Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Ivm een 7D kan ik jammer genoeg ook bevestigen dat ik problemen heb met de autofocus. Voorwerpen in een beetje tegenlicht vind hij niet....zelfs niet met enkel het centerpunt en spot. De focussnelheid van een 5DmkII is dan wel niet zo snel als die van een 7D .., maar ik vind hem wel veel accurater. Ik geef je gelijk dat bij elke fabrikant er wel iets scheelt.....en hoe groter het marktaandeel hoe meer klachten je zal horen.
    Tja ... er zijn zo van die situaties waarin je dergelijke zaken merkt. Alleen zou je dan op dat moment moetn kunnen zeggen: hé, ik pak er effe een Nikon, Sony,... whatever bij en dan kijk ik eens wat dat zegt.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

van sony weet ik dat dit goed werkt toch voor de a700 en de a900, als die dingen een AF confirmatie geven mag je er zeker van zijn dat het punt waarop je gefocust heb in focus is. Zijn reviewers die schrijven dat de 7d niet in alle omstandigheden correct focust, zelfs met statische onderwerpen en dat op dat punt de sony a550 beter is. Kan natuurlijk het 7d Af probleem zijn dat al sluipend aanwezig is, dat weet ik allemaal niet.

een toestel dat confirmeert en het is niet in focus is erg, zou meer zeggen heel erg, dat het nu licht of donker is doet er niet toe.

Comment

Ik reageerde eigenlijk op die "voorwerpen in tegenlicht vindt hij niet". Kan idd. moeilijk zijn om dan AF lock te krijgen. Maar als er één krijgt die er naast zit, dat is uiteraard onvergeeflijk. Heb ik nog niet gehad met mijn 40D of 5DII. Wel soms wat hunting bij moeilijke omstandigheden... vanwaar mijn stelling: je zou op dat moment moeten kunnen wisselen van camera om te zien of ze allemaal even goed / matig / slecht presteren op bepaalde momenten.
        www.musicinframe.be

Comment

Hier nog even reactie op dpreview forum ivm mijn focus problemen: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=35721233
          Persoon zijn 7D werkt nu perfect na calibratie bij Canon, denk dus dat het gewoon ergens met quality control te maken heeft.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            -misschien ben ik niet duidelijk geweest maar zijn wel procentuele cijfers, als er bvb op 100 verkochte panasonics er 1 stuk gaat zijn er dat bij canon 6 in dat specifiek segment, bij sony en nikon tussen 2 en 3 !
            En ik veronderstel dat je hier harde bewijzen van kan voorleggen ?
            Je hebt toegang tot de interne cijfers van al deze firma's ? Knap hoor

Ik zou eerlijk gezegd héél erg voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken ... heb al je posts even nagelezen, en altijd kom je met dergelijke stellingen voor de dag ... waar haal je de cijfers toch altijd vandaan ?
            Een 'educated guess' zeker ...

Mark
            Last edited by LamboCars; 5 juli 2010, 11:42.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Tja ... er zijn zo van die situaties waarin je dergelijke zaken merkt. Alleen zou je dan op dat moment moetn kunnen zeggen: hé, ik pak er effe een Nikon, Sony,... whatever bij en dan kijk ik eens wat dat zegt.
              Das juist....enkel kan ik maar vergelijken met de Canon body's die ik gebruik. En het niet vinden van focus bij tegenlicht is een eigenschap van mijn 7D. Deze eigenschap vind ik niet terug in alle andere body's die ik gebruik. Er zullen waarschijnlijk ook heel wat mensen met een 7D zijn die minder of geen problemen hebben met de autofocus. Maar ik ben klaarblijkelijk toch niet de enige met focusproblemen.
              Die verbeterde autofocus(volledig nieuw systeem) is nu net één van de dingen waar Canon zo fier op was bij het uitbrengen van de 7D. Voor mij pers. is de focus zeker sneller geworden , maar betrouwbaar en accuraat is de focus in mijn exemplaar niet.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                En ik veronderstel dat je hier harde bewijzen van kan voorleggen ?
                Je hebt toegang tot de interne cijfers van al deze firma's ? Knap hoor

Ik zou eerlijk gezegd héél erg voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken ... heb al je posts even nagelezen, en altijd kom je met dergelijke stellingen voor de dag ... waar haal je de cijfers toch altijd vandaan ?
                Een 'educated guess' zeker ...

