Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90/Pentax K7/Canon 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90/Pentax K7/Canon 550

Ik denk dat ik er uit ben,kwa aankoop.
    Het zou een van deze 3 worden,wat raden jullie aan.

- Nikon D90 + objectief AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + objectief AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED / 1073€

-Pentax K-7 + zoom objectief DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL WR + zoom objectief DA 55-300mm f/4-5,8 ED / 1073€

-Canon EOS 550D + EF-S 18-55 mm IS en 55-250 mm IS lenzen / 950€

Re: Nikon D90/Pentax K7/Canon 550

Ik zou geen Pentax kiezen, niet voor kwaliteit oid, maar alleen voor verkrijgbaarheid. Ik zie voor 4 merken spullen liggen en die beginnen nooit met een P.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik zou geen Pentax kiezen, niet voor kwaliteit oid, maar alleen voor verkrijgbaarheid. Ik zie voor 4 merken spullen liggen en die beginnen nooit met een P.
      Ik ben nu zelf ook een nikon gebruiker maar bovenstaande vind ik een beetje mainstream.
      Het is niet omdat je er weinig materiaal van ziet liggen dat je het je niet moet kopen he.
      Bij geen enkele fotoboer hier in de buurt heb ik al een serieus manfrotto of ander statief gezien... wil dit zeggen dat ik het niet zou aanschaffen?

Alles is te bestellen, zoniet bij de fotoboer dan wel online...

Naar de TS toe wil ik zeggen dat je je niet te fel moet laten verblinden door al dat kit-lens-geweld.
      Op zich leuke getallen allemaal, maar qua diafragmering en kwaliteit bestaat er wel beter (heb ik ondertussen ook al door na 6mnd dslr gebruiker te zijn)

Ik ben heel tevreden over mijn D90, ligt goed in de hand, heeft alle functies die ik nodig heb, handig in gebruik.
      Ik weet niet of je die 70-300 echt nodig hebt, ik heb niet echt gevolgd wat je doel is in de fotografie.
      Ik heb die 70-300 kitlens laten vallen en iets later voor een 35mm 1,8 gekozen om wat leuke portretjes van de kids te maken

Ik ben er van overtuigd dat een canon gebuiker je dezelfde positieve dingen over die 550 kan geven, alsook wat die pentax betreft.

Gewoon naar de winkel gaan en in de hand nemen, dat heeft bij mij de doorslag gegeven.
      Ik wil hier niet tegen schenen schoppen of op tenen trappen, maar een canon voelde voor mij als een vrouwen-kodakske aan, terwijl een nikon toch iets steviger in de hand voelde.
      Last edited by spyro; 25 april 2010, 18:51.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Alles is te bestellen, maar sommige dingen wil ik eerst eens vasthouden. Ik koop geen lens van zeg €600 uit de folder en ook niet door het advies van fora en testrapporten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Flauwekul. Er is genoeg te verkrijgen voor Pentax in de beter fotozaak, en niet in stock kan het altijd besteld worden (kun je het nog altijd eerst eens in je pollen vastnemen).
          Naar de Carrefour of Makro gaan en direct alles van het schap kunnen meenemen is mischien in jou ogen een vereiste om voor een merk te kiezen?

Aan het Manfrotto voorbeeld van spyro kan ik nog wel wat toevoegen. Hasselblad, Carl Zeiss, Vöightlander, ..., allemaal slecht of niet te vinden in Belgie. Allemaal afraders dus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
            Aan het Manfrotto voorbeeld van spyro kan ik nog wel wat toevoegen. Hasselblad, Carl Zeiss, Vöightlander, ..., allemaal slecht of niet te vinden in Belgie. Allemaal afraders dus?
            Dat zijn geen gelijkwaardige producten, zoals de genoemde camera's, maar voor zoiets zou ik wel naar een winkel verweg willen gaan.

Comment

de d90 en de canon 550 zijn instapmodellekes te vergelijken met de pentax k-x, een toestel met sublieme beeldkwaliteit gebruik makend van de zelfde sensor als de sony a500 en de leica x-1. Volgens mij is de pentax k-x de beste keuze in de instappers op den ogenblik, de prijs is lager niet de kwaliteit, integendeel !

De pentax K7 is te vergelijken met de nikon d300s en de canon 7d.
              Dus als je zulk een toestel voor de zelfde prijs kunt krijgen als instappers van een ander merk zou ik zekers niet twijfelen.

Wat beschikbaarheid betreft, zou ik totaal niet over wakker liggen, en als je vragen hebt over pentax zou ik deze stellen aan ishpuini via mail of dit draadje http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...ic-270384.html.

