Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Canon Eos 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweedehands Canon Eos 500D

Hoi Allemaal,

Ik zag vandaag een bod voor een Canon 500d [body] van najaar 2009 die te koop werd gezet voor 325 euro en dat klinkt natuurlijk toch wel aantrekkelijk als je op zoek bent naar een tweedehands canon slr camera.

Nu vroeg ik me af waar je dan goed op moet letten bij zo'n camera, zouden er addertjes onder het gras liggen bij zo'n prijs? Let ik dan op vuil/sensor/behuizing/knoppen/ scherm en waar nog meer op?

Re: Tweedehands Canon Eos 500D

heb er zelf ook één te koop staan van 12/2009

maar voor die prijs?

en in welke staat dan...

groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Zeker uittesten! Let op als iets voor een belachelijke prijs aangeboden wordt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 429083 Bekijk bericht
        Hoi Allemaal,

Ik zag vandaag een bod voor een Canon 500d [body] van najaar 2009 die te koop werd gezet voor 325 euro en dat klinkt natuurlijk toch wel aantrekkelijk als je op zoek bent naar een tweedehands canon slr camera.

Nu vroeg ik me af waar je dan goed op moet letten bij zo'n camera, zouden er addertjes onder het gras liggen bij zo'n prijs? Let ik dan op vuil/sensor/behuizing/knoppen/ scherm en waar nog meer op?
        Zo abnormaal is die prijs toch niet ! Het is ong. 60 % van de huidige nieuwwaarde, een gangbaar percentage bij 2de handsverkopen dacht ik. Er zijn er natuurlijk ook steeds die vertrekken van de nieuwprijs die ze zelf bij aankoop betaalden, dat zijn de slimmeriken.... dat denken ze toch.
        Toen ik mijn G10 van 3 maanden "oud" te koop aanbood, kreeg ik ook steevast biedingen van ongeveer 60 % van de nieuwwaarde....dus.
        Maar voor het even welke 2de hands aankoop DEFTIG TESTEN. Heb je zelf nog nooit met dergelijk toestel gewerkt (wat hoogstwaarschijnlijk is gezien je er één wil aankopen) dan iemand meenemen die dergelijk toestel bezit, en die er eens laten mee spelen.
        Succes bij je eventuele aankoop.

Comment

Bedankt voor de reacties Ik heb inderdaad weinig ervaring met digitale slr's, wel met een film Nikon slr.. ik heb nu maar een Olympus Fe-300 X830 & Olympus SP-510 UZ
          en inderdaad vond ik de prijs wel erg laag en ben daarom dus sterk aan het twijfelen of er dan iets mis kan zijn. Ik hoorde van iemand die werkt in de camera business dat een tweedehands slr iig rond de 70% van de nieuwprijs moet liggen.
          We waren eigenlijk van plan de 500d te kopen in China bij een betrouwbare winkel gezien we toch wel regelmatig naar dit land gaan, maar de vlucht is verzet en nu is de euro tov de yuan enorm gezakt...Ik ken helaas niemand die mee kan gaan deze week
          Er zit wel een bon en garantie bij daterende van eind 2009 & ik dacht aan checken van: vuil in de behuizing, werken alle knoppen nog, werkt de automatic sensor cleaning nog, werkt het lcd scherm & licht het op & krasjes en vlekjes..Ik zal laten weten hoe het is verlopen deze week!

Comment

Working...
          X