Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop Reflexcamera

Ik kwam daarstraks een post tegen hier op het forum over de Canon 550D en ben deze eens gaan googlen, hij leek mij ook zeer degelijk maar is dit nu een opvolger van de 500D, of gewoon een iets 'hoger' model...
    Heeft iemand de 550D in gebruik, getest of gewoon ervaring mee?
    Aangezien hij nog steeds goedkoper uitkomt dan de Nikon D90 lijkt mij dit ook wel een interessant toestel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      rijkt...een groothoek daarintegen is een breedstraler die wijd om zich heen straalt, maar waarvan het licht niet ver rijkt.
      rijkt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Een paar dagen terug las ik in de krant een artikel over iets wat mij wel interessant leek om mijn toekomstige camera te gaan gebruiken (vooral om ermee te leren werken ook), namelijk fotografie van oude of leegstaande fabrieksgebouwen, koolmijnen,...

Nu was mijn vraag hierbij, kan je dit met de gewone kitlenzen die je bij aankoop bij je camera krijgt, of zijn hier speciale lenzen voor vereist? (de fotografie gebeurt niet noodzakelijk in de gebouwen)

Ja, totaal geen probleem, met een kitlens , statief en eventueel een flitser kom men een heel eind.
        De limiet wordt gevormd door jezelf.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          De limiet wordt gevormd door jezelf.....
          De limiet ?

Comment

Oké dankjewel allemaal voor de tips & reacties

Het zal gaan tussen de Canon EOS 550D, of de Nikon D90...
            De keuze zal vooral bepaald worden wanneer ik nog eens in media markt ben om deze twee modellen eens vast te nemen... (heb vorige keer zoveel vast gehad dat ik enkel weet dat canon mij over het algemeen beter lag)
            En ook hoeveel centjes er aan het eind van de maand op mijn rekening gestort worden...

Er mogen uiteraard nog steeds meningen gegeven worden over deze twee toestellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              De limiet ?
              Ja, de LIMIET.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Ja, de LIMIET.
                Ik denk dat hij echt wat verduidelijking vroeg. Wat telekees hier bedoelt is dat het wellicht niet de camera zal zijn die eerst tegen de technische limieten zal oplopen, maar eerder de fotograaf. 't is een cliché maar er zit wel wat waarheid in. De fotograaf maakt de foto, niet het toestel. maw als je fotos niet goed genoeg zijn, ligt dat in 99% van de gevallen aan je eigen fotografisch kunnen en niet omdat je camera tegen de limieten van zijn kunnen aanzit.

Comment

Hier zijn we weer, en een maand (en verjaardag) later hebben we het nodige bedrag bij elkaar. Mijn keuze is dus de Canon eos 550D geworden, maar met welke lens is dit toestel nu best te combineren voor een beginner, een 18-55 kitlens, of de 18-135 kit?

Ik ga hem in ieder geval nu woesdag halen, mijn budget zit rond de 850 EUR

Comment

Met dat budget kocht ik dus echt een 40/50D met kitlens, die scoren goed in ISO EN zijn meer geschikt voor u actiefotografie, enkel mis je de film optie dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Met dat budget kocht ik dus echt een 40/50D met kitlens, die scoren goed in ISO EN zijn meer geschikt voor u actiefotografie, enkel mis je de film optie dan.
                      ja, maar ik ben een absolute beginner in reflexcamera's dus ik zou liefst een iets goedkopere body hebben, die actie foto's komen niet zo dikwijls voor op een jaar (ik sta namelijk niet elke dag op een ski piste of skatepark )

Comment

Instapper EOS 1000D is zeker een leuke camera om mee te starten. Enige advies die ik je bij deze body mee kan geven probeer de versie met de 18-55IS te krijgen

De 450D met 18-55IS is tevens een uitstekende body om mee te starten.

Als je een telezoom er bij wilt dan zou ik kijken naar de canon 55-250IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                          ja, maar ik ben een absolute beginner in reflexcamera's dus ik zou liefst een iets goedkopere body hebben, die actie foto's komen niet zo dikwijls voor op een jaar (ik sta namelijk niet elke dag op een ski piste of skatepark )
                          Zelfs dan zou ik het nog doen, die heeft dezelfde functies als de 450D he, terwijl als ge een 450D koopt en tegen DE limiet aankomt van de camera ge een nieuwe moet kopen.

Terwijl ge bij de 40/50D kan verder leren zonder extra uitgaven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                            Zelfs dan zou ik het nog doen, die heeft dezelfde functies als de 450D he, terwijl als ge een 450D koopt en tegen DE limiet aankomt van de camera ge een nieuwe moet kopen.

Terwijl ge bij de 40/50D kan verder leren zonder extra uitgaven.
                            bwah toch vind ik het een vrij groot prijsverschil, zeker als er dan ook lenzen bij moeten komen...

Comment

ben toch eens even nagegaan ivm de 50d, ben van plan om bij studio 73 te kopen in Geel, aangezien dat voor mij een kwartierte rijden is, maar:
                              - wat is het verschil tussen de 'witte doos' lenzen en body's, en de 'normale' versies?
                              - heeft dit enige invloed op garantie of meegeleverde accesoires?
                              - is de 50d met 18-55 IS veel beter als de 550d met zelfde 18-55 IS? (de 50d is 100 euro duurder, als ik de witte doos versies zou nemen)

met de 50D zit ik dan wel echt tegen het maximum van mijn budget aan, en kan ik van 0 terug beginnen sparen voor andere lenzen, waar ik bij de 550d maar enkele weekends moet gaan werken...

hmmm steeds ik eruit ben doet iemand me weer twijfelen

update: ik zie net in het foldertje van de lokale fotoboer (5 minuutjes fietsen), aanbieding van deze maand: de 550d met 18-55 IS USM: 749,00 EUR
                              Last edited by yakke; 24 mei 2010, 23:37.

Comment

Een witte doos is een refurbished model denk ik, is niks anders aan dan een nieuwe, enkel de doos.

Ik zou toch eens gaan kijken naar de 50D, en bij die lokale fotoboer, neem ze alle2 vast en maak zo u keuze, dan weet ge het zeker!

Comment

Working...
                                X