Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikon D5000

    Ik heb de 18-55mm kitlens. Besteld via camera.nl. Vandaag bericht gekregen dat die morgen geleverd wordt.

    De bedoeling is wel dat ik nog een andere lens ga aanschaffen. Eerst zien hoe de kwaliteit gaat zijn van deze lens. Hier heeft men mij de
    Sigma 18-250mm lens aanbevolen. Zou een heel goede allround lens zijn. Kost nu ong 380€ geloof ik.
    Hier kun je reviews bekijken van lenzen en camera's http://www.dyxum.com/lenses/index.asp .

    Ik heb ook een Sandisk SDHC Extreme III geheugenkaart erbij genomen. Kost wel wat meer maar denk dat ik de snelheid van deze kaart ( 30MB/s) ga nodig hebben, omdat die tot 7fps kan nemen. Kwestie dat de kaart kan volgen met het opslaan van gegevens.
    Last edited by alex606; 6 mei 2010, 11:52.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: nikon D5000

      Bij nader inzien en wat meer zoekerk denk ik dat ik ook voor de sony a550 ga. De live vieuw is blijkbaar veel beter
      Heeft iemand ervaring met de live vieuw van sony a550 en van nikon d5000
      Sony A550 18-55 en 55-200

      Comment


      • #18
        Re: nikon D5000

        Alex606 hoe valt je sony toestel mee? Lekker veel instellings mogelijkheden of niet?
        Sony A550 18-55 en 55-200

        Comment


        • #19
          Re: nikon D5000

          Ja, nogal wat, ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest. Alles is duidelijk uitgelegd in het instructieboekje en nu weet ik al waarvoor alles zo een beetje dient en waar ik het kan terugvinden.
          De speedburstmode is schitterend, tot 7fps, gaat rap. Ik heb een paar foto's geplaatst in de beginnershoek.
          Wat ik nu al weet is dat ik meer zoombereik wil hebben, een 55-200 of een 70-300 of iets in dien aard. Ook schiet ik alle foto's in RAW, om daarna in PS te bewerken, JPEG's laat ik zijn voor wat het is.
          Ik kan niet vergelijken met andere camera's, dus kan niet zeggen of een andere beter gaat zijn op bepaalde vlakken.
          Ik denk met eender welke camera in deze prijsklasse dat je niet fout kan kiezen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: nikon D5000

            Wie vind welk toestel het beste of is het handigste ingebruik en waarom Sony a550 Nikon D5000 of canon EOS 50D. Wat zijn de voor en nadelen van deze toestellen?
            Sony A550 18-55 en 55-200

            Comment


            • #21
              Re: nikon D5000

              Ik vrees dat alleen JIJ dat kunt bepalen. Ik kan enkel voor de EOS 50D spreken. Ik kwam van een 350D, en de 50D is een flinke sprong voorwaarts: steviger, ergonomischer, sneller, en wat een scherm! Ik had al goede lenzen, want er wordt gezegd dat des te beter je toestel, des te beter de lenzen zouden moeten zijn. Alleszins, mijn EF-s 17-55 presteert beter op de 50D dan op de 350D.
              Ik vermoed dat de twee "concurrenten" die jij noemt, ook hun specifieke voordelen zullen hebben. Ik meen te weten dat de Nikon D5000 een wentelbaar scherm heeft... erg nuttig b.v. voor macro's. Zelf gebruik ik LiveView maar amper, maar d'er zijn er hier die beweren dat Sony de beste LiveView heeft. Zo zie je maar: alleen jij gaat de keuze moeten maken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #22
                Re: nikon D5000

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik heb de 18-55mm kitlens. Besteld via camera.nl. Vandaag bericht gekregen dat die morgen geleverd wordt.

                De bedoeling is wel dat ik nog een andere lens ga aanschaffen. Eerst zien hoe de kwaliteit gaat zijn van deze lens. Hier heeft men mij de
                Sigma 18-250mm lens aanbevolen. Zou een heel goede allround lens zijn. Kost nu ong 380€ geloof ik.
                Hier kun je reviews bekijken van lenzen en camera's http://www.dyxum.com/lenses/index.asp .

