die dag zin in heb en/of het voor eigen gebruik of voor een opdrachtje is....
het is eigenlijk hartstikke leuk, als je iedere dag weer kunt kiezen, met welk systeem of camera je op pad wilt gaan...
eigenlijk heb ik iedere dag, enorm plezier met dit spulleke...
Nou dat wordt tellen.
Ik weet niet of hier in dit forum een ledenlijst is met openbare profiel.?
De meeste hebben in deze forum in een openbare profiel hun camerafabrieknaam erbij staan.
Heelveel hebben zelfs een avatar met merk van de fabriek erop.
Ik gebruik een Canon G10. Geen idee wat lens daarin zit. Exif nog nooit bekeken.
Komen wel de foto's uit die ik in gedachten heb.
-m-
Ik gebruik dezelfde en ben er eveneens zeer tevreden over. Toch overweeg ik de overstap (met behoud van mijn G10 !!!) naar een 50d..... vanwege de mogelijkheid van diverse lenzen.
stuur eens een PM naar 2010, die zal u ongetwijfeld een volledig statistisch verantwoord overzicht van het gebruikte materiaal op dit forum kunnen geven ... en misschien zit er wel een toekomstige samenwerking in
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik ben nog maar net begonnen met fotograferen, maar ik lees toch dikwijls dat niet het toestel maar de fotograaf erachter de foto's maakt. Misschien is de kennis van je toestel wel belangrijker dan het soort toestel dat je hebt?
Als beginneling heb ik gekozen voor een Nikon D5000 met de kitlenzen AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5 - 5,6 ED met vibratiereductie (VR) en AF-S Nikkor 55-200mm 1:4 - 5,6 ED met VR, en ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de set voor een koopje nieuw heb kunnen kopen in Nederland want ik heb lang getwijfeld tussen de Nikon D90 of de nieuwe Canon 550D.
Door het koopje waren de voordelen van de twee anderen het meergeld niet meer waard.
Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.
Comment