Mark
                ik moet niet voorzichtig zijn met zulke cijfers, daar zijn firma's die zich bezighouden met het bijhouden van statistieken op basis van de gegevens die ze krijgen van producenten.
                Heb een paar maanden terug de link hier op BD gepost.
                Als je me verdenkt dat ik cijfers zo maar zou verzinnen, sorry dat vind ik erg.

Comment

ik moet niet voorzichtig zijn met zulke cijfers, daar zijn firma's die zich bezighouden met het bijhouden van statistieken op basis van de gegevens die ze krijgen van producenten.
                  Heb een paar maanden terug de link hier op BD gepost.
                  Als je me verdenkt dat ik cijfers zo maar zou verzinnen, sorry dat vind ik erg.
                  Geef me dan één betrouwbare bron die je stelling onderschrijft hé ! En neen, dat is niet DPReview, Fredmiranda of zelfs BD ... er is geen enkele producent die dergelijke cijfers publiek maakt volgens mij ! Een online forum is GEEN referentie, ik zeg nergens dat je cijfers verzint, je hebt dit waarschijnlijk wel ergens gelezen, maar iedereen neemt tegenwoordig alles als waarheid aan ... want het staat op het net, altijd voorzichtig zijn met wat je leest, zelfs in de pers ... maar zeker online.

Dit is dus DE reden waarom pro's altijd met twee bodies werken, als er dan iets scheelt met eentje kan je tenminste verder met de 2e, niemand begint toch aan een huwelijksreportage met één body ... zou trouwens wel eens willen weten hoe het nu met het toestel van TS zit ? Sinds 25 mei geen update meer gezien ... maar hij had wel backup units voorzien hé ... hier herken je iemand aan die weet waar hij mee bezig is

Ik zou best willen weten hoeveel 7d's er door Canon reeds verkocht zijn ... en hoeveel daarvan dan dit AF probleem zouden hebben ... ik denk dat iedereen dan echt wel verbaasd zou zijn hoor (in positieve zin hé ) Je haalt er het banding probleem van de 5dII bij ... ik heb een 5dII en op hoge ISO werkt die perfect hoor, AF is snel en correct, maar als je op een wit t-shirt in volle zon AF wil krijgen zal je toch van goede huize moeten zijn, geen mirakels verwachten hé als er geen contrast is kan geen enkele camera auto focus vastleggen, er zit geen David Copperfield in je body hoor

Mark

Comment

maar jong toch wie spreekt er over dpreview of fredmiranda of wat ken je nog
                    nooit gehoord over marktonderzoek ?
                    squaretrade (http://www.squaretrade.com/) is een firma die dit het aantal failures bij consumer electronica producten onderzoekt.
                    en de cijfers voor de 300-500$ camera's (premium point and shoot) zijn volgens hun onderzoek de volgende (binnen de 2jaar, tussen 2 en 3 jaar verhoogt de uitval met ongeveer 30%)
                    panasonic 1,9%
                    nikon 3,1%
                    Sony 3,6%
                    olympus 4,2%
                    en Canon hou je vast 6,2 % defecte camera's

Van DSLR hebben ze zoals ik eerder geschreven heb geen cijfers

en als je het rapport van de antartica expeditie ook wil lezen

In a summary session on the last day at the Peninsula I asked everyone to report on any equipment failures. Here's the tally.

The top LCD on a 5D MKII spontaneously cracked; Another 5D MKII had a jambed on lens caused by a loose screw, a 1Ds MKIII reported intermittent problems; a 1D MKIII kept reporting Error 99; one Hasselblad reported electronic lens connection problems; two Canon G9's failed (no G10s had any reported problems), and a Nikon 80-400mm lens came apart. No Nikon bodies (mostly D700s) failed in any way.

The largest group of failures through were among the Canon 5D MKIIs. Of the 26 samples of this camera onboard, one quarter (six) failed at one time or another, and while three recovered, the other three never did. In all cases it appeared to be water or humidity damage. Of particular concern were two cameras which stopped working while completely protected within Kata rain covers during a light rain ashore. They came back to life the following day though and were mostly fine for the rest of the trip, but one died permenently just before the end of our voyage.

Several people noted that when returning to the ship after working in light rain 5D MKIIs with vertical battery grips tended to collect water in between the grip and the base – something that may have been the cause of some of the failures.

