Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de goedkoopst vindbare SLR's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de goedkoopst vindbare SLR's

hey,

in tijden van economische crisis vraag ik me af waar je het best (instap)digitale reflextoestellen aankoopt.

Site's als fotokonijnenberg.nl , camera.nl en cameranu.nl heb ik al bekeken, maar er moet toch een andere manier zijn?

is profiteren van de lage dollar een optie? of zijn amerikaanse toestellen (batterijen) niet aan onze strommsterkte aangepast?

vind je eventueel in frankrijk of duitsland goekopere modellen?

mich
    Ik maak foto's

Re: de goedkoopst vindbare SLR's

Het gras is altijd groener aan de andere zijde.
    Vind je deze goedkoper? Zeker. Zijn er bijkomende kosten? Altijd. Niet enkel de verzendigingskosten maar er is ook nog iets als kosten voor invoerrecht en BTW heffing.
    Kan men het toestel niet rechtstreeks in pakweg Taiwan kopen zal je geen winst doen.

En de lage $? Nee, dit voordeel is er bijna niet meer omdat de grote spelers hun prijzen hebben aangepast aan de wisselkoersen.
    Stel jezelf ook even de kritische vraag wat je nog wil besparen bij een instapmodel van merk X, Y of Z. Hoeveel denk je nu echt uit te sparen tov de eerder genoemde (web) winkels? Nog nooit van service gehoord en garantie? IN België is dit 2 jaar, in Nl 1 jaar waarbij ik ook al winkels gezien heb die adverteren met 2 jaar dacht ik.
    Een zoektocht op dit forum (zoekfunctie ) zal je leren welke shops er gebruikt worden door leden die bestellen in Duitsland, Engeland, Zwitserland, ...

Comment

Denk net hetzelfde. Voor die (eventueel) 100 euro minder zou ik het zeker niet doen.
      Vooreerst natuurlijk de 2 jaar garantie en om, bij eventueel defect, niet met het hele opstuurgedoe te maken te hebben. Ik rij liever een 30-40-50 km zodat ik zelf het probleem kan uitleggen en/of demonstreren. Daarom zou ik je ook een grote/goede winkel aanraden in je buurt, of niet al te ver uit je buurt.
      Groetjes

Comment

Mja en wat bedoel je met grote/goede winkels , Vanden Borre , Media-markt enz....
        dit zijn de dichtste voor mij , +- 30 km en nog wat andere fotografiewinkels, prijs al eens vergeleken met onlinewinkels zoals Cameranu.nl ,Kamera express.nl en Digicamshop , voor de Canon 50D bij Vanden Borre 850 euro,bij Cameranu.nl 650 euro (verzendskosten inbegrepen), uitleggen doe ik via mail indien er een defect is,en dan opsturen,bij die voorgenoemde winkels moeten ze het ook opsturen , herstellings termijn blijft hetzelfde +- tussen de 4 a 8 weken.
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ook heb je met dit soort grijze import vaak geen garantie...in ieder geval niet in eigen land...

Wat betreft de topictitel...een goedkope SLR...koop een analoge...die moet je wel kunnen vinden voor 20 euro

En anders...als je het NOG goedkoper wil als in genoemde winkels...tweedehands
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Wat betreft de topictitel...een goedkope SLR...koop een analoge...die moet je wel kunnen vinden voor 20 euro

En anders...als je het NOG goedkoper wil als in genoemde winkels...tweedehands
            Ga mee met bovenstaande uitspraak, 300 € is momenteel ong. het min. voor een SLR-body.

Doe naar nog min. 50 € bij voor een basic lens en je zit aan 350 €. Voor die prijs kan je 2e hands al een SLR (vb Nikon D70 + lens ) op de kop tikken, die btw net iets beter presteert dan een instapmodel

Hangt er natuurlijk allemaal van af "wat" je wil doen met je (SLR) camera
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
              Voor die prijs kan je 2e hands al een SLR (vb Nikon D70 + lens ) op de kop tikken, die btw net iets beter presteert dan een instapmodel
              Kan je dat wel vetrouwen een 2 dehands camera?

Comment

kan je dat wel vetrouwen een 2 dehands camera?
                Tja, die vraag kan je je idd stellen, zelf heb ik qua fotomateriaal nog maar zelden iets nieuws gekocht en tot op heden (hout vast houden) altijd goed onderhouden, proper materiaal aan mooie prijzen op de kop kunnen tikken.

Spaar je al snel heel wat centjes mee uit.
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik ben voor mijn 500d bij vandenborre geweest...
                  Met de afdruk van de prijs bij konijnenberg.

Heb hem aan konijnenbergprijs gekregen maar bij de vandenborre tegen mijn deur!
                  Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht
                    Ik ben voor mijn 500d bij vandenborre geweest...
                    Met de afdruk van de prijs bij konijnenberg.

Heb hem aan konijnenbergprijs gekregen maar bij de vandenborre tegen mijn deur!
                    Voor een verschil van tussen de 50 a 60 euro zal je geen probleem hebben , ga maar eens als het verschil 200 euro bedraagt,dan krijg je te horen "wij doen niet mee aan die online prijzen"en ze verkopen zelf online
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                    X