Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Reflexcamera

Hallo

Ik ben nieuw hier, maar na wat rondlezen denk ik wel dat ik hier juist zit met mijn vraag.
    Ik ben namelijk van plan om een reflexcamera aan te kopen, en zou hier graag wat advies bij krijgen voor ik iets koop.

Ik fotografeer momenteel nog met een zeer goedkoop compact toestel (sony dsc-w220).
    Ik zou de camera vooral willen gaan gebruiken voor actiefoto's van mijn hobby's (ski - skate) en daarvoor is de camera die ik nu heb niet echt geschikt, ook zou ik hem willen gaan gebruiken voor fotografie van optredens (van kleine shows tot festivals) en als ik een tof landschap zie dan durf ik het ook wel eens vastleggen op foto.

Ook weet ik dat er wat meer fotografie kennis nodig is om goede foto's te kunnen maken met een reflex camera, en daar wordt deels ook aan gewerkt, maar hoe kan je dingen uitproberen zonder een geschikt toestel

Nu zou ik graag wat advies krijgen over toestellen die hiervoor geschikt zijn, en binnen een aanvaardbare prijsklasse vallen voor een student die werkt als daar tijd voor is. (een echt budget heb ik niet, omdat ik geen idee heb wat me dit ongeveer kan kosten, dus het wordt werken/ sparen voor het nodige bedrag).

Aangezien ik nog thuis woon is er ook nog het typische argument van de ouders; "Wa zijde daar nu meer mee als met wa ge nu hebt?" Als iemand hiermee ervaring heeft mag je die ook steeds delen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en als er nog vragen zijn mag je ze uiteraard steeds stellen.

Re: Aankoop Reflexcamera

Welk toestel je aanschaft maakt niet echt uit ze zijn allemaal goed. Daar moet je gewoon naar een winkel stappen en enkele toestellen in je hand hebben gehad om te weten hoe goed ze in je hand liggen. Qua lenzen ga je voor je ski en skate een tele nodig hebben, want je kan bij dat soort dingen niet altijd dichtbij gaan. Voor landschap heb je een grote beeldhoek nodig en dan voor kleine optredens of festivals een lichtsterke lens omdat deze meestal binnen zijn of er meestal weinig licht is.

Omdat je nog student bent zou ik gaan voor een instapmodel van eender merk,ik zou kiezen tussen canon of nikon,omdat deze beide van zeer goede kwaliteit zijn en echt niet veel van elkaar verschillen

qua lenzen:

tele:70-300 ongeveer €350
    lichtsterk:€300-1000
    landschap:€600-800

ik raad aan om te beginnen vb bij nikon dan de D3000 of D5000 met 18-105 of 18-200
    dat komt dan ongeveer op €600 en dan zelf te zien welke lenzen je later nog bij koopt.

grtz aftertoucher
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

Comment

Was ik nog vergeten te vermelden; toen ik vorige vrijdag in antwerpen was, ben ik bij Saturn (soort media markt) langs geweest, en ben eens even gaan kijken bij de reflex camera's. Het viel me op dat over het algemeen de modellen van canon me beter in de hand lagen...

Comment

Met de canonmodellen en lenzen ben ik niet zo thuis, maar daar zit vast ook wel goed materiaal bij. De body is van niet zo'n groot belang, de lenzen wel. Voor wat je wil doen, zit je met heel wat verschillende lenzen. Mij tip: begin met een body en een kitlens en zie wat je meer wilt, grote kans dat je hiermee al een heel stuk verder komt. Wat je er dan bijwil merk je dan wel. Kijk ook eens 2de hands. En dan vooral naar de canon 40d, die gaan tegenwoordig voor een kleine €400 al weg. Daar moet je wel even mee vooruit komen. Neem daar een kitlens bij en je hebt el een erg performante combinatie.

Comment

Keuze te over
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
            ik raad aan om te beginnen vb bij nikon dan de D3000 of D5000 met 18-105 of 18-200
            dat komt dan ongeveer op €600 en dan zelf te zien welke lenzen je later nog bij koopt.

grtz aftertoucher
            Samen met de 18-200 voor €600
            De lens alleen kost zoveel.

