Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Aankoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Aankoop.

Hallo,
    Ben nieuw hier en ik zou mij willen een Reflexcamera kopen,ben nog een leek op dit gebied,daarom een paar vragen.
    Ben eens naar een winkel geweest en daar raden ze me erg de Pentax K7 aan,wat vinden jullie van deze? Heb hem hem efkens in de hand gepast en ligt vrij goed in de hand,maar de rest van de camera's misschien ook,ben nog zo ver niet geraakt,deze persoon van de winkel vertelde mij dat dit type al bij de Prof camera's hoort.

Ik heb ook eens een beetje gesurfd en deze staan mij ook wel aan Canon 550,Sony 550,waarom omdat het nogal vrij recente toestellen zijn en de toestellen zullen er wel op vooruitgaan zeker,bij Nikon heb ik niet echt een type dat ik ken en vrij nieuw is.

Wat raden jullie zou aan,ik weet dat dit een algemene/persoonlijke vraag is,maar geef maar een paar voorbeelden indien mogelijk.
    Op wat moet ik zo letten bij mijn aankoop,lenzen?Battery? Enz.

Alvast bedankt voor ieder antwoord.
    Gr

Re: Nieuwe Aankoop.

Beste,

Dit forum heeft een prachtige zoekfunctie en er lopen meerdere draadjes over deze Pentax met gebruikerservaringen. Gelukkig zijn er geen slechte DSLR's meer en hangt het meeste af van het mannetje die de knopjes drukt en ook de lenzen spelen een grote rol.

De vraag die je hier stelt is er eentje die dagelijks terugkomt en daarom raad ik aan om de laatste 4-5 pagina's onder camera eens door te nemen en ja zal al een heel eind komen qua info .
    Zijn er specifieke vragen dan horen we die graag.

Comment

Het beste is om naar een grote winkel te gaan., bijv. Konijnenberg, en daar alle merken naast elkaar te vergelijken. Je schrijft Nikon nu meteen af maar waar baseer je dat op? Probeer ze stuk voor stuk uit en dan kijk je gewoon naar wat prettig in de hand licht, welke bediening je aanspreekt, en de andere dingen die je belangrijk vind.
      Vergeet niet even naar de Tamron 17-50 F2.8 te kijken. Een heel goed objectief voor een schappelijke prijs.

Groeten van Willem
      Gemiddelde van mijn body's: Nikon E137.5
      Gemiddelde van mijn objectieven: Nikkor 73mm F2.27
      Gemiddelde van mijn flitsers: Nikon SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melliw Bekijk bericht
        Het beste is om naar een grote winkel te gaan., bijv. Konijnenberg, en daar alle merken naast elkaar te vergelijken. Je schrijft Nikon nu meteen af maar waar baseer je dat op? Probeer ze stuk voor stuk uit en dan kijk je gewoon naar wat prettig in de hand licht, welke bediening je aanspreekt, en de andere dingen die je belangrijk vind.
        Vergeet niet even naar de Tamron 17-50 F2.8 te kijken. Een heel goed objectief voor een schappelijke prijs.

Groeten van Willem

Euh ik schrijf Nikon niet af,heb gewoon nog niet naar de modellen gekeken.
        Konijnenberg zal moeilijk gaan,ben van Belgie.Ben vandaag bij Saturn geweest maar daar was er gene K7,wel al de rest,maar zoals ik al zei ben een totale leek,weet niet echt waar ik moet opletten bij mijn aankoop.
        gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
          Konijnenberg zal moeilijk gaan,ben van Belgie.Ben vandaag bij Saturn geweest maar daar was er gene K7,wel al de rest,maar zoals ik al zei ben een totale leek,weet niet echt waar ik moet opletten bij mijn aankoop.
          gr
          Konijnenberg is ook in Be met name in Turnhout.
          Verder is er ook nog Art & Craft in Mariakerke.

