Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Waarom de vraag als je niet luistert? De meerderheid zegt de D5000, het lijkt me dat je eigenlijk altijd van plan was om de olympus te kopen, bedankt dus om onze raad in de wind te slaan.
Dit is nog altijd een Canon/Nikon forum. Je moet hier nog altijd redelijk sterk in je schoenen staan om zelfs maar te durven opperen dat je een ander merk toch prefereert...
En nogmaals : ruis is maar 1 onderdeel als het over beeldkwaliteit gaat. Ik snap nog altijd niet waarom dat in veel gevallen quasi als enige criterium wordt genomen.
Of om het eens anders te zeggen : hoe komen ze er bij Dpreview in godsnaam bij om een "ruisbak" als de E-620 of E-30 een "highly recommended" te geven...
Dat is mijn punt ook helemaal niet he, ik vind het gewoon ambetant als er mensen posten om maar te posten, en zoals ik al zei hij was nooit van plan om de Nikon te kopen dus waarom dan de vraag?
En ruis is niet het enige waar de D5000 beter is hoor, beter scherm, menu structuur, betere sensor algemeen, 4fps,...
4 fps haalt de e-620 ook, waarom beter scherm ? Al zo'n olympus vast gehad ?
Menu structuur : is kwestie van gewoonte.
Zoveel beter (als hij al beter is) is die Nikon niet, maar duurder is hij zeker...
Ik ben nog weing verder gekomen met mijn E620. Maar best al wat leuke huis tuin en keuken foto's gemaakt. De cursussen beginnen na de voetbal weer.
IK vind het kantelbare schermpje best handig bij erg lage foto's van kleine kinderen bijvoorbeeld. Het menu is echt een kwestie van wat je gewent bent. Voor een n00b als ik ren ik er al aardig doorheen. Internet (youtube) en dit forum helpen me aardig opweg. Over een jaar zal ik misschien wel zeggen: Nikkon....nah dat menu is echt niks.
Ik heb via e-bay een lenzen reinigingssetje gescoord en een afstandbediening, die misschien handig is bij de visserij straks.
Slechte camera's, zo lees ik overal, moet je zoeken. Voor veel mensen is de aanschaf of uit ervaring of op advies van.....of door naamsbekendheid. Dat laatste merk je vaak als je vraagt om waarom. Jaa eehhh ik eeh weet er eigenlijk niks van. Deze was goed want die en die heeft hem ook.
4 fps haalt de e-620 ook, waarom beter scherm ? Al zo'n olympus vast gehad ?
Menu structuur : is kwestie van gewoonte.
Zoveel beter (als hij al beter is) is die Nikon niet, maar duurder is hij zeker...
Makkelijk omdat er geen enkel camera merk een beter scherm hebben als dat van Nikon en dat kan ik makkelijk zien in de Fnac bijvoorbeeld.
Al eens foto's gemaakt in de duisternis?
Wat doet de autofocus nu?
Zelfs de nieuwe pen heeft nog steeds het "hunten" in minder goede licht omstandigheden.
Je moet dus de flitser er op hebben in het donker,of je nu wil flitsen of niet.....
Enkel de E3 heeft dat probleem niet door een autofocus lichtje die ingebouwd zit.
Heel spijtig van olympus.
Zonder flitser bovenop kun je de ingebouwde flitser gebruiken.Deze flitst tot vervelends toe enkele malen en steeds hebben de mensen de ogen dicht op de foto's.
Sorry,maar dit vind ik echt niet kunnen.
Ook de witbalans vind ik minder dan van Nikon.Deze zit er regelmatig naast.
De E3 doet het perfect door de dubbele meting.
Wat ruis betreft,je kunt er niet omheen,zelfs de E3 ruist meer dan een D5000.
Deze is weliswaar een ouder type.De 620 zal waarschijnlijk beter zijn.....
H.
Waarom de vraag als je niet luistert? De meerderheid zegt de D5000, het lijkt me dat je eigenlijk altijd van plan was om de olympus te kopen, bedankt dus om onze raad in de wind te slaan.
Totaal ongepast om zoiets hier te schrijven !!!!!
Men mag hier deze vraag stellen en dan zelf beslissen of men wel of geen waarde hecht aan wat hier wordt geschreven.
Als je de reackties terug leest kun je begrijpen waarom men nog steeds deze vragen stelt.
Er wordt ook in deze discussie(door een paar mensen) een beeld gegeven dat er een groot verschil bestaat in kwaliteit tussen deze camera's.
De werkelijkheid is dat het beide prima camera's zijn,maar dat er wel verschil tussen zit.
- Vind je de beeldverhouding 4/3 mooier ?
- Vind je filmen belangrijk ?
- Vind je een kantelbaar en draaibaar scherm belangrijk of kies je voor meer scherpte van het scherm.
- Vind je iets meer ruis(bij hoge iso) belangrijker dan iets mooiere kleuren?
enz.
Ik bedoel eigenlijk dat iemand er meer aan heeft om objectief de vershillen te horen zonder het ander merk de grond in te boren. Hopelijk gaat men dan niet meer vragen welke cameramerk is beter, maar gaat men vragen welke verschillen zijn er tussen de cameramerken. En dan kan de vraagsteller wel zelf beslissen welk cameramerk het best voor hem/haar is.
Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8
Lang een Nikon gehad. Prima toestel. Nu reeds geruime tijd een Oly. Ook prima toestel. Zelfs meer tevreden over omwille van o.a. de compactheid, de lenzen, de looks ...
Ooit al eens een oly-ist horen beweren dat Canon of Nikon minder goed zouden zijn btw? Ik denk het niet. Daar is ook geen reden voor. Andersom gebeurt wel. Dat is toch op zijn minst vreemd. Waarom zijn er nogal wat Canon- en Nikongebruikers die andere merken de grond inboren? Wat moeten die bewijzen? Gelukkig zijn er ook nog vele andere canon- en nikonisten die wel kunnen toegeven dat andere toestellen even goed (mss soms beter) kunnen zijn.
Enne ... Calimero is een leuk kuikentje.
Ach, als je hier wat rondzoekt zul je best berichten vinden over merk X dat beter is dan merk Y, en de variabelen kun je echt invullen hoe je wilt. Omdat de meesten Canon of Nikon gebruiken valt het gewoon meer op wanneer die merken verheerlijkt worden.
Ik heb hier soms de indruk dat mensen liever andermans lijst met materiaal evalueren dan hun foto's
Comment