I should note that the 5D MKII's are not rated as weather resistant, but then neither are the Sony A900's. I deliberately allowed both of my A900 bodies be exposed to the rain for two days ashore to see how they would stand up. There were no operational difficulties. I also have used the Sonys back here in Toronto in snow storms, (unprotected), both before and after the Antarctic trip, with no ill effects. Though also not claimed as weather sealed, they appear to be as well protected as any other camera I've ever used.

As for the failed Canon 5D MKIIs, I hope that expedition members will report back to me with what Canon service has to say about what happened to them. As for the loaner that we had, Canon says that it was a unit that had been in circulation for testing prior to coming my way and it might have suffered some water damage previously.

I don't know what conclusions should be drawn from this high percentage of 5D MKII failures. All I can do is report on the facts of the matter. As for the weather during which most of the failures happened, it was no worse than a drizzly day in winter in New York or Berlin. Nothing Antarctic about it at all.

Denk dat iedere 5dmkii bezitter dat rapport is goed moet lezen voor dat toestel in minder goede weersomstandigheden te gebruiken, en zelfs een protectie kit schijnt niet altijd te helpen, en dat is niet bij extreme temperaturen of bij extreme regen, een beetje motregen is voldoende om uw toestel om zeep te helpen.
                    ik zeg dit niet om het toestel af te breken maar om te voorkomen dat mensen in problemen geraken.

En verschillende ervaringen van reviewers en gebruikers laten heel sterk vermoeden dat de AF van de 7d niet in alle omstandigheden betrouwbaar is.
                    Dat je daar kunt mee leven dat moet ieder voor zich uitmaken. En daarbij komt dat er toch wel een vrij groot aantal toestellen, baserend op de reacties op verschillen fora, de AF helemaal verkeerd begint te focusen. En canon heeft daar voor zover ik weet geen verklaring voor gegeven.

Comment

Beleefd hoor

squaretrade (http://www.squaretrade.com/) is een firma die dit het aantal failures bij consumer electronica producten onderzoekt.
                      En dit is jouw betrouwbare bron die gegevens van producenten krijgt
                      Man, man, man ... deze firma verkoopt extra garantie ... die gaan natuurlijk beweren dat de kans op defecten groot is ... schitterende referentie hoor ... wat een grap.

Ik denk dat we best even wachten waar de TS nu met zijn toestel staat en allerhande wilde verhalen achterwege laten, ok ... heb geen zin om weer grote kuis te houden.

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Beleefd hoor

En dit is jouw betrouwbare bron die gegevens van producenten krijgt
                        Man, man, man ... deze firma verkoopt extra garantie ... die gaan natuurlijk beweren dat de kans op defecten groot is ... schitterende referentie hoor ... wat een grap.

Ik denk dat we best even wachten waar de TS nu met zijn toestel staat en allerhande wilde verhalen achterwege laten, ok ... heb geen zin om weer grote kuis te houden.

Mark
                        inderdaad Canon is betrouwbaarder
                        welk voordeel zou squaretrade eraan hebben hun gegevens te vervalsen en zomaar te schrijven dat het aantal defecten bij canon zoveel hoger ligt dan bij pannasonic of dan nikon en sony, dat moet je me eens uitleggen.
                        En sorry, maar ik geef de gegevens die je vraagt, het is niet omdat die niet schitterend zijn voor Canon dat je die nu als onnuttig moet beschouwen.

en als iemand mijn idee vraagt over 7d af, zal ik zeggen, pas op blijkt in meer kritische omstandigheden onnauwkeurig te focussen, en buiten dat is er een reële kans dat je toestel vroeg of laat binnen moet voor additionele focusproblemen.
                        Of beter gezegd als nauwkeurige focus echt belangrijk is, en je ziet er tegen op je toestel nog eens een aantal weken te moeten missen, zie dan uit naar een ander toestel.

