Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nee, die 1e foto is me nog NOOIT gelukt met mijn 1000D.
Een goeie actiefoto heb ik er zelden mee kunnen maken.
Die 2e, die gans, had VOL ruis gezeten, omdat het donkere omstandigheden waren.
Idem voor de 3e, dit was aan de onderkant van de bladen en dus hééél donker.
Mijn 1000D had dit nooit gekund.
Vandaag heb ik ook actiefotos genomen van 3 Duitse herders, iets wat me NOOIT eerder lukte met mijn 1000D.
Dit zijn 3 goede foto's, door de 7D. Met mijn 1000D had ik die niet kunnen maken.
Ik weet wat ik aan mijn nieuwtje heb
Ik treed je bij
Niet dat deze fotos onmogelijk met een 1000D konden gemaakt zijn, maar de hit-rate zal groter zijn met de 7D
Persoonlijk heb ik in elk geval meer geslaagde fotos
Goele, in ieder geval veel plezier met je 7D !
Hoe meer je het toestel leert kennen, hoe meer je onder de indruk zal zijn van zijn AF tracking snelheid, ik spreek van ondervinding.
Goele, ik snap niet waarom je lang geleden (?) een Canon 70-200 mm f2.8 usm is objektief hebt gekocht om vooral buitenfotografie te doen ?
Kan je dan beter geen f4 kopen, die toch veel goedkoper is ?
Ik heb nu een 70-200 mm f2.8 gekocht, speciaal voor concerten (hopelijk mag ik ze vaak gebruiken). En op hondenshows, waar het donker is, zal die zeker ook van pas komen.
De volgende stap wordt wschl een Canon 5D mark II.
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Goele, ik snap niet waarom je lang geleden (?) een Canon 70-200 mm f2.8 usm is objektief hebt gekocht om vooral buitenfotografie te doen ?
Kan je dan beter geen f4 kopen, die toch veel goedkoper is ?
Ik heb nu een 70-200 mm f2.8 gekocht, speciaal voor concerten (hopelijk mag ik ze vaak gebruiken). En op hondenshows, waar het donker is, zal die zeker ook van pas komen.
De volgende stap wordt wschl een Canon 5D mark II.
Lang geleden = december 2009. De reden waarom ik een lichtsterke heb genomen, is omdat ik het ook heel leuk vind om eens een concertje te fotograferen.
En toen ik deze kocht, stond er ook enkele dagen later een trouw op het programma en zo kon ik foto's nemen in 't stadhuis zonder flits.
En ik heb deze lens 2e hands gekocht hé?! Nieuw zou ik er NOOIT zoveel geld aan uitgeven.
En het verschil met mijn 1000D is ENORM! Echt niet normaal.
Het is een gewoonte van mij om een bepaalde "foto" meerdere keren te trekken, om zeker een scherpe te hebben (dit was nodig met de 1000).
Tijdens de shoot gisteren deed ik dat dus ook, met als gevolg: 4 à 5 fotos na elkaar, allemaal scherp
Ik moet dus nu leren van niet meer zoveel fotos te nemen van 1 "kiekje".
Nu zal ik ook wel rap tot de vaststelling komen dat mijn camera de zwakke schakel is, en ik een 5 D Mark II 'moet' kopen, maar mijn geld is voorlopig op.
(ik heb pas nog een 135 mm f 2 objektief gekocht)
Als ik mijn 5 D Mark II koop (na de zomer) zal er wschl weer een nieuwe wereld voor mij opengaan, maar dan kan ik er wel effe tegen.
Jij jaagt mij op kosten, in de zin dat ik je voorbeeld volg :-).
De verkoper in de Media Markt zei dat een 5D Mark II zelfs op Iso 6400 ruisvrije foto's neemt bij concerten enz, maar dat betwijfel ik.
Last edited by johan de man; 22 april 2010, 22:59.
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik heb nu ook zo'n 70-200 mm f 2.8 usm is.
Nu zal ik ook wel rap tot de vaststelling komen dat mijn camera de zwakke schakel is, en ik een 5 D Mark II 'moet' kopen, maar mijn geld is voorlopig op.
(ik heb pas nog een 135 mm f 2 objektief gekocht)
Als ik mijn 5 D Mark II koop (na de zomer) zal er wschl weer een nieuwe wereld voor mij opengaan, maar dan kan ik er wel effe tegen.
Jij jaagt mij op kosten, in de zin dat ik je voorbeeld volg :-).
De verkoper in de Media Markt zei dat een 5D Mark II zelfs op Iso 6400 ruisvrije foto's neemt bij concerten enz, maar dat betwijfel ik.
Haha, 't zal mijn schuld nog zijn
Ik heb de 7D, niet de 5D, die is nog een PAK duurder!
Ruisvrij op 6400 vind ik toch ook moeilijk te geloven..
Comment