Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700+50mm op f1.4 met flits in de zon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D700+50mm op f1.4 met flits in de zon

Waarom kan ik, met fitser open, en een diafragma van 1.4, de sluitertijd niet meer dan 1/320 afknijpen, waarom bijv geen 1/1500?
    En dan bedoel ik dit in de M stand? (Juist in de M moet ik toch kunnen doen wat ik wil !?)

Juist met mooi weer en de zon helemaal boven je of net iets achter je, probeer ik bijv de schaduw uit het gezicht te halen.

Re: Nikon D700+50mm op f1.4 met flits in de zon

AutoFP instellen

Menu e1
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik kan het ook niet bij mijn D5000. Ik denk dat de camera dan denkt dat je de boel te donker gaat maken omdat je flitst. misschien kan je de flitscorrectie instellen en daarmee toch een iets kortere sluitertijd krijgen. Of hangt het misschien ook niet van de flitsmodus af?
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Volgens mij heeft dit te maken met de flitssynchronisatie...bij de mijne is dat bijvoorbeeld 1/160, hangt af van camera tot camera, neem ik aan. Met een externe flash zou dit wel moeten gaan...alhoewel ik zelf verre van een expert ben met flash (gebruik hoogstens eens mijn ingebouwde flash als invulflits ofzo...).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
          Waarom kan ik, met fitser open, en een diafragma van 1.4, de sluitertijd niet meer dan 1/320 afknijpen, waarom bijv geen 1/1500?
          En dan bedoel ik dit in de M stand? (Juist in de M moet ik toch kunnen doen wat ik wil !?)

Juist met mooi weer en de zon helemaal boven je of net iets achter je, probeer ik bijv de schaduw uit het gezicht te halen.
          Maximale flits sync speed is waarschijnlijk 1/320s op uw camera. Zoek eens in de handleiding naar high speed flash sync of iets derglijks.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            AutoFP instellen

Menu e1
            Klopt.... met ext flitser! SB-800

Ooit wil ik het lekker simpel houden, 50mm'tje, geen flitser, lekker klein.

Maar dan lukt het niet !?

Is toch raar !?
            Last edited by sjonnie; 26 mei 2010, 14:29.

Comment

Waarom is dat raar?
              Het is van nature zo dat de een slr een minimum sync tijd heeft, nu 1/320ste en niet zo heel lang geleden 1/60ste.

Simpelste oplossing: toestel met centraalsluiter nemen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De Auto FP werkt enkel met een externe filtser dacht ik.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dit komt door de flitssync, dit is de snelste sluiteropening die een flitser kan lezen, sommige flitsen en camera's laten toe om je Auto FPS in te laten stellen, maar vergeet niet dat je sensor niet je flits helemaal gaat kunnen zien.
                  Lees anders dit eens; http://www.kenrockwell.com/tech/syncspeed.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    De Auto FP werkt enkel met een externe filtser dacht ik.
                    Klopt, een interne flits kan dat niet aan, werkt alleen met een ganse reeks externe flitsen hoe werkt het KLIK
                    Last edited by Guest42; 26 mei 2010, 15:04.

Comment

Working...
                    X