Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
    Om je tijd in het oog te houden natuurlijk,in de BULBstand moet je zelf mee tellen als je de ontspanner in drukt en wil bepalen wanneer je je ze terug loslaat.
    Dan is het interessanter om een chronotje bij te hebben wanneer je telkens verdubbeld,
    zie je al tellen als je 2 minuten nodig hebt
    WTF, manueel knopje ingedrukt houden en op een chronometer zitten kijken lijkt me zo 1800. Tegenwoordig lijkt me zoiets toch overbodig adv technologische snufjes, nie?
    ~only dead fish follow the stream~

Comment

Re: Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
      Euhm...moet ik straks nog een nieuw horloge gaan kopen met chronometer ofzo?

Hehe, nee, ik snap dus echt niet wat ge hier mee bedoelt. Met de andere dingen die ge schreef kon ik u wel volgen anders.

Vandaag of morgen toch een 5d mark II aanschaffen ipv die 550D. Voor partyfotografie en andere low light toestanden lijkt me die toch veel meer geschikt eigenlijk.

Groeten
      Serieuze camera om als "beginner" mee te beginnen, wel ideaal uiteraard voor je doeleinden. Alhoewel je als beginner (hangt van de mate beginner af) hier toch niet veel mee kunt, zeker partyfotografie is al direct wat "moeilijker".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
        WTF, manueel knopje ingedrukt houden en op een chronometer zitten kijken lijkt me zo 1800. Tegenwoordig lijkt me zoiets toch overbodig adv technologische snufjes, nie?

Ja je moet er iets voor over hebben hé,die BULB-stand wordt ook gebruikt om vuurwerk op de picture te zetten,als ik jou reacties zie lijk jij me wel zo ergens uit de middeleeuwen te komen
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          Er zijn recent een paar nieuwe DSLR's op de markt gekomen die ook automatisch een HDR maken (ik weet zo niet welke)

Groeten, Bert
          Dat zou pas goed zijn, dat ie onmiddellijk de drie foto's verwerkt tot één goeie.
          Eén minpuntje : moeten we straks weer allemaal een nieuwe kopen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
            Er zijn recent een paar nieuwe DSLR's op de markt gekomen die ook automatisch een HDR maken (ik weet zo niet welke)

Groeten, Bert
            Lijkt me niet echt zinvol. Want dan beslist de camera weer welke instellingen gebruikt worden. Het voordeel van HDR is nu net dat je tijdens dat process het mergen van de foto's kan sturen alsook de tonemapping. Ik geloof niet dat de camera dat beter kan beslissen.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
            X