Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000D voldoet niet meer --> 50D/7D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1000D voldoet niet meer --> 50D/7D?

Na 1 jaar en 2 maanden, merk ik des te meer de 'beperkingen' van mijn 1000Dke (= ben ik ze beu).
    De scherpte is al véél beter door de Canon 70-200mm F2.8 L IS lens, maar bij
    actiefotos lijkt mijn body niet te kunnen volgen.
    Ook lichte ruis op ISO 400 vind ik er wat over

Daarom zou ik willen overstappen naar een professioneler model.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de 7D.. Of de 50D beter?
    Ik weet het niet, vandaar hier raad!

Wat moet de nieuwe body kunnen:
    - Liefst + 12 miljoen pixels
    - Scherp bij actie!
    - Veel foto’s na elkaar kunnen nemen, ook in RAW
    - Mooie kleuren
    - Liefst ook gewone (SD)geheugenkaartjes (al is die illusie me al ontdaan )
    - Kunnen filmen zou handig zijn, maar HOEFT niet

Ben ik dan goed met een 7D?

Groetjes en alvast bedankt!
    Last edited by LesC; 17 april 2010, 12:08. Reden: Typo

Re: 1000D voldoet niet meer --> 50D/7D?

Ik stond voor dezelfde keuze na 3,5 jaar 350D... en het is de 7D geworden, en wel hierom:

- 100% zoeker
    - superieure autofocus (ik fotografeer bijna enkel sport)
    - filmfunctie
    - minder ruis bij hoge ISO waarden
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
      Ik stond voor dezelfde keuze na 3,5 jaar 350D... en het is de 7D geworden, en wel hierom:

- 100% zoeker
      - superieure autofocus (ik fotografeer bijna enkel sport)
      - filmfunctie
      - minder ruis bij hoge ISO waarden
      Ik neem aan dat die autofocus dan ook geschikt zal zijn voor rondcrossende honden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
        Ik neem aan dat die autofocus dan ook geschikt zal zijn voor rondcrossende honden?
        You bet

Hier staat een tutorial van de 7D; heel boeiend: http://www.usa.canon.com/dlc/control...articleID=3167

Grtz
        Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Gisteren met de kleindochter gaan wandelen in het veld en de 350D met de 100/400 op meegenomen en op vele momenten was de AF veel te traag zal ze dan wel op de 7D zetten deze AF is waanzinnig snel.Ik sta nog altijd versteld van de laatste zijn snelheid.

Comment

Ik ben net overschakeld van een 4OOD naar een 50D
            Morgen test ik hem op het strand op mijn bordercollie met mijn 70-200mm f2.8 L USM.
            Maar heb hem vandaag enkel binnen kunnen een paar foto's trekken en de autofocus is al veeeeeeeeel sneller.

De enige reden waarom ik de 7D niet heb gekocht is de prijs. Omdat ik zelf nog op school zit
            Canon Eos 50D + Canon 55-250mm f4.0 IS + Canon 70-200mm f2.8 L USM

Comment

Je zoekt meer concerten te doen, dan is een 7D of 5D mark II wel beter, maar duurder...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Wat moet de nieuwe body kunnen:
                - Liefst + 12 miljoen pixels
                De rest van je punten snap ik...maar waarom perse meer dan 12 MP? Is alles onder de 12 MP dan inferieur? Je bent op zoek naar scherpte, volgens mij heb je met meer pixels meer risico op onscherpte (helemaal met minder glas)...of heb ik dat niet juist?

Nu zit je met de degelijkere modellen van deze tijd al snel boven de 12MP...maar, tenzij je landschappen en dergelijke wilt doen zou aantal MP voor mij het minst belangrijkst zijn...je post ze op internet toch niet in vol formaat
                Last edited by LesC; 17 april 2010, 12:09.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  De rest van je punten snap ik...maar waarom perse meer dan 12 MP? Is alles onder de 12 MP dan inferieur? Je bent op zoek naar scherpte, volgens mij heb je met meer pixels meer risico op onscherpte (helemaal met minder glas)...of heb ik dat niet juist?

