Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw hier canon vraagje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw hier canon vraagje?

    hallo,ik ben frederic woon in gistel(west-vlaander). heb al altijd graag foto's genomen vind het gewoon leuk om te doen. ik wil er me mijn hobby van maken!mijn vorgie camera was een canon digital IXUS 500 maar die 6 jaar oud en kwil naar canon
    Digitale Spiegelreflexcamera's overstappen maar de welke e'?? en welke lens moet ik hebben???
    het voor foto's te maken van landschappen en dieren vooral mijn aquariumvissen te fotograferen.
    laater zou ik met genoeg ervaring naar marco over gaan.

    alvast bedank!

  • #2
    Re: nieuw hier canon vraagje?

    Het hangt allemaal van je budget af...

    Comment


    • #3
      Re: nieuw hier canon vraagje?

      aja ik heb een buget van rond 1200euro.

      Comment


      • #4
        Re: nieuw hier canon vraagje?

        Heel voornaam: Wat is je budget ?
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: nieuw hier canon vraagje?

          ff template geleend, als je dit invult zul je gerichte antwoorden ontvangen. In de meeste gevallen

          *Wat is je beschikbare budget?
          Reeds beantwoord 1200 euro

          *Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)

          *Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)

          *Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?

          *Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?

          *Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?

          *Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)

          *Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?

          *Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?

          *Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?

          *Is 2e hands een optie of per se niet?

          Comment


          • #6
            Re: nieuw hier canon vraagje?

            Oorspronkelijk geplaatst door mol999 Bekijk bericht
            aja ik heb een buget van rond 1200euro.
            Maak dus zeker niet de fout die ik beging.
            Een body kopen met kitlens die je dan wat later graag snel wil verkopen.
            Koop alles apart, wat voor Canon je kiest.

            Just my two cents.
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: nieuw hier canon vraagje?

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              ff template geleend, als je dit invult zul je gerichte antwoorden ontvangen. In de meeste gevallen

              *Wat is je beschikbare budget?
              Reeds beantwoord 1200 euro

              *Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb) om mooieren foto's te maken en overgaan naar macro

              *Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben) mensen, dieren, vissen, munten en insecten

              *Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken? nee

              *Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt? canon d50 15,1 Megapixel en 6.5 foto's per sec

              *Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen? ja

              *Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders) ja en raadt

              *Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken? heb veel vrije tijd om handen ja, dus

              *Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen? ja een marco lens

              *Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan? canon IXUS 500 is oud slechte close foto's

              *Is 2e hands een optie of per se niet?
              nee geen 2de hands misschien lensen

              Comment


              • #8
                Re: nieuw hier canon vraagje?

                Je zoek een Canon 50D met een 100mm macro lens van Canon (niet IS) en een 17-40 F4 voor je landschappen. Boven je budget, jawel, niets aan te doen.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw hier canon vraagje?

                  @zappa; waarom de 50D, als ik vragen mag?

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw hier canon vraagje?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
                    @zappa; waarom de 50D, als ik vragen mag?
                    omdat het canon moet zijn en dit toestel naar te lezen één van betere uitkomt ik wil een goede camera hebben dat een jaar of 5 meegaat! en dan nog altijd betere lenzen bij kopen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw hier canon vraagje?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Je zoek een Canon 50D met een 100mm macro lens van Canon (niet IS) en een 17-40 F4 voor je landschappen. Boven je budget, jawel, niets aan te doen.
                      ja van die marco lens wil ik maar later bij hebben .eerst een beetje ervaring op doen met goede allround lens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw hier canon vraagje?

                        Objectieven zijn belangrijker dan de camera ;-)

                        Opties
                        Canon 1000D (leuk starters toestel)
                        Canon 450D
                        Canon 500D
                        Canon 50D / 550D

                        Ik zou zeggen start met bijvoorbeeld met de 450D als filmen geen pre is. en neem er de Kitlens bij 18-55IS samen met canon 55-250IS en een Canon 100mm macro. Dit is al een behoorlijke starters kit

                        Of als budget het toe laat 450D of 50D met canon 17-40 of 17-55 en 70-200 f4 en de 100mm macro. Dit is een set met betere objectieven.

                        Zo zijn er legio combinaties te maken.

                        Als je wilt filmen dan is de 500D en 550D een optie

                        Vergeet niet dat een extra accu een tas voor de camera erg handig zijn. Als je macro fotografie wilt gaan doen dan is een statief erg handig.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw hier canon vraagje?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mol999 Bekijk bericht
                          ja van die marco lens wil ik maar later bij hebben .eerst een beetje ervaring op doen met goede allround lens.
                          Ieder maakt natuurlijk promotie voor hetgeen hij/zij in gelooft.
                          Die Canon 17-55 2.8 IS USM is wel een pareltje hoor.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw hier canon vraagje?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                            Objectieven zijn belangrijker dan de camera ;-)

                            Opties
                            Canon 1000D (leuk starters toestel)
                            Canon 450D
                            Canon 500D
                            Canon 50D / 550D

                            Ik zou zeggen start met bijvoorbeeld met de 450D als filmen geen pre is. en neem er de Kitlens bij 18-55IS samen met canon 55-250IS en een Canon 100mm macro. Dit is al een behoorlijke starters kit

                            Of als budget het toe laat 450D of 50D met canon 17-40 of 17-55 en 70-200 f4 en de 100mm macro. Dit is een set met betere objectieven.

                            Zo zijn er legio combinaties te maken.

                            Als je wilt filmen dan is de 500D en 550D een optie

                            Vergeet niet dat een extra accu een tas voor de camera erg handig zijn. Als je macro fotografie wilt gaan doen dan is een statief erg handig.
                            bedank aan alllemaal voor de recatie's

                            flimen doe ik niet! juist foto's nemen!
                            in de winkel hebben ze me aangeraaden om 18-200mm te nemen van canon in een set!
                            maar 17-55 2.8 en 17-40 voor welke doel is dat ???

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw hier canon vraagje?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mol999 Bekijk bericht
                              bedank aan alllemaal voor de recatie's

                              flimen doe ik niet! juist foto's nemen!
                              in de winkel hebben ze me aangeraaden om 18-200mm te nemen van canon in een set!
                              maar 17-55 2.8 en 17-40 voor welke doel is dat ???
                              Inderdaad de aangerade lens is een vrijwel ideale reislens en The EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS is Canon's latest zoom lens for APS-C format DSLRs, introduced as a companion to the EOS 50D maar de 3.5 à 5.6 evenaart natuurlijk de 2.8 van de 17-55 USM niet.
                              Als je van plan bent van op reis te gaan en slechts één lens mee te nemen : be my guest.
                              Als je in minder ideale omstandigheden een scherpe foto wenst te maken, koop dan een minder versatiele lens.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X