Comment

Puerto....er zijn alleen al op dit forum veel meer enthousiaste 7D-ers. Slechts enkelen hebben pech. We kunnen er natuurlijk een leuk polletje oplos laten
                          De 5DmkII?????? Ik heb werkelijk het hele internet afgestruind naar reviews en arvaringen over deze camera...ik heb amper wat negatiefs kunnen ontdekken. Niet voor niets zijn deze camera's dan ook amper te vinden op de tweedehands markt.
                          Ik gun je met alle liefde jouw toestel en wil met alle plezier erkennen dat het goed spul is. Zou fijn zijn als mensen zoals jij hun Canon-afkeer (die feitelijk nergens op gebaseerd is) laten varen. Zou het toch een stuk gezelliger maken. Het gaat tenslotte om het eindresultaat: de foto, die we hier met elkaar delen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Puerto....er zijn alleen al op dit forum veel meer enthousiaste 7D-ers. Slechts enkelen hebben pech. We kunnen er natuurlijk een leuk polletje oplos laten
                            De 5DmkII?????? Ik heb werkelijk het hele internet afgestruind naar reviews en arvaringen over deze camera...ik heb amper wat negatiefs kunnen ontdekken. Niet voor niets zijn deze camera's dan ook amper te vinden op de tweedehands markt.
                            Ik gun je met alle liefde jouw toestel en wil met alle plezier erkennen dat het goed spul is. Zou fijn zijn als mensen zoals jij hun Canon-afkeer (die feitelijk nergens op gebaseerd is) laten varen. Zou het toch een stuk gezelliger maken. Het gaat tenslotte om het eindresultaat: de foto, die we hier met elkaar delen.
                            nu wordt het lastig voor Puerte: hij zou kunnen aanvoeren dat dat komt omdat Canon de schaarste in de hand werkt en omdat die FF's geliefd zijn voor HD filmpjes, waarbij je toch manueel scherpstelt na een hele ombouw van het toestel. maar da's wellicht te positief over Canon.
                            www.musicinframe.be

Comment

en de cijfers voor de 300-500$ camera's (premium point and shoot) zijn volgens hun onderzoek de volgende (binnen de 2jaar, tussen 2 en 3 jaar verhoogt de uitval met ongeveer 30%)
                              panasonic 1,9%
                              nikon 3,1%
                              Sony 3,6%
                              olympus 4,2%
                              en Canon hou je vast 6,2 % defecte camera's

Van DSLR hebben ze zoals ik eerder geschreven heb geen cijfers
                              snip.
                              ja het soort cijfermateriaal waar ik acute darmklachten van krijg .. misschien reflecteren ze wel het marktaandeel van elk merk ..
                              Ik heb zo ooit een lijvig rapport gelezen van een zogenoemd "onafhankelijk" onderzoeksburo dat bewees dat de Apple computers vele malen beter waren dan enige PC gebaseerd op een Intel CPU ... helaas lekte uit dat Apple die audit besteld had en er zwaar voor betaalde .. Misschien moet je het bovenstaande cijfermateriaal maar een correleren per merk en per 10000(0) inwoners en dan de boel normaliseren. Misschien kom je dan met cijfers die tenminste volgens de regels van de (cijfer)kunst samengebrouwen zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                ja het soort cijfermateriaal waar ik acute darmklachten van krijg .. misschien reflecteren ze wel het marktaandeel van elk merk ..
                                Ik heb zo ooit een lijvig rapport gelezen van een zogenoemd "onafhankelijk" onderzoeksburo dat bewees dat de Apple computers vele malen beter waren dan enige PC gebaseerd op een Intel CPU ... helaas lekte uit dat Apple die audit besteld had en er zwaar voor betaalde .. Misschien moet je het bovenstaande cijfermateriaal maar een correleren per merk en per 10000(0) inwoners en dan de boel normaliseren. Misschien kom je dan met cijfers die tenminste volgens de regels van de (cijfer)kunst samengebrouwen zijn ...
                                Los van de bron van Puerte, want die ken ik niet, vind ik dit toch wel een rare gedachtenkronkel...
                                Je hebt cijfers per honderd (verkochte toestellen veronderstel ik dan).
                                Waarom zou je nu gaan omrekenen naar aantallen per inwoner ? Dan verwatert het cijfer een beetje, maar voor wel voor elk van de opgegeven merken in dezelfde mate, dus de onderlinge verschillen blijven.
                                Er zal inderdaad wel ergens een foutenmarge in zitten. Ik kan me voorstellen dat niet elk toestel in dezelfde mate gebruikt wordt. Dus je zou bv. aan een statistiekje kunnen proberen geraken dat het aantal defecten opgeeft per 10.000 clicks.

Hoe dan ook, gezien het aantal heel gelukkige gebruikers, lijkt dit me geen onoverkomelijk in de 7D ingebakken defect. Wel ergerlijk voor de paar mensen die er last van hebben, en hopelijk voor hen lost Canon het snel en gratis op. Pas als dat niet gebeurt, hebben ze een echt probleem vind ik. (Trouwens, mijn "7D" (Minolta ) had net als vele andere ook ooit een probleempje, maar Sony herstelt deze initïele ontwerpfout van Minolta nog steeds snel en gratis. En zo hoort het ook.)
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X