Comment

gr
            En omdat je van Belgie bent zal konijn toch wel gaan zeker,is ook winkel in Belgie(Turnhout)
            Maar ga dan zeker niet op een zaterdag
            Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

In jouw plaats zou ik nog een paar maanden het net en diverse forums afschuimen.
              Misschien kan je je dan reeds een klein idee vormen van hetgeen waar je voorkeur naar uitgaat. Maar nu zomaar verwachten dat iemand je een bepaalde body + bepaalde lenzen aanraadt is een utopie. Bovendien hebben we geen idee van je budget (je hoeft dit echt niet te vermelden hoor) want dit speelt een heel grote rol. Stel aan 100 mensen jouw vraag en vraag een concreet antwoord, en je krijgt gegarandeerd 75 verschillende.
              Ikzelf doe er reeds ettelijke maanden over en DENK nu 'mijn' combinatie gevonden te hebben. Canon Eos 50d + canon 17-55 2.8, maar daar moet dan later nog een telelens bij, een flits, wat filters, een goed statief, een goeie tas ..... en hiermee ben ik waarschijnlijk nog niet aan het einde van mijn latijn. Dat wil nog niet zeggen dat ik je deze combinatie zou aanraden hé.
              Laat je ook niet ringeloren op de 2de handsmarkt. De meeste verkopers zitten in hun hoofd met de prijs die ze destijds betaalden voor hun toestel en willen het nu 2de hands verkopen voor de huidige nieuwprijs. OPPASSEN IS DE BOODSCHAP.
              Dit is mijn antwoord. Hier zul je het van mijnentwege moeten mee doen.
              Verder succes gewenst met je verdere zoektocht.

Comment

Mijn Budget zou Max 1500€ zijn,vor het toestel en de lens.
                Ik wou gewoon weten of deze al in de goede richting zitten
                Pentax K7
                Canon 550
                Sony 550
                ........

Ook omdat ik een leek ben,welke zijn nogal easy in bediening.
                thanks

Comment

Mijn Budget zou Max 1500€ zijn,vor het toestel en de lens.
                  Ik wou gewoon weten of deze al in de goede richting zitten
                  Pentax K7
                  Canon 550
                  Sony 550
                  ........

Ook omdat ik een leek ben,welke zijn nogal easy in bediening.
                  thanks
                  De door mij geambieerde combinatie kost precies dit bedrag, maar nogmaals dit is mijn keuze. Enne easy in bediening, je bedoelt waarschijnlijk gemakkelijk instelbaar ? Een DSLR is makkelijk (in de Autom. stand) en kan moeilijk zijn (in de manuele stand) voor iemand die er geen kaas van gegeten heeft. Maar ik zou het spijtig vinden van een DSLR te kopen en hem dan steeds in de auto stand te laten staan, dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Comment

Plaats er ook nog de Nikon D90 bij.

De K7 is qua spec's de meest uitgebreide, en de meest compacte. De Canon is een goede instapper, Sony volg ik niet en de Nikon D90 en ook een uitstekende instapper.

- K7 zou ik aanraden wanneer gewicht en formaat belangrijk zijn (bvb op reis), net als weather-sealing. Dit is wat ze een semi-pro of prosumer toestel noemen, dit toestel heeft een pictogrammen (landschap, portret,..etz), als moet je toch leren wat diafragma en sluitertijd is. Toestel is minder geschikt voor sportfotografie vanwege tragere AF and zoals altijd bij Pentax beste prijs/kwaliteit.
                    - Nikon D90 is zeker een goede allrounder uitgerust met uitstekende sony Exmor sensor. Heeft alles wat je eigenlijk nodig hebt voor normale fotografie.
                    - Canon 550 is een toestel met een extreem hoge resolutie. Dus grote bestanden, en zeer goede lenzen nodig om voordeel uit de extra resolutie te halen.
                    - Sony: No comment

Geen enkel van deze toestellen is echt geschikt voor snelle actiefotografie (Canon 7D of Nikon D300), maar voor de meeste zaken zullen ze allemaal voldoen. Eenmaal je bij een merk start verander je niet snel meer. Vergeet zeker ook niet uit te zoeken welke lens je wil. Eén lens bvb een 18-200 (handig op reis, maar minder scherp), meerdere lenzen bvb 16-80 + 50-300..., macro..etz Externe flits, batterijgrip?
                    Vergeet ook de beeldstabilisatie niet, bij Pentax en Sony in het toestel, bij Nikon en Canon in de lens.

