Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of een Canom 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 of een Canom 550D

Amateur photographer heeft de D90 en de 550D tegenover mekaar gezet en de Canon krijgt 83% very good, de Nikon 78% good.

Comment

Amateur photographer heeft de D90 en de 550D tegenover mekaar gezet en de Canon krijgt 83% very good, de Nikon 78% good.
      D90 en 550D zijn niet echt te vergelijken, mijn opinie.

Comment

Tja, en zó kom je natuurlijk weer in het eeuwige gerivaliseer tussen Nikon en Canon aanhangers.

Zo kan je hier weer lezen dat de D90 beter uit de bus komt.

Gewoon je eigen ingeving volgen is prima! of het nu de Canon is die bijvoorbeeld beter in de hand ligt of de Nikon.

Destijds ben ik voor de Nikon gegaan omdat ik de camera ansich er beter uit vond zien en ook beter in m'n hand lag.

Op het ene moment komt Canon wat beter uit de bus, en op het andere moment Nikon weer.... ik zou zeggen..... gewoon naar je eigen smaak kiezen

Met beiden zul je prima plaatjes schieten
        Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
          ik zou voor de D90 gaan maar ken de 550D dan ook niet.
          Als het je wat kan helpen: één van mijn eerste huwelijken heb ik gedaan met 2 exemplaren van de D90. Alle foto's vind je hier: http://picasaweb.google.com/dresign
          hier vindt je ook wat foto's op hoge iso waarden... http://picasaweb.google.com/dresign/...52826686810898 Wel kleine fotootjes dus je bent er niet zo geweldig vel mee wss...
          Ik ben eruit, bedank voor de adviezen die ik allemaal heb ontvangen.
          Dresse de foto's waren schitterend en ik hoop dat dit mij ook ga lukken.
          Het is de Nikon D90 + 16-85 mm VR geworden.
          Later wil ik de Nikon AF-S 70-300 mm er bij kopen.

Groeten,
          Evert

Comment

Proficiat! En veel plezier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
              Van die D90 zal je absoluut geen spijt krijgen
              <Off topic>En je woont in Gelderland? Mooi hoor.... is m'n favoriete vakantiebestemming binnen Nederland. (woon zelf in den haag) maar ga meestal 2x per jaar naar Gelderland. Lekker, de Veluwe in.<Off topic>
              Onder het motto beter laat dan nooit:
              <off topic>
              Ja in de Betuwe, nu met die bloezem is dat wel mooi
              Maar iedere locatie heeft wel zijn mooie gebieden denk ik </off topic>

Helaas de camera nog niet binnen, wel besteld.
              Nu maar eens kijken wat voor een objectieven ik er bij koop.

Iemand nog tips voor een absolute beginner, wat voor een objectieven in het beste kan aanschaffen?

Ik heb straks alleen de body, dus ook zonder kitlens, dus moet echt de lenzen nog uitzoeken.

Mijn voorkeur voor fotografie zal zijn, natuurlijk, landschap en eventueel sport.

Comment

Working...
              X