Een goed alternatief om te leren werken is met de dubbele kitset 18-55,55-200.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

die €600 is samen de d3000 en 18-105mm,met die 18-200 zal dat ongeveer rond de €1000 zijn.
              “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

Comment

Gulden middenweg; D90 + 18-105 mm = ong. 800 €
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Iemand ervaring met Canon EOS 500D + 18-55 IS ?
                  Een tante van mij heeft de 500D body, wel met ander objectief, maar zo te zien zit de 18-55 er zowat alstijd standaard bij voor de 500D...

Comment

Ik heb die ook en ben er zeer tevreden mee !

Bij donkere concerten presteert hij ms wat minder op Iso 1600, maar als allround beginnerstoestel is het dik in orde ! De lens die er bijzit is idd de 18-55 IS.

De verschillen met een 550 zijn volgens mij minimaal en je spaart nog 100 euro uit als je voor een 500 gaat.

t Komt op 628 euro bij Konijnenberg.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Als beginnende fotograaf die de overstap naar een DSLR camera waagt zou ik zeker de Nikon D3000 eens in overweging nemen. Zeker de "Guide" functie op 't keuzewiel is een hele goede hulp en alles in mensentaal zodat je sneller je weg vindt.

Lees zeker eens deze review: http://www.letsgodigital.org/nl/came...10/page_1.html
                      “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
                      Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

Comment

Liggen die Canons je goed in de hand, dan zou ik verder geen advies nodig hebben en daar
                        voor gaan. Het maakt zo weinig verschil uit, dat dit nu net wel eens het verschil zou kunnen
                        zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Liggen die Canons je goed in de hand, dan zou ik verder geen advies nodig hebben en daar
                          voor gaan. Het maakt zo weinig verschil uit, dat dit nu net wel eens het verschil zou kunnen
                          zijn.
                          over het verschil tussen welke modellen heb je het dan?

Comment

Pas wel op als je van plan bent om festivals te gaan fotograferen met een DSLR. Op Rock Werchter bvb raak je met een reflexcamera niet binnen. Graspop Dessel van hetzelfde. Een compact toestel wordt getollereerd.
                            Weet dit omdat ne maat vorig jaar weer terug naar de campign mocht om zijne dure reflex weg te stoppen.
                            Hij had de keus, ofwel nam hij hem terug mee naar de camping om vervolgens opnieuw aan te schuiven om binnen te komen, ofwel mocht hij binnen maar moest zijn camera in de afvalcontainer deponeren.
                            De keus was rap gemaakt.
                            In Dessel zijn ze iets tolleranter, maar heb toch tijdens een optreden van Aerosmith iemand met een reflexcamera gezien die problemen kreeg met enkele mensen van de organisatie. Het ging duidelijk om zijn toestel. Da was precies niet naar de goesting van die mannen.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                              Pas wel op als je van plan bent om festivals te gaan fotograferen met een DSLR. Op Rock Werchter bvb raak je met een reflexcamera niet binnen. Graspop Dessel van hetzelfde. Een compact toestel wordt getollereerd.
                              Weet dit omdat ne maat vorig jaar weer terug naar de campign mocht om zijne dure reflex weg te stoppen.
                              Hij had de keus, ofwel nam hij hem terug mee naar de camping om vervolgens opnieuw aan te schuiven om binnen te komen, ofwel mocht hij binnen maar moest zijn camera in de afvalcontainer deponeren.
                              De keus was rap gemaakt.
                              In Dessel zijn ze iets tolleranter, maar heb toch tijdens een optreden van Aerosmith iemand met een reflexcamera gezien die problemen kreeg met enkele mensen van de organisatie. Het ging duidelijk om zijn toestel. Da was precies niet naar de goesting van die mannen.
                              het zal ook eerder zijn voor shows dan festivals, de enige festivals die ik doe zijn rock herk, pkp, groez en andere dingen waar punk & hc speelt, en daar doen ze er meestal niet te moeilijk over... het was eerder maar om een idee te krijgen welk soort lenzen ik hiervoor zou nodig gaan hebben.

ben er intussen ook zowat uit dat het zal gaan tussen een Canon EOS 500D, ofwel een Nikon D90...
                              Wat zijn hier zoal de suggesties van jullie?

Comment

Working...
                              X