Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Aankoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Aankoop.

Zoals ik al zei in mijn vorige mails,ga ik niet zo veel geld uitgeven aan de aankoop van mijn Reflex.

Wat ik niet goed snap,ik lees hier dat je beter bent met een goedkoper body en ietsje meer uit te geven aan een lens,is dan de body niet ook heel belangrijk?
    Pixels,en .........

Je bent dan misschien beter dat je eerst een keuze maakt in de lens en dan in een body?

Ik zou graag een standaard lens hebben,waar ik gewoon fotos mee kan nemen en ook een super zoom lens,en ik neem nogal graag detailfoto's,heb ik dan een macro lens nodig of lukt dat met een standaard lens?

Iemand een suggestie,ik zou een budget hebben van een kleine 1000€,liefst een toestel die nog een tijdje meekan.
    thanks

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht

Ook omdat ik een leek ben,welke zijn nogal easy in bediening.
        thanks
        Als je de techniek snapt, kan je iedere camera bedienen.

Comment

ik zou voor 1500 euro niet twijfelen hoor
          De mischien wel al iets oudere maar geweldige nikon D90 met de 18-105 kitlens en daar de 70-300 vr bij
          Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

Comment

Is deze een goede keuze?
            http://www.pixmania-pro.be/be/nl/780...-s-dx-nik.html

Comment

Bij een budget van 1500 euro is er deze mogelijkheid.

De Nikon D90 + 16-85 +70-300 VR lens

Ofwel

De Canon 7D +18-135 f 3.5-5.6 IS
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Ook prima keuze en goedkoper dan de D90 combinatie in mijn vorige post.

Dit omdat de 16-85 een duurdere lens is dan de 18-105. Ik heb de 18-105 en is een prima ding hoor. En in combinatie met een 80-300 ben je over het hele bereik voorzien van goed glas.
                Er is natuurlijk altijd beter (lichtsterker), maar ook véél duurder glas.
                Misschien als de hobby een passy wordt, kun je later uitkijken naar dergelijke lenzen.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Ik wil niet echt veel duurder meer gaan,heb nog een heeeele dure hobby.
                  Ik ga morgen eens naar die fotobeurs in geel,misschien dat ik daar iets tegenkom.

Is die beurs morgen intressant?

Comment

Mijn Budget zou Max 1500€ zijn,vor het toestel en de lens.
                    Ik wou gewoon weten of deze al in de goede richting zitten
                    Pentax K7
                    Canon 550
                    Sony 550
                    ........

Ook omdat ik een leek ben,welke zijn nogal easy in bediening.
                    thanks
                    Elk merk heeft zijn voor- en nadelen, maar een van de voordelen van Sony is in elk geval een gemakkelijk bedienbare en logisch opgebouwde menu.

Een ander voordeel vind ik, samen met Pentax, is de ingebouwde beeldstabilisatie waarvan je met elke lens kan genieten, nieuw of ouder type, eigen of ander merk.

Mocht je je afvragen wat zoiets kost :
                    a550 + 18-55 + 55-200: €743

Nog betere kwaliteit heb je met :
                    a550 + 18-55 (€597) + 70-300G (€715) + flitser hvl-f42m
                    Dan zit je ongeveer aan €1500... Aangezien je pas start, zou ik met de set van ongeveer €750 beginnen .

Of als je iets goedkoper wil, dan zijn er ook a450 en a500.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                    X