                Ik heb ook een Sandisk SDHC Extreme III geheugenkaart erbij genomen. Kost wel wat meer maar denk dat ik de snelheid van deze kaart ( 30MB/s) ga nodig hebben, omdat die tot 7fps kan nemen. Kwestie dat de kaart kan volgen met het opslaan van gegevens.
                als je een breed bereik lens wenst te kopen is de sigma 18-250 inderdaad nen aanrader, is momenteel zowat het beste op de markt.

                Comment


                • #23
                  Re: nikon D5000

                  Ja dat is waar maar de keuze is moeilijk. Weet gewoon niet welke kiezen. Ze zeggen neem Nikon of Canon die hebben meer uitbreidings mogelijkheden dan Sony, maar de sony heeft de beste en snelste lieve vieuw. Tja ik weet het niet meer...
                  Sony A550 18-55 en 55-200

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikon D5000

                    Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
                    Wie vind welk toestel het beste of is het handigste ingebruik en waarom Sony a550 Nikon D5000 of canon EOS 50D. Wat zijn de voor en nadelen van deze toestellen?
                    de sony is zeer handig in gebruik, zeer snel, heeft 2 LV mode's, en je automatische focus functie blijft behouden in de snelle LV mode. bij andere toestellen is LV meer iets voor op statief te gebruiken.
                    heeft een zeer goede gezicht herkenning mode en blijft deze volgen. Zeer handig voor fotograferen spelende kinderen.
                    het is een toestel dat heel aangenaam is te gebruiken en heeft ook een zeer groot LCD scherm met hoge resolutie.
                    als snelheid niet belangrijk is is er nog de a500 verder evengoed als de a550 en zeer goede beeldkwaliteit.

                    De d5000 zit zowat op het niveau van de a450 , de a550 valt eerder te vergelijken met de d90.

                    als je echt een toestel wenst dat je plezier schaft tijdens fotograferen denk ik dat de sony het meest je verwachtingen gaat invullen.
                    de bijgeleverde standaard lens is vrij goed

                    morgen gaat sony waarschijnlijk de nieuwe generatie toestellen voorstellen welke waarschijnlijk op termijn de DSLR gaan verdringen binnen dit segment.
                    het zijn zeer compacte toestellen, met nieuwe aangepaste compacte lenzen.
                    de gebruikte sensors hebben zelfde afmeting als in hun huidige aps DSLR's
                    waarschijnlijk 15mp.

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikon D5000

                      Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
                      Ja dat is waar maar de keuze is moeilijk. Weet gewoon niet welke kiezen. Ze zeggen neem Nikon of Canon die hebben meer uitbreidings mogelijkheden dan Sony, maar de sony heeft de beste en snelste lieve vieuw. Tja ik weet het niet meer...
                      de canon en nikon hebben meer lenzen in hun aanbod, maar dat is niet echt een probleem, bij canon voldoen de meeste oudere goedkopere lenzen niet meer voor hun 18mp APS toestellen.
                      laat je daar niet door misleiden, daar zijn voldoende lenzen beschikbaar voor sony, en de nieuwere lenzen van sigma en tamron zijn dikwijls beter dan de merklenzen in het mid-class segment, een voorbeeld hiervan is de eerder aangehaalde sigma 18-250.
                      En je moet je niet enkel blind kijken op de LV, de a550 heeft nog meer te bieden dan dat.

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikon D5000

                        Puerte heb jij een sony a550 en gebruik je dikwijls de live vieuw?
                        Zijn er bij een nikon en canon niet meer instellingen qua belichting en programma's?
                        De lenzen van nikon zijn wel duurder dan die van sony of vergis ik mij daarin?
                        Sony A550 18-55 en 55-200

                        Comment

                        Working...
                        X