Comment

Alles is te bestellen, maar sommige dingen wil ik eerst eens vasthouden. Ik koop geen lens van zeg €600 uit de folder en ook niet door het advies van fora en testrapporten.
                Ook dat is flauwekul (net zoals dat over verkrijgbaarheid). In een (en dan denk ik zelfs nog niet aan drukke) winkel ga je die lens of die camera ook niet afdoende kunnen testen of beoordelen.
                Zelf zou ik van de 3 genoemde toestellen de D90 kopen omdat die (volgens testrapporten) het best presteert bij weinig licht. Voor mij is dat een zeer belangrijk criterium.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Keuze voor een toestel betekend ook een merkkeuze.
                  Als je Canon - Nikon - Pentax -Sony - ... kiest, dan zit je daar meestal voor een langere tijd aan vast.
                  Ieder merk en model heeft zijn sterkere en zwakkere kanten.
                  Meer zelfs, gemiddeld zitten de merken en modellen heel kort bij elkaar in kwaliteit en mogelijkheden.

Canon - Nikon hebben zich gericht op lenzen met interne stabilisatie
                  Pentax - Sony plaatsen de stabilisatie in het toestel.
                  Dat zorgt voor prijsverschillen en mogelijks ook meer kansen dat ergens een defect opduikt op langere termijn.

6 lenzen met interne stabilisatie: meer kans dat er een zwakker model tussen zit
                  Stabilisatie in het toestel: veel meer gebruikt, dus meer kans dat de stabilisatie in het toestel defect raakt.

Misschien één voordeel voor Pentax: ik gebruik lenzen van + 15 jaar (135/2.8 - 28/2.8) zelfs +30 jaar oud (400mm/5.6) op een Pentax K20D. En de stabilisatie werkt.
                  En die lenzen zijn heel scherp. Lenzen met een K bajonet en zelfs m42 schroefdraad: geen probleem= stabilisatie in toestel zorgt voor hulp.
                  Misschien minder straf dan de recente IS of VR. Maar veel beter dan niets.
                  Pentax is ook heel duurzaam.
                  Hierbij geen kritiek op Canon - Nikon - Sony. ook die hebben een heel goede productielijn. Maar Canon en Sony (vroeger Minolta) volgen wat meer de trends en zijn minder gemakkelijk op langere termijn. Nikon zorgt ook op langere termijn voor combinatie lenzen met toestellen.

Sinds de opkomst van on line shopping en de grote fotowinkels met on line aanbod is de toelevering van lenzen en toebehoren geen probleem.
                  Welke fotowinkel kan een volledig gamma (merkeigen en bv sigma- tokina - tamron -...) op stock houden?

Nog één ding: zodra je een richting insloeg: veel oefenen en kritisch zijn voor jezelf.
                  Dan maakt het niet uit waar je mee werkt en telt de waardering voor de foto's.
                  mvg

Franky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                    Hierbij geen kritiek op Canon - Nikon - Sony. ook die hebben een heel goede productielijn. Maar Canon en Sony (vroeger Minolta) volgen wat meer de trends en zijn minder gemakkelijk op langere termijn. Nikon zorgt ook op langere termijn voor combinatie lenzen met toestellen.

Franky
                    Oei dat begrijp ik niet.
                    Wat is er moeilijk bij Canon/Sony op lange termijn?
                    En wat is het voordeel hier voor Nikon op lange termijn?
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Canon wijzigde grondig zijn lensvatting en dus minder compabiliteit in het verleden.
                      Overstap Sony / Minolta was voor oude lenzen ook niet altijd gelijk aan compatibilteit.
                      Nikon en Pentax lieten in het verleden veel meer compabiliteit toe.

Blijkbaar kiezen die merken een andere marktstrategie ifv gebruik / compabiliteit op langere termijn.
                      Wat hun achtergrond is blijft koffiedik kijken.
                      Mogelijks waren de technische mogelijkheden uitgeput om de actuele verwachtingen van lensspecificaties in te bouwen of aan te passen in de oude configuratie?

voor iemand die start kan dat een overweging zijn indien tweedehandslenzen als optie openstaat.
                      Indien je van nul start en enkel nieuw materiaal zal aankopen, doet het niet ter zake.

mvg

Franky

Comment

Ben vandaag nog eens bij saturn geweest,en wat opviel is dat sommige toestellen heel anders in hand liggen.

De nikon D90 ligt het best in mijn hand,canon en sony voelt wat anders (meer plastiek) aan,juist de K7 zou ik graag nog eens in de hand nemen,maar ze hebben deze niet op vooraad.
                        Weet iemand een winkel waar ze deze op vooraad hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
                          Ben vandaag nog eens bij saturn geweest,en wat opviel is dat sommige toestellen heel anders in hand liggen.
                          Linker- of rechterhand?
                          Met of zonder lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            Linker- of rechterhand?
                            Met of zonder lens?
                            Ik ben rechtshandig,er was een lens op.

Comment

Op stock bij Konijnenberg in turnhout.
                              Voordeel: je kan de 3 toestellen die je wil vergelijken naast elkaar met bv een identieke lens (bv sigma of tamron testen)
                              Handligging is belangrijk, maar een andere lens = ander gevoel in de hand.
                              Soms subtiele verschillen, soms heel belangrijk verschil.

Mocht je bij konijnenberg gaan: een weekdag nemen, zaterdag ontzettend druk en te weinig tijd van verkopers.

mvg

franky

Comment

Working...
                              X