Nu zit je met de degelijkere modellen van deze tijd al snel boven de 12MP...maar, tenzij je landschappen en dergelijke wilt doen zou aantal MP voor mij het minst belangrijkst zijn...je post ze op internet toch niet in vol formaat
                  Omdat ik nu 10 MP heb en meer mag altijd, vandaar op 12 MP gemikt.
                  Meer MP = mooier beeld, dat kan niet anders.

Comment

Dan is 12 MP geld weggooien en moet je voor 18MP gaan.
                    Overigens is er niets in de startpost dat om veel pixels vraagt, in tegendeel.
                    Last edited by Keeskanon; 16 april 2010, 20:03.

Comment

De 7D heeft 18 MP

Comment

Ben ongeveer hetzelfde traject gegaan als TS (maar dan vanaf 400D)

Als je echt veel betere AF wil neem een 7D, een 50D is een mooi toestel in gebruiksgemak en resolutie, en voor de huidige prijs zeer correct, maar toch maar een lichtjes verbeterde 40D
                        Eigenlijk had Canon direct de 7D moeten uitbrengen

En als je ziet wat er allemaal in een 7D zit, is dat tov de 3-4 keer duurdere 1DMKIV een koopje

Comment

En dat kan niet anders omdat...? Omdat camera's steeds meer megapixels krijgen van de fabrikanten?

BIj actie ben je niet geholpen met meer megapixels. Kijk naar de Canon 1D mark IV supersneller en dure topline camera...en "slechts" 16,1 MP...

Vandaar dat ik de eis voor MP ook niet vond/vind passen bij de rest van je eisen. Nu kom je waarschijnlijk wel aan die +12 MP met een model dat jij zoekt...maar dat zou dan niet persé de eis moeten zijn voor mij.

edit: Om ook verder antwoord op de vraag te geven...volgens mij kun je niet beter zitten als bij de 7D met jouw wensen
                          Last edited by jeroen.k; 16 april 2010, 22:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            En dat kan niet anders omdat...? Omdat camera's steeds meer megapixels krijgen van de fabrikanten?

BIj actie ben je niet geholpen met meer megapixels. Kijk naar de Canon 1D mark IV supersneller en dure topline camera...en "slechts" 16,1 MP...

Vandaar dat ik de eis voor MP ook niet vond/vind passen bij de rest van je eisen. Nu kom je waarschijnlijk wel aan die +12 MP met een model dat jij zoekt...maar dat zou dan niet persé de eis moeten zijn voor mij.

edit: Om ook verder antwoord op de vraag te geven...volgens mij kun je niet beter zitten als bij de 7D met jouw wensen
                            Er is toch een reden waarom camera's meer of minder pixels hebben?
                            Hoe meer pixels, hoe makkelijker om uit te snijden, vergrotingen te maken,..
                            Dan heb je toch meer speling? Of zie ik dat fout?

Die eis kwam voornl omdat het toestel dat ik zoek, automatisch zoveel pixels zou hebben.

Ik denk idd dat het de 7D zal worden!

Comment

Volgens mij is de voornaamste reden...de commercie

Groter afdrukken en uitsnijden wordt dan inderdaad "makkelijker" maar wel alleen als de kwaliteit per "pixel" ook gelijk blijft...door meer pixels op hetzelfde sensoroppervlak te proppen moet er wel wat meer rekenkracht e.d. achter zitten om er ook een mooi resultaat uit te krijgen Meer pixels is dus niet "per definitie" beter... (ook niet "per definitie" slechter overigens) het ligt er helemaal aan hoe de rest van de camera in elkaar zit...meer pixels betekend ook meer informatie vanaf de sensor, wat dus langer duurt om te verwerken en de snelheid naar beneden haalt (of vraagt om een snellere processor / meer sneller buffergeheugen, dus pak duurdere camera....)

Comment

Working...
                              X