Bekijk volgende sites eens:

Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!
                    Te veel lenzen en te weinig tijd.
                    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
                      Plaats er ook nog de Nikon D90 bij.

De K7 is qua spec's de meest uitgebreide, en de meest compacte. De Canon is een goede instapper, Sony volg ik niet en de Nikon D90 en ook een uitstekende instapper.

- K7 zou ik aanraden wanneer gewicht en formaat belangrijk zijn (bvb op reis), net als weather-sealing. Dit is wat ze een semi-pro of prosumer toestel noemen, dit toestel heeft een pictogrammen (landschap, portret,..etz), als moet je toch leren wat diafragma en sluitertijd is. Toestel is minder geschikt voor sportfotografie vanwege tragere AF and zoals altijd bij Pentax beste prijs/kwaliteit.
                      - Nikon D90 is zeker een goede allrounder uitgerust met uitstekende sony Exmor sensor. Heeft alles wat je eigenlijk nodig hebt voor normale fotografie.
                      - Canon 550 is een toestel met een extreem hoge resolutie. Dus grote bestanden, en zeer goede lenzen nodig om voordeel uit de extra resolutie te halen.
                      - Sony: No comment

Geen enkel van deze toestellen is echt geschikt voor snelle actiefotografie (Canon 7D of Nikon D300), maar voor de meeste zaken zullen ze allemaal voldoen. Eenmaal je bij een merk start verander je niet snel meer. Vergeet zeker ook niet uit te zoeken welke lens je wil. Eén lens bvb een 18-200 (handig op reis, maar minder scherp), meerdere lenzen bvb 16-80 + 50-300..., macro..etz Externe flits, batterijgrip?
                      Vergeet ook de beeldstabilisatie niet, bij Pentax en Sony in het toestel, bij Nikon en Canon in de lens.

Bekijk volgende sites eens:

Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!

http://www.imaging-resource.com/

Thanks voor de zeer goede uitleg,weet ik al heel wat meer.
                      Gr

Comment

Laat je ook niet gek maken door verkopers die het "een professioneel" toestel noemen...het toestel is zo professioneel als de man achter de knopjes
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De toestellen die je opnoemt zijn niet echt onderling equivalent. De K-7 is daarbij de meest geavanceerde. Dan bedoel ik naar functies toe, niet naar getalletjes (megapixels enzo).

Als je wat meer over de K-7 wil te weten komen is het allicht de moeite het grote K-7 topic er eens op na te lezen. Het begint net voor ik m'n K-7 aankocht en loopt door tot nu. Er zit heel wat nuttige info in.

Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Hallo,
                            Nu ben ik aan het twijfelen of ik wel zoveel geld zou uitgeven,omdat ik toch nog geen ervaring heb met spiegelreflexcamera's
                            Wat zouden jullie aanraden van deze 2 aanbiedingen?

1:Pentax K-7 + DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL WR + DA 50-200mm f/4-5,6 ED WR / 1100€2:Pentax K-7 + zoom objectief DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL WR + zoom objectief DA 55-300mm f/4-5,8 ED /1073€

Of zou ik gaan voor een goedkopere spiegelreflexcamera/kit

-vb:Nikon D3000 + AF-S DX VR NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6 Lens + AF-S VR DX 55-200mm f/4-5.6 Lens /503€
                            -vb:Nikon D5000 + AF-S DX VR 18-55mm Lens + AF-S DX VR 55-200mm Lens/660€
                            -vb:Canon EOS EOS 450D + EF-S 18-55 IS Lens + EF-S 55-250 IS Lens /667€

Of zou ik gaan voor een goed Bridge?

Ik word bijna

Comment

Die Canon aanbieding is niet slecht lijkt me... 't is wel de duurste van uw drie "goedkopere" opties, maar die kitlenzen van Canon zijn wel zeer goed (ik geloof dat ze in de categorie "Plastic Fantastic" vallen)

Comment

Working...
                              X