Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio set-up, suggesties gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio set-up, suggesties gevraagd

Hey Allemaal,

Enkele maanden gelden heb ik deze topic geopend.

Ik heb hier een hoop vragen beantwoord gekregen en heb er veel nieuwe kennis door verworven.
    Het moment is zover dat we effectief een studiootje gaan aankopen.

Wij zouden een kleine studio willen aanleggen voor het fotograferen van pralines en verpakte chocolade,zowel productfotografie als sfeerbeelden.

Een collega is naar Konijnenberg geweest en heeft het volgende aanbevolen gekregen:

Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS

Jinbeu Flitsset 1 250

Jinbei M 60x90 softbox

Interfit Opnamentafel 66x81

Opnieuw zou ik voor deze set-up jullie suggesties willen horen.

Het budget is max € 2500 (we zoeken de beste prijs/kwaliteit verhouding)

Bedankt alvast !!!!
    Last edited by NielsIckx; 10 mei 2010, 13:40.

Re: Studio set-up, suggesties gevraagd

koop een macro lens

Comment

Ja een 100mm f2,8 Macrolens zou ik gebruiken voor chocolaatjes te fotograferen.
      Een 18 55 is niet geschikt en IS in de studio is nergens voor nodig, spijtig maar zoals de meeste verkopers zijn het dozenschuivers, en missen echt praktische kennis.

Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik denk dat onze vrienden bij Konijn een beetje aan hun eigen kassa denken.

Kijk even op deze site : LamboDIECAST, zowat al de schaalmodellen die je hier ziet zijn door mij gefotografeerd ... met een oude 350D en een 50mm1.8 lens op Walimex statief van 100 Euro in een lichttent van 80x80x80 cm met drie daglichtlampen van 5500 °K op 30 Watt die in goedkope Ikea Lersta lamphouders (9,95 Euro/stuk) steken, het voordeel van deze lamphouders is dat de kop instelbaar is .

Dus camera bvb een 550D bvb (679 Euro bij Studio73), de canon 50mm1.8 (99,95 Euro bij Studio73), de lichttent van 80x80x80 (49,95 op eBay.de), drie daglichtlampen 60Watt (79,95 Euro op eBay.de) en dan nog je drie Ikea Lersta houders voor 29,85 Euro ... ben je in totaal 938,70 Euro kwijt (komt nog een beetje verzending bij, dus laten we stellen 1000 Euro).

Maar dan heb je nog geen statief, dus tel hier nog een kleine 150 tot 200 Euro bij voor een degelijk statief (wil je echt een heel goed statief reken dan op 500 Euro) en een draad ontspanner voor de camera, hierdoor raak je de camera niet aan als je de foto neemt

Laten we dus stellen dat je alles bij elkaar een kleine 1200 Euro kwijt zal zijn met deze setup ... je spreekt over een budget van 2500 Euro ... dan zou ik zelfs een 5dII durven voorstellen met een 100mm 2.8 USM (de IS versie is een beetje duurder)

In je andere thread spreek je van een budget tot 4000 Euro ? Ondertussen ook in de crisis terechtgekomen ... heb je trouwens al software en de PC ? Anders moet je nog de prijs van PhotoShop meerekenen ook hé, en een PC die kan volgen, ben je nog eens 1500 tot 2000 Euro aan kwijt hé.

Mark
        Last edited by LamboCars; 10 mei 2010, 12:01.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

zeker en vast een macrolens !
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik denk dat onze vrienden bij Konijn een beetje aan hun eigen kassa denken.

Kijk even op deze site : LamboDIECAST, zowat al de schaalmodellen die je hier ziet zijn door mij gefotografeerd ... met een oude 350D en een 50mm1.8 lens op Walimex statief van 100 Euro in een lichttent van 80x80x80 cm met drie daglichtlampen van 5500 °K op 30 Watt die in goedkope Ikea Lersta lamphouders (9,95 Euro/stuk) steken, het voordeel van deze lamphouders is dat de kop instelbaar is .

Dus camera bvb een 550D bvb (679 Euro bij Studio73), de canon 50mm1.8 (99,95 Euro bij Studio73), de lichttent van 80x80x80 (49,95 op eBay.de), drie daglichtlampen 60Watt (79,95 Euro op eBay.de) en dan nog je drie Ikea Lersta houders voor 29,85 Euro ... ben je in totaal 938,70 Euro kwijt (komt nog een beetje verzending bij, dus laten we stellen 1000 Euro).

Maar dan heb je nog geen statief, dus tel hier nog een kleine 150 tot 200 Euro bij voor een degelijk statief (wil je echt een heel goed statief reken dan op 500 Euro) en een draad ontspanner voor de camera, hierdoor raak je de camera niet aan als je de foto neemt

Laten we dus stellen dat je alles bij elkaar een kleine 1200 Euro kwijt zal zijn met deze setup ... je spreekt over een budget van 2500 Euro ... dan zou ik zelfs een 5dII durven voorstellen met een 100mm 2.8 USM (de IS versie is een beetje duurder)

In je andere thread spreek je van een budget tot 4000 Euro ? Ondertussen ook in de crisis terechtgekomen ... heb je trouwens al software en de PC ? Anders moet je nog de prijs van PhotoShop meerekenen ook hé, en een PC die kan volgen, ben je nog eens 1500 tot 2000 Euro aan kwijt hé.

Mark
            Computer en software hebben we.

Bedankt alvast voor de reacties !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsIckx Bekijk bericht
              Computer en software hebben we.
              Oké.
              Ik denk ook wel dat een macro lens ook geen overbodige luxe zou zijn...

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f11/...el-310059.html

Is al een deel van de uitrusting
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt voor de reacties alvast.

Verder over de camera en flitsers nog wat te vertellen ?

Comment

Working...
                  X