Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Er is nog iets dat veel mensen vergeten: als er van de 100.000 camera's 1% niet goed is, stort 99% van de mensen, die een niet goede camera heeft gekocht, z'n hart uit op het internet. Dat zijn 990 klachten op diverse fora (keer 4 of 5 = pak'm beet 5000 klachten), terwijl 99.000 mensen niet klagen en lekker aan het fotograferen zijn.

Internet is een geweldig medium, maar je moet het af en toe wel met een korreltje zout nemen
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
      er is nog iets dat veel mensen vergeten: Als er van de 100.000 camera's 1% niet goed is, stort 99% van de mensen, die een niet goede camera heeft gekocht, z'n hart uit op het internet. Dat zijn 990 klachten op diverse fora (keer 4 of 5 = pak'm beet 5000 klachten), terwijl 99.000 mensen niet klagen en lekker aan het fotograferen zijn.

Internet is een geweldig medium, maar je moet het af en toe wel met een korreltje zout nemen
      amen to that!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
        Er is nog iets dat veel mensen vergeten: als er van de 100.000 camera's 1% niet goed is, stort 99% van de mensen, die een niet goede camera heeft gekocht, z'n hart uit op het internet. Dat zijn 990 klachten op diverse fora (keer 4 of 5 = pak'm beet 5000 klachten), terwijl 99.000 mensen niet klagen en lekker aan het fotograferen zijn.

Precies hetzelfde plaats ik net in "het andere 7D topic"

Canon zal ongetwijfeld gewoon volgens ISO normen werken, waarin oa beschreven staat wat de kwaliteit van het eindproduct moet zijn, als je hier 100% eist kom je inderdaad aan Leica prijzen...

En die microadjustment heeft Canon natuurlijk op de camera gezet voor al die front- en backfocussende Sigma lenzen (ga maar eens zoeken op internet...die maken bijna geen goede lenzen daar bij Sigma...allemaal brol, staat immers op internet)

Voor TS...overigens niets naar jou hoor Ik zou je camera gewoon na laten kijken door Canon.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the_cobra666 Bekijk bericht
          ik ben overgestapt naar nikon en heb het me nog niet beklaagd! 3 jaar heb ik getrokken met canon. Kans dat ze mij daar nog terug zien in het canon kamp, is heel klein!

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Voor TS...overigens niets naar jou hoor Ik zou je camera gewoon na laten kijken door Canon.
            Helemaal mee eens
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaak
              Je moet die trollen niet voeren joh Zonde van je energie

Comment

Je hebt gelijk, maar ik vind mensen die in kampen denken zoooo oenig.
                Als je niet met een canon kan werken....dan wel met een Nikon of visa versa? Bull**** volgens mij. Maar ja....sommige mensen vinden het leuk om te kleineren....so be it

Ik vind het erg sneu voor Mathias...toen ik nog twijfelde tussen de 5DmkII en de 7D heb ik van hem (en rupsel en lambocars) veel adviezen mogen ontvangen. Ik geneer me bijna, maar met de 5DmkII heb ik nauwlijks missers wat de focus betreft. Zelfs niet bij springende en rennende kids. Ik hoop voor hem dat het goed afloopt en dat ze dit euvel voor hem kunnen herstellen.
                Ik ben nog altijd blij dat ik de 5DmkII heb gekocht, niks mis met de AF van die camera...gewoon lekker snel.
                Laat eens wat horen Mathias

Comment

Zoals ik hoger reeds aanhaalde, probleem kan perfect opgelost worden door Canon...

Het was bij mij de eerste Canon body waarmee ik dit probleem heb ervaren (en heb bijna hun volledige digitale gamma doorlopen ) en het probleem is dan nog netjes verholpen, na 2 weken was camera reeds hersteld

Daarvoor heb je garantie.
                  Last edited by Wimpy; 4 mei 2010, 11:00.

Comment

heb mn 7D nu ongeveer een maand ... nog mr weinig AF missers ... al meer dan 2000 foto's getrokken (op reis in Frankrijk en karting wedstrijd in Genk).
                    Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                    www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      snip
                      En die microadjustment heeft Canon natuurlijk op de camera gezet voor al die front- en backfocussende Sigma lenzen (ga maar eens zoeken op internet...die maken bijna geen goede lenzen daar bij Sigma...allemaal brol, staat immers op internet)

snip
                      Jakkes .. heb ik toch wel toevallig de enige twee goede lenzen die ze ooit gemaakt hebben zeker
                      last van vakjesdenken? .. het internet als "ondiscutabel", enig zaligmakend, nieuw evangelie? och arme ..

toch wel vreemd dat bvb op dpreview behoorlijk wat Canon gebruikers hun Canon lenzen moeten bijstellen via microadj. .. waarschijnlijk ook brol gemaakt bij Sigma onder licentie? zucht

Comment

ik ben net terug van een weekendje weg en heb mijn 7D daar nog wat geprobeerd. Ik kon geen enkele scherpe foto meer nemen met gelijk welke lens dus heb hem meteen na mijn thuiskomst binnengestoken bij Art&Craft. Ze gingen daar wat spoed achter zetten omdat ik de 21ste nog een belangrijke shoot heb.
                        Het is mij wel duidelijk dat het een serieus probleem is met mijn 7D, maar zeker niet algemeen voor alle 7D's. Ik hoop dat ze hem snel kunnen fixen en als ie terugkomt en hij focust goed, blijft hij voor mij nog steeds de perfecte camera; boven de 1DmkIII en de 5DmkII en ik heb me de overstap nog steeds niet beklaagd. De momenten waarbij mijn 7D goed focuste warel en pareltjes van beelden

nu nog wa afwachten tot hij terug is...
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ik ben net terug van een weekendje weg en heb mijn 7D daar nog wat geprobeerd. Ik kon geen enkele scherpe foto meer nemen met gelijk welke lens dus heb hem meteen na mijn thuiskomst binnengestoken bij Art&Craft. Ze gingen daar wat spoed achter zetten omdat ik de 21ste nog een belangrijke shoot heb.
                          Het is mij wel duidelijk dat het een serieus probleem is met mijn 7D, maar zeker niet algemeen voor alle 7D's. Ik hoop dat ze hem snel kunnen fixen en als ie terugkomt en hij focust goed, blijft hij voor mij nog steeds de perfecte camera; boven de 1DmkIII en de 5DmkII en ik heb me de overstap nog steeds niet beklaagd. De momenten waarbij mijn 7D goed focuste warel en pareltjes van beelden

Mijn toestel werd hersteld door Canon Parijs heb ik vastgesteld ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen slechte ervaringen gehad met de AF van mij 7D, is steeds spot-on, zeker in one-shot af.
                            Ik hoop voor jou dat alles snel in orde komt met je toestel, Sven en Kristof kennende zal dat geen probleem worden !

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Jakkes .. heb ik toch wel toevallig de enige twee goede lenzen die ze ooit gemaakt hebben zeker
                              last van vakjesdenken? .. het internet als "ondiscutabel", enig zaligmakend, nieuw evangelie? och arme ..

toch wel vreemd dat bvb op dpreview behoorlijk wat Canon gebruikers hun Canon lenzen moeten bijstellen via microadj. .. waarschijnlijk ook brol gemaakt bij Sigma onder licentie? zucht
                              Dat stuk moest je lezen als Sarcasme Als je mijn sig had gelezen had je gezien dat ik alleen maar met Sigma schiet...zelfs de camera was een bruggetje naar het feit dat 99% van de Sigma lens verhalen ook van mensen komen die de lenzen zelf niet eens hebben

Comment

ik heb nog nooit problemen gehad met sigma lenzen gehad, al dat gelul iedere keer over sigma...

sigma is gewoon goed, bagger fotografen zijn er des te meer...

leica, sony, minolta, canon, nikon, pentax, sigma, tamron, mamiya..en nog meer.. ik schiet dus met van alles en nog wat.. regelmatig mag ik ook deze en gene dslr body's of ander spul lenen, en dat varieert enorm!

ik heb van compact, tot meetzoeker tot dslr-pro body geschoten, van 35mm tot middenformaat, crop tot FF, halfframe, you name it..

en nog nooit, nog nooit heb ik ook maar 1 onscherpe lens gehad, ongeacht het merk, type, kwaliteit, prijsklasse of model..

ik heb canon, nikon en weet ik veel wat voor dslr's geschoten, en allemaal hetzelfde liedje.. ze werken allemaal goed!

ben ik nu leip of hoe zit het nou?
                                Last edited by Sjinouck; 4 mei 2010, 23:21.

Comment

Working...
                                X