Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Canon kan blijkbaar niet echt een foutvrij AF systeem uitbrengen, sinds de 20D hoor ik over slecht focussende toestellen, met als toppunt de 1dMKIII.....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Zou het nu niet gaan veralgemenen. Zal slechts kleine minderheid zijn die problemen heeft, maar die minderheid is doorgaans nogal snel om hierover op internet te posten. Neem mezelf maar als voorbeeld. 10D, 20D en 40D altijd perfect geweest, zelden iets over gepost. Beetje pech met de 7D en zit continu op te zoeken op internet
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

zou toch niet over een kleine minderheid spreken, niet dat ik het probleem wil opschroeven, maar er zijn enkel in draadje, en ook nog in een paar ander topics, toch al een aantal mensen de revue gepasseerd met het zogenaamde AF probleem.

Comment

Iemand een idee hoe lang een calibratie van een camera duurt bij Canon? Heb mijn 7D op 22/6 binnen gedaan bij Art&Craft en zou 'in spoed' behandeld worden. Gisteren telefoon gekregen dat ze 'er nog mee bezig' zijn. Begint nu wel heel lang te duren
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik denk een kwartiertje of zo.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Canon kan blijkbaar niet echt een foutvrij AF systeem uitbrengen, sinds de 20D hoor ik over slecht focussende toestellen, met als toppunt de 1dMKIII.....
              blablabla...bla...bla
              Er zijn miljoenen tevreden Canon gebruikers die een toestel hebben die prima functioneert. Ik word soms wel een beetje misselijk van dat uber-gedrag van enkele Nikon gebruikers hier.

Comment

Is alleen vervelend dat ik mijn camera paar weken moet missen omwille van die problemen, verder altijd enorm tevreden geweest over Canon. Beetje pech gehad zeker, kan altijd hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  blablabla...bla...bla
                  Er zijn miljoenen tevreden Canon gebruikers die een toestel hebben die prima functioneert. Ik word soms wel een beetje misselijk van dat uber-gedrag van enkele Nikon gebruikers hier.

Me dunkt dat alle merken behoorlijk materiaal produceren, maar hoge bomen vangen veel wind.

Wat ik niet begrijp van Canon (mutatis mutandis van elke constructeur) is dat wanneer een gereputeerd lid van een representatieve gebruikersgroep zoald BD manifeste problemen heeft dat ze dit niet sito presto oplossen

WIJ verkopen verdorie toestellen voor hen.

Van een totnutoe zeer tevreden Canon 7D en vorige toestellen gebruiker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    ...een gereputeerd lid van een representatieve gebruikersgroep zoald BD manifeste problemen heeft dat ze dit niet sito presto oplossen
                    Sito presto oplossen omdat er op een lokaal forumpje enkele leden problemen hebben?
                    En BD een representatieve gebruikersgroep?

Lamenielache...

Comment

Me dunkt dat alle merken behoorlijk materiaal produceren, maar hoge bomen vangen veel wind.

Wat ik niet begrijp van Canon (mutatis mutandis van elke constructeur) is dat wanneer een gereputeerd lid van een representatieve gebruikersgroep zoald BD manifeste problemen heeft dat ze dit niet sito presto oplossen

True...ik snap ook niet waarom ze niet erkennen dat er problemen zijn met een aantal 7D's .. ik hoop dat zij dit zeer snel zullen doen en de mensen die een 7D met slecht functionerende AF hebben ook snel en goed zullen helpen.

Maar ik reageerde op een zin
                      Canon kan blijkbaar niet echt een foutvrij AF systeem uitbrengen
                      die gewoon niet deugt en getuigt van een bepaalde frustratie onder enkele Nikon-gebruikers.
                      Ik ben helemaal waus (jullie worden vast gek van me) van mijn 5DmkII en zweer voor alsnog bij Canon, maar zal NOOIT dit soort stupide opmerkingen maken over Nikon. Ik zie wat voor prachtige foto's Nikon-gebruikers maken (maar ook sony etc)...ik zou niet durven.

Neemt niet weg dat ik jouw statement een zeer goede vind en ik hoop dat Canon dit heeeeel snel oppikt. Er zijn namelijk mensen die wachten op de 5DmkIII....een combi van de FF en superieure beeldkwaliteit van de 5DmkII en de machtige AF van de 7D. (smul smul)
                      Ookal hebben slechts een handje vol mensen hier op het forum (toch een behoorlijk aantal op internationale fora) last van...ik zou liever wachten tot de 5DmkIII zeker een jaar op de markt is. Canon mag wel eerst wel even over de brug komen aangaande bovenstaande problematiek. Gelukkig is jouw 7D een toppertje.

Comment

er zijn voorzover ik weet geen echte onderzoeken verricht op mankementen bij DSLR's wel op andere digitale fototoestellen en daar lag in sommige segmenten het aantal repairs bij canon 6 maal hoger toz van panasonic.
                        Dit is zekers niet representatief voor DSLRs. Wel is het zo dat toestellen met procentueel gezien de meeste mankementen, en hier gaat het vooral over pro DSLR en de 5d serie toestellen , tijdens de antartica expedities Canons waren, vooral problemen met vocht resistentie. Tijdens de 2009 expeditie faalde, als ik me goed herinner, 25% van de 5dmkii toestellen , meeste kwamen terug tot leven na opwarming.
                        meer info luminious landscape. Het is wel zo dat de canons toestellen het grootst in aantal waren, maar bij de nikons en sony's waren er geen problemen met camera's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          er zijn voorzover ik weet geen echte onderzoeken verricht op mankementen bij DSLR's wel op andere digitale fototoestellen en daar lag in sommige segmenten het aantal repairs bij canon 6 maal hoger toz van panasonic.
                          Dit is zekers niet representatief voor DSLRs. Wel is het zo dat toestellen met procentueel gezien de meeste mankementen, en hier gaat het vooral over pro DSLR en de 5d serie toestellen , tijdens de antartica expedities Canons waren, vooral problemen met vocht resistentie. Tijdens de 2009 expeditie faalde, als ik me goed herinner, 25% van de 5dmkii toestellen , meeste kwamen terug tot leven na opwarming.
                          meer info luminious landscape. Het is wel zo dat de canons toestellen het grootst in aantal waren, maar bij de nikons en sony's waren er geen problemen met camera's.
                          Heb je de handleiding al eens gelezen ? In eender welke handleiding staan de temperaturen en vochtigheid in dewelke je het toestel mag gebruiken ... ik ga er toch van uit dat zo'n Antartica expeditie lichtjes afwijkt van deze getallen, dus is het volkomen logisch dat toestellen het laten afweten.

Een 5dII is niet waterdicht, en dit wordt ook nergens beweerd, hij is iets beter afgeschermd dan pakweg een 40D, maar als je echt in extreme omstandigheden wil werken moet je een 1d reeks hebben, en die mag je ook niet laten zwemmen hoor, altijd een beetje respect voor je materiaal hebben vind ik.

Het aantal herstellingen bij Canon 5 maal hoger dan bij Panasonic ... Canon verkoopt ook tien keer zoveel toestellen wat wil je dan ?

Bij eender welke fabrikant zijn er problemen, er kan altijd een software foutje of een minder stabiel elektronisch component in terecht komen, denk je nu echt dat elke camera die gemaakt wordt volledig getest wordt ? Ik dacht het niet, dan zouden ze nu nog altijd 10,000 euro kosten en zou meer dan 80% op BD nog steeds analoog werken vrees ik, net omdat de productie kosten zo laag gehouden kunnen worden is het mogelijk dat wij met ons allen dergelijke high-end toestellen kunnen betalen

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Heb je de handleiding al eens gelezen ? In eender welke handleiding staan de temperaturen en vochtigheid in dewelke je het toestel mag gebruiken ... ik ga er toch van uit dat zo'n Antartica expeditie lichtjes afwijkt van deze getallen, dus is het volkomen logisch dat toestellen het laten afweten.

Een 5dII is niet waterdicht, en dit wordt ook nergens beweerd, hij is iets beter afgeschermd dan pakweg een 40D, maar als je echt in extreme omstandigheden wil werken moet je een 1d reeks hebben, en die mag je ook niet laten zwemmen hoor, altijd een beetje respect voor je materiaal hebben vind ik.

Het aantal herstellingen bij Canon 5 maal hoger dan bij Panasonic ... Canon verkoopt ook tien keer zoveel toestellen wat wil je dan ?

Bij eender welke fabrikant zijn er problemen, er kan altijd een software foutje of een minder stabiel elektronisch component in terecht komen, denk je nu echt dat elke camera die gemaakt wordt volledig getest wordt ? Ik dacht het niet, dan zouden ze nu nog altijd 10,000 euro kosten en zou meer dan 80% op BD nog steeds analoog werken vrees ik, net omdat de productie kosten zo laag gehouden kunnen worden is het mogelijk dat wij met ons allen dergelijke high-end toestellen kunnen betalen

Mark
                            -in de niet DSLR wereld ken ik de verkoopcijfers per merk niet maar is Canon niet expliciet de koploper, daar liggen de verhoudingen anders dan bij DSLR
                            -misschien ben ik niet duidelijk geweest maar zijn wel procentuele cijfers, als er bvb op 100 verkochte panasonics er 1 stuk gaat zijn er dat bij canon 6 in dat specifiek segment, bij sony en nikon tussen 2 en 3 !
                            -de niet canon DSLR's op antartica expeditie werden in zelfde omstandigheden gebruikt en er waren er ook bij zonder sealing. ook bij de 1dmk's met sealing was er uitval, op de 1ste expeditie lag dat getal ook vrij hoog.
                            -voor zover ik me herinner waren er op geen van beide expedities mankementen met niet Canon DSLR's inclusief toestellen als pentax 10d.

Ben akkoord dat er bij elk toestel van elke fabrikant mankementen kunnen optreden maar het is wel opvallend dat er bij canon zowel bij de 1dmkiii, en bij de 7d problemen zijn met AF, en ik vermoed dat bij de 7d het percentage vrij hoog ligt, bij de 1dmkiii was het een design probleem en hadden alle toestellen er last van als je ze in bepaalde situaties gebruikte.

Bij de 1dmkiii heeft canon een jaar het probleem ontkent en pas op het moment dat men een oplossing had (HW-probleem) heeft men dit toegegeven, begrijp dit, als men zonder oplossing zegt dat er problemen zijn met een toestel heeft dit ernstige impact op de verkoop en dat wenst men te vermijden.

Voor de roll-out van 7d camera's was het AF probleem al opgemerkt door reviewers, Canon was toen al op de hoogte, kan begrijpen dat ze toestellen om die reden niet tegenhouden van op de markt te brengen, zouden teveel geld verliezen, zou dat ook doen, je moet daar eerlijk in zijn. Als ze een probleem erkennen zonder korte termijn oplossing valt de verkoop stil. Canon kent het probleem en heeft hier op gereageerd door te zeggen dat je van een 18mp niet mag verwachten even scherp te zijn (100% view) dan van een 12 of 14mp toestel of zoiets in die aard ! Onrustwekkend is dat nu, na toch al een lange periode dat de 7d's op de markt zijn, Canon nog altijd doet alsof zijn neus bloedt.

De 5dmkii is op de markt gebracht met ernstige banding problemen op hoge ISO, zou me verwonderen dat dit niet zou opgemerkt zijn tijdens pre release testen, kom kom kom. Problemen zijn nu gedeeltelijk opgelost.
                            Canon heeft ook gereageerd op de vele reacties ivm 5dmkii AF problemen (low light)en hebben daarop geantwoord dat dit toestel zelfde AF heeft als de 5d, en dat er daar toen geen klachten waren, kom,kom,kom.

Zeg niet dat dit verder slechte toestellen zijn, maar ook niet beter dan een ander, maar wat me opvalt is dat bvb de nikon benadering, en ook bij andere producenten,helemaal anders is,heb de indruk dat hun quality controle efficiënter of strenger is, sorry als dit hard aankomt begrijp je gevoelens, maar ik kijk enkel naar de feiten.
                            Last edited by puerte; 4 juli 2010, 10:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Mark
                              Na een paar dagen Schotland is ook mijn 5DmkII een dag buiten dienst geweest. Daar was het helemaal niet zoals in Antartica. Buitentemperatuur 10-15°. Gelukkig was een nacht nabij een warmtebron genoeg om er terug leven in te krijgen. Ik heb altijd al Canon camera's gebruikt....dit was de eerste die op die manier dienst weigerde.

Ivm een 7D kan ik jammer genoeg ook bevestigen dat ik problemen heb met de autofocus. Voorwerpen in een beetje tegenlicht vind hij niet....zelfs niet met enkel het centerpunt en spot. De focussnelheid van een 5DmkII is dan wel niet zo snel als die van een 7D .., maar ik vind hem wel veel accurater. Ik geef je gelijk dat bij elke fabrikant er wel iets scheelt.....en hoe groter het marktaandeel hoe meer klachten je zal horen. De prijs zal inderdaad de hoogte ingaan indien je een toestel wil fabriceren wat 100% in orde is na een strengere kwaliteitscontrole. Voor mij persoonlijk zou een meerprijs van een paar 100 euro's geen probleem zijn indien ik dan de zekerheid van een goed functionerend product in de plaats krijg......voor heel wat andere fotografen kan het niet goedkoop genoeg. Canon maakt de keuze om meer toestellen aan een lagere prijs te verkopen en neemt de klachten er gewoon bij. Voor hun zal waarschijnlijk deze manier van werken nog steeds het meeste opbrengen.
                              Last edited by RUPSELKOPKE; 4 juli 2010, 13:18.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                Maar ik reageerde op een zin die gewoon niet deugt en getuigt van een bepaalde frustratie onder enkele Nikon-gebruikers.
                                .
                                Ben helemaal niet gefrustreerd mevrouw. Heb zelf jaren canon gehad.
                                Ik merk echter WEL op dat de meeste AF problemen bij canon gemeld zijn hoor, dit is mijn mening erover, geraak er nu niet gefrustreerd over he

